A+ R A-

تبلیغات

رجیران

فریدون معینی

فریدون معینی

* استاد فریدون معینی در تقابل با مهدی غزال .............           جام تخت جمشید - امجدیه . فروردین ۱۳۵۳

========================

 

  ستاره , مربی و کارشناس توانای فوتبال ایران , هافبک توانای باشگاه راه اهن و پرسپولیس , با افتخارات متعدد .... از بهترینهای فوتبال ایران در نیمه دوم دهه چهل شمسی , هافبکی ارزنده و توانا و شوتزنی بسیار قهار برای پرسپولیس که انقدر خوب بود که  زنده یاد رایکوف او را  بعنوان یار کمکی  در جام باشگاههای اسیا ۱۹۷۰یرگزید و از اجزای اصلی تیم قهرمان آسیا شد  . استاد معینی همچنین کاپیتان تیم جوانان ایران در سال ۱۳۴۶ بود .

 فریدون معینی  فوتبال را از سال ۱۳۴۲ تحت هدایت استاد فقید رسول مددنوعی آغاز کرد و در همان روزهای نخست چند گل بسیار زیبا و تماشایی در مسابقات باشگاههای تهران بثمر رساند تا بعنوان یک جوان بسیار مستعد , مورد توجه کارشناسان قرار گیرد . سال ۱۳۴۷  به اردوی تیم ملی برای مسابقات جام ملتهای اسیا ۱۹۶۸ دعوت شد اما فرصت حضور نیافت . سپس به باشگاه پر ستاره و محبوب پرسپولیس پیوست و تا سال ۱۳۵۳ همچنان یک سرخپوش وفادار باقی ماند . فریدون معینی در شرایطی که همچنان در اوج قرار داشت با فوتبال باشگاهی وداع نمود و به حرفه ی مربیگری روی آورد . 

 استاد  در آخرین روزهای حضورش نیز  همچنان توانا و رو پا نشان میداد . او در هفته ی سوم  از دومین دوره جام تخت جمشید که سرخپوشان برابر تیم بسیار قدرتمند هما قرار گرفته بودند , یکی دیگر از ان گلهای تماشایی اش را از راه دور  با یک شوت زیبا و تماشایی بثمر رساند . گلی که در حافظه ی جمعی اغلب هواداران تخت جمشیدی پرسپولیس , بخوبی حک شده است .  

 برای استاد فریدون معینی عزیز , شادی , سلامتی و موفقیت آرزومندیم . 

 

 

 

=============================

* تصویر مرتبط است با روز ۸ فروردین ۱۳۵۳ و تقابل هفته سوم پرسپولیس و هما