A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

آبو امیریان

آبو امیریان

* کاپیتان آبو امیریان عزیز ..................                             استادیوم آزادی - دی ماه ۱۳۶۲

======================

 

  آبوی محبوب و دوست داشتنی آرارات .... ستاره ی جام تخت جمشید و کاپیتان مقتدر ارامنه با آن چهره بشاش را , هیچکس فراموش نمیکند .  هافبک توانای میانه  میدان با تعصبی مثالزدنی که زیبا فوتبال میکرد و " جنگندگی " اش همواره  دغدغه اول حریفان  بود . 

  در آن سالهای نخست دهه ۵۰ شمسی که پس از سالها تیم شایسته ارامنه با افت مواجه شده بود  , نسلی از جوانان ارامنه طلوع کردند که دگر بار , نام آرارات را در بالاترین سطح فوتبال ایران , مطرح ساختند . یکی از ان جوانهای شایسته , آبو امیریان بود که از ابتدای سال ۱۳۵۳ در آسمان فوتبال ما ظهور کرد تا تیم محبوب ارامنه پس از یک وقفه دو ساله , مجدد به بالاترین سطح فوتبال ایران که  لیگ سراسری جام تخت جمشید بود , باز گردد .

 

آبو امیریان

 

 آبو امیریان و آرارات دو دوره حضور در جام تخت جمشید را تجربه کردند ........ استاد فقید منصور امیر آصفی در جام سوم  ابتدا بتناوب او را از نیمه ی دوم به ترکیب ارارات می افزود تا انکه  از هفته هفتم مقابل برق شیراز او را فیکس بمیدان فرستاد و نتیجه اش را  با یک برد شیرین خارج از خانه دریافت کرد  ... در آن روزهای نخست آبو با شماره ۱۳ و در سالهای بعد با شماره ۷ در خط حمله و هافبک ارارات بمیدان  رفت . از روزهای  خوبش میتوان به حضور وی  مقابل تیمهای دارایی , صنعت نفت , تاج , پرسپولیس و شاهین اشاره کرد .. 

 

آبو امیریان  * نارنجی های محبوب ارارات فصل ۱۳۶۱ - شایسته ها از راست ...

ایستاده : یرواند ( تدارکات ) , مارکار آقاجانیان , گارنیک شهبندری , سروژ کوچاری , مارکار نرسسیان , هنو عیوضی و وازگن صفریان

نشسته : روبیک ابراهیمی , ویگن کوائیان , آبو امیریان ( کاپیتان ) , ویگن زینعلی , باغدیک عابدیان

=============================== 

 

   آبو امیریان , تا پایان فصل ۱۳۶۲ جام باشگاه های تهران , یکی از ارکان اصلی  تیم همواره شایسته و سختکوش آرارات باقی ماند .  آبو امیریان ۱۰ فصل متوالی ( ۶۲ - ۱۳۵۳ ) برای آرارات بمیدان رفت و در این دوره طولانی , ۱۸۸ بار پیراهن خوشرنگ آرارات را بر تن نمود .  او یار و غمخوار  تیم ارامنه در سختی ها و شادی ها بود و به همین سبب نیز به یکی از محبوبترین بازیکنان تاریخ باشگاه  تبدیل شد آنگونه که به پاس تلاش و وفاداری اش , برخی از هواداران ارارات  , نام فرزند خویش را آبو می نهادند .

 

 

     

  

شاهین بیانی* آبوامیران در تقابل با شاهین بیانی .............             آرارات و استقلال - زمین رافی , آذر ۱۳۵۹

=======================