A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

صفر ایرانپاک

صفر ایرانپاک

* زنده یاد صفر ایرانپاک عزیز .......................                 آتلیه موسسه اطلاعات -  بهار ۱۳۵۱

======================

 

 مهاجم توانا و شایسته ی تیم ملی و باشگاه پرسپولیس و یا  بهترین مهاجم سالهای نخست دهه پنجاه شمسی ایران  با افتخارات متعدد از جمله آقای گل باشگاه های ایران , آقای گل باشگاههای تهران , آقای گل باشگاه های اهواز ,  برنده ی نخستین کفش طلای فوتبال ایران و سرانجام  آقای گل شهر آورد بزرگ تهران ... 

 

  آقا صفر ایرانپاک  از بهترین و موفقترین مهاجمان تاریخ فوتبال باشگاه پرسپولیس است و اگر چه که قریب چهل سال از آخرین حضورش در فوتبال باشگاهی میگذرد اما از هر نظر , همچنان یکی از صدرنشینان جدول بهترین گلزنهای تاریخ باشگاه می باشد . زنده یاد ایرانپاک ابتدا عضو باشگاه شاهین اهواز بود سپس در سال ۱۳۴۹ , هنگامی که ۲۳ سال داشت به پرسپولیس پیوست و بسیار زود خود را با شرایط موجود وفق داد و به ترکیب اصلی اضافه شد .

 

صفر ایرانپاک

*  ایرانپاک  در جام تخت جمشید ۳۲ بار برای سرخپوشان گلزنی کرد ...  پرسپولیس و صنعت نفت - امجدیه آبان ۱۳۵۵

=================================

 

  در فصل ۵۰ - ۱۳۴۹ باشگاههای تهران و در شرایطی که مهاجم بزرگ سرخپوشان ( حسین کلانی ) با محرومیت یکساله مواجه شده بود , در خط حمله گره گشای مربی پرسپولیس آلن راجرز شد و با ثبت ۱۵ گل در ۱۴ مسابقه علاوه بر آنکه عنوان آقای گل باشگاههای تهران کسب کرد یک امار کم نظیر  مثبت یک به ازای هر مسابقه را نیز بنام خویش ثبت نمود . صفر ایرانپاک طی یک دهه حضور خود قریب یکصد و ده گل  برای باشگاه پرسپولیس بثمر رسانده  که از این تعداد , حدود ۸۰ گل در مسابقات رسمی باشگاهی  و ۷ گل  مرتبط با شهر اورد سرخابیهای تهران می باشد . 

 یکبار  اواخر  دهه ی ۶۰ شمسی , زنده یاد همایون بهزادی عزیز در مورد او گفت : صفر جان  اگر این دوره بازی میکرد هر سال آقای گل میشد و میتوانست ۲۰۰ گل بزند !  

 یاد و خاطره ی مهاجم محبوب , شایسته و صمیمی ایران و  باشگاه پرسپولیس را گرامی میداریم .