A+ R A-

تبلیغات

رجیران

جعفر مختاری فر

جعفر مختاری فر

 

   جعفر مختاری فر عزیز ....

==========

  استاد جعفر مختاری فر , هافبک تهاجمی ( هافبک - مهاجم ) گلزن ,  خوشفکر و توانای فوتبال ایران با سالها حضور موثر و درخشان در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی  .... جعفر مختاری فر فوتبال را از منطقه ی جنوب شهر  تهران ( جوادیه ) آغاز نمود و سپس در تیم فوتبال باشگاه دارایی بعنوان یک چهره جوان و اینده دار مطرح شد . گل تماشایی و زیر طاقی اش به تهرانجوان در فصل ۱۳۶۱ باشگاه های تهران را , کمتر هوادار قدیمی فوتبال فراموش میکند . فصل ۱۳۶۲ به باشگاه محبوب استقلال پیوست تا نگین میانه ی میدان آبی ها باشد . با امدن او خط هافبک  استقلال توانی مضاعف یافت آنگونه که در همان فصل نخست , آنها اولین قهرمانی پس از انقلاب را در رقابتهای جام باشگاه های تهران , جشن گرفتند .

 روزهای باشکوه او با استقلال در فصل ۱۳۶۴ نیز تکرار شد فصلی که به بالاترین سطح فوتبال خود دست یافت تا از سوی مطبوعات و کارشناسان بعنوان  یکی از بهترین های فوتبال ما معرفی گردد .  

 

جعفر مختاری فر

 * جعفر مختاری فر در تقابل با سه بازیکن دارایی , سعید مراغه چیان , خسرو حاج خلیل ( راست )  و مصطفی اردستانی .... استقلال و دارایی - جام باشگاه های تهران - تیر ماه ۱۳۶۶

=============================

 

  جعفر مختاری فر عزیز بمدت ۹ فصل متوالی  عضوی فداکار و تاثیر گذار از تیم قدرتمند آبی های تهران بود ... گل حساس دقیقه ی ۱۰۹ او به هما در مرحله ی نیمه نهایی جام باشگاه های  فصل ۱۳۶۴ که موجب صعود آبی ها به فینال شد و نیز گل زیبای او در دربی بیست و نهم سرخابیهای تهران ( فروردین ۱۳۶۷ ) از لحظات بیادماندنی حضور جعفر مختاری فر در رقابتهای باشگاه های تهران است . با اینحال اما و نقطه اوج دوران بازیکری استاد مختاری فر را   می بایست در رقابتهای دهمین دوره جام باشگاه های اسیا جستجو کرد . آنجا که او به همراه آبی ها , فاتح معتبر ترین جام فوتبال باشگاهی قاره شد .

  او در آغاز فصل ۱۳۷۱  از جمع آبی های تهران جدا شد و به باشگاه صنعتی سایپا پیوست و موفق شد بهمراه نارنجی ها  , دو عنوان قهرمانی دیگر ( جام باشگاه های تهران و جام برتر )  را به کلکسیون افتخارات اش بیافزاید . آخرین باشگاه استاد شموشک نوشهر بود که انجا نیز علیرغم محدودیت ها اما روزگار موفقی را تجربه نمود . 

اگر چه جعفر مختاری فر ۱۵ سال بتناوب در فوتبال ما خوش درخشید اما اینها هرگز سقف توانایی های او و همنسلانش نبود . او هنگامی  چهره شد که  فوتبال ما با روی اوردن به شیوه ی آماتوری  دهه های پیشین اش ,  بسرعت در مسیر  فاصله گرفتن از فوتبال روز دنیا قرار گرفته بود و نقطه اوج این رویکرد را نیز میتوان در  روی گرداندن از حضور در تورنمنتهای بزرگ و بین المللی همانند " جام جهانی و المپیک " مشاهده کرد . که بواقع , ضربه ای  سنگین بر آمال و آرزوهای نسل شایسته ای دهه ی ۶۰ بود . با اینحال اما آن نسل شایسته که جعفر مختاری فر یکی از تاپ ترینهایش بود ,   دنیایی خاطره برایمان به یادگار  نهاده  که هر گاه نامش را میشنویم برایمان تداعی میشود    

بهترین ها را برای فرزند شایسته ای ایران ,  استاد جعفر مختاری فر عزیز آرزومندیم . 

 

 

===============

* با سپاس ویژه از استاد گرامی جناب قاسم بهرمن