A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

مارادونا

مارادونا

 * دیگو مارادونا ,  بوکا جونیورز  ..................    توکیو - ۴ بهمن ۱۳۶۰ ( عکاس : استاد ماساهیده تاماکوشی ) 

===============================

===============================

 

  به آسانی میتوان غرور یک ملت را  در ساقهای توانایش رویت کرد .... مارادونای بزرگ با دینامیکی  فرا انسانی که میتوانست به آسانی  مرزهای ممکن و غیر ممکن را " بارها و بارها در یک نود دقیقه " جابجا کند . آنها که او را با ستارگان امروزی میسنجند و گاه  پرسش وار او را پایینتر از انها نیز میدانند چه بی رحمانه ,  حقیقت را بازی میدهند . آخر , کدامین ستاره ی امروز را ,  میتواند با  "  دیه گو "  قیاس کرد ....  او را معجزه مینامیدند ... امروز چه کسی را میتوان معجزه نامید ؟  ....   آدمی گاه چه زود فراموش میکند .

 

 آن روزها که دیه گوی عزیز , دیه گوی کبیر آس فوتبال جهان بود , یک عالم با او سر جنگ داشت .... اما مافیا تا فیفا و پاپاراتزی  و .... و...  حتی اضافه وزن .... اما  امروز یک دنیا ثروت پشت ستاره هاست تا شاید از انها بتوان یک مارادونا یا یک کرایف تراشید . در روزگاری که کهکشان فوتبال جهان , مملو از نبوغ و استعداد و خلاقیت بود  نه در روزگار فقر نبوغ و هنر فردی  .....

 

دیه گو مارادونا

* شکوه مارادونا  .... آرژانتین و ایتالیا - جام جهانی ۸۶ ...............   استادیوم پو ابلا  - ۱۵ خرداد ۱۳۶۵

=============================

=============================

 

  یک استعداد خارق العاده نه تنها در مستطیل سبز , بلکه در زندگی روزمره  ...  ناجی بزرگ سرزمین فقرا که گاه چون یک هنرپیشه شهیر سینما  جلوه میکند و گاه چون یک کودک  ..... و  زندگی او که مملو از فراز و فرود است آنگونه که گویی همانند فوتبالش ,  ارامش در ان جای ندارد . و حال در استانه ی ۶۰ سالگی سیمای خندان دیه گو  در اذهان جهانیان  به نمادی از هویت ملی  آرژانتین تبدیل شده  و این همان رمز جاودانگی بزرگانی چون اوست که ستاره های جهان دیجیتال , علیرغم پول و ثروت  و  تبلیغات  از آن محرومند . 

 

 در آینده ی نزدیک  از دیگو عزیز  بیشتر خواهیم نوشت .... دوست عزیز و ماردونا شناس  ( سعید کهنویی ) قول مساعد داده است که مجموعه را در این مسیر همراهی کند .