A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

یوهان کرایف

Johan Cruyff

* یوهان کرایف ....................... کمپ تمرینی دویسبورگ ( آلمان ) - چهار شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۵۴ 

عکاس : استاد ماساهیده تاماکوشی ( ژاپن ) - Photo by Masahide Tomikoshi

=========================== 

 

  یک تصویر بیادماندنی از چهره ی تاریخساز فوتبال جهان , یوهان کرایف   که گویی چون یک آهو در مرغزار می خرامد .... استاد  عکاس , آناتومی بدن او را به بهترین صورت ممکن , همانگونه که خود خود اوست " با وقار و سر پنجه " به تصویر کشیده است . قامتی شکیل  و استوار  ... زاویه ی آرنجها و دستانی که در نهایت هارمونی با سایر اجزای بدن , حرکت میکند . 

 سال ۱۳۵۲ , بارسا بهترین ستاره ی آن روزهای جهان فوتبال را با قیمتی معادل ۱۲ میلیون تومان ( حدود ۲ میلیون دلار - هر دلار معادل ۶ تومان آن روزها )  تصاحب کرد تا همه بزرگان , از جمله رقیب دیرینه اش  رئال مادرید را مرعوب سازد ... رقمی که ابتدا همه کارشناسان تصور میکردند , برای یک انسان که تنها هنرش فوتبال بازی کردن است  , گزاف می باشد .

  اما بسیار زود همه ی آنها  تغییر عقیده دادند ... چرا که یوهان فقط یک ستاره نبود ... او یک مروارید خوش تراش طبیعی بود  در قامت انسانی  .... و اکنون که نیم قرن از آن روزها میگذرد , سران بارسا ,  بیش از گذشته به انتخابشان می بالند . ستاره ای که حتی خبرنگاران نیز  می بایست برای گفتگو با او , پول پرداخت میکردند ...  ۶ هزار تومان برای هر جلسه گفتگو  ....  معادل دستمزد ماهانه ی  یک مربی فوتبال در ایران !!!