A+ R A-

تبلیغات

رجیران

جام کوروش بزرگ ۱۳۵۰

جام کوروش کبیر

* شایسته فرزندان ایران , تورنمنت بین المللی کوروش بزرگ ..........       امجدیه - تیر ۱۳۵۰

==========================

 

 تابستان ۱۳۵۰ فوتبال ایران , میزبان یک تورنمنت بین المللی شد و از انجا که هنوز  ورزشگاه یکصد هزار نفری تهران , آماده بهره برداری نشده بود , برای اخرین بار ورزشگاه امجدیه میزبان مراسم افتتاحیه و اختتامیه ی یک رویداد بین المللی شد .  در این رقابتها , نماینده ی میزبان  تحت عنوان تیم منتخب تهران در مسابقات حاضر شد که در واقع همان تیم ملی ایران بود که چند ماه بعد در رقابتهای انتخابی المپیک مونیخ موفق عمل کرد .

 هدایت تیم تهران بر عهده ی استاد فقید پرویز دهداری بود که زنده یاد محمد رنجبر و محمد بیاتی  او را  یاری می دادند . تورنمنت جام کوروش  با حضور هشت تیم برگزار شد و تیم ایران تا رسیدن به فینال , پنج بار به میدان رفت که نتیجه هر  ۵ مسابقه بسود ایران بود . 

 

 

==============================

   تصویر مرتبط است با مورخه ۴ تیر ماه ۱۳۵۰ و مراسم افتتاحیه جام کوروش که تیم منتخب تهران از روبروی جایگاه  عبور میکند . بترتیب از چپ  ابتدا کاپیتان  عرب ( پرچم دار ) و سپس  محمد رنجبر ( مربی )  که حلقه ای گل نیز بر گردن اوست  و سپس ناصر حجازی که چهره اش توسط محمد رنجبر کاور شده و پس از انها غلامحسین مظلومی , بهرام مودت , کارو حقوردیان , همایون بهزادی , علی جباری , فریدون معینی , صفر ایرانپاک , اصغر شرفی ,  جعفر کاشانی , ابراهیم آشتیانی ...... 

 

Iran International Football Tournament - The Great Cyrus Cup ..  Tehran - June 25, 1971

Parade of the Iranian team - Opening at Tehran Amjadiyeh Stadium