A+ R A-

تبلیغات

رجیران

محمد پنجعلی

محمد پنجعلی* محمد پنجعلی , مارکار آقاجانیان و حمید درخشان ....            پرسپولیس و آرارات - آزادی , شهریور ۱۳۶۴

 جام باشگاه های تهران , هفته هشتم  مرحله ی گروهی - نتیجه ۳ بر صفر , بسود پرسپولیس

=========================

  کاپیتان اسبق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس , ستاره ی شاد و جنجالی  سالهای جنگ و دشواری  ..... با کلکسیونی از افتخار و عنوان , بوسعت ۱۷ سال حضور موثر و با شکوه  و سرانجام تنها کاپیتان پر طرفدار ترین تیم باشگاهی ایران که یک جام آسیایی را , بالای سر  برده است . محمد رضا پنجعلی  , یادگاری نیک از نسل جوان و پویای جام تخت جمشید و از  بیادماندنی ترین چهره های فوتبال دهه ۶۰  ایران است . روزهای جنگ و فوتبالی کاملا آماتور .... که نیرو محرکه اش , تنها عشق به سکوها بود و نام باشگاه .....

 

 محمدرضا پنجعلی , فوتبال را از تیم های پایه باشگاه برق تهران و تحت تعالیم استاد فقید , ایرج قلیچ خانی آغاز کرد .... سپس به ابومسلم خراسان پیوست تا سیاه جامگان را در راه صعود مجدد به دسته اول جام تخت جمشید , یاری دهد . امری که در ان چنان موفق نشان داد که نظر سرخپوشان محبوب تهران را بسوی اش جلب نمود . پس در اخرین دوره مسابقات جام تخت جمشید به پرسپولیس پیوست تا از همانجا  , به اردوی تیم ملی دعوت شود . همان تیمی که برای نخستین بار جواز حضور در جام جهانی فوتبال را دریافت کرده بود و قصد داشت تا برای کسب تجربه , چند جوان آینده دار را  با خود به آرژانتین بیرد که محمد پنجعلی یکی از آن جوانان بود .

  جام تخت جمشید اما , نا تمام رها شد .... سپس جام اسپندی از راه رسید و جامهای دگر ...  باشگاه های تهران , جام قدس , جام حذفی تهران  ...  و محمد پنجعلی از آن پس تا سال ۱۳۷۲ همواره یکی از ارکان اصلی و موثر خط دفاع سرخپوشان باقی ماند ... نقطه اوج این حضور طولانی باشگاهی به رقابتهای جام در جام باشگاه های آسیا باز میگردد که با کاپیتانی او , سرخپوشان به نخستین فتح آسیایی  نائل آمدند . بجز ان اما سرخپوشان , یکبار دیگر نیز عنوان نائب قهرمانی جام در جام اسیا را بدست اوردند تا کارنامه پر بار محمد پنجعلی عزیز در عرصه باشگاهی , بیش از پیش رنگ و روی بین المللی داشته باشد .

 در بعد ملی نیز کارنامه محمد پنجعلی پر بار است .... او علاوه بر حضور در جام جهانی ۷۸ ,  چهار تورنمنت معتبر بین المللی دیگر ( ۳ دوره بازیهای آسیایی و یک دوره جام ملتهای آسیا ) را نیز تجربه کرده است که نقطه ی اوج آن , فتح بیادماندنی بازیهای آسیایی ۱۹۹۰ پکن , در مقام کاپیتان تیم ملی می باشد . افتخاری که پس از یک دوره طولانی ۱۶ ساله بدست آمد و او یکی از ارکان اصلی در راه کسب این عنوان ارزشمند بود .   

 محمد پنجعلی

 * کاپیتان محمد پنجعلی ( راست ) و دور افتخار با پرچم مقدس ایران .... ورزشگاه کارگران پکن - ۱۴ مهر ۱۳۶۹

================================