A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

استقلال واشاش ۱۳۶۸

استقلال واشاش ۱۳۶۸* زنده یاد رضا احدی و لاسلو سین تائی .......... استقلال و واشاش مجارستان - امجدیه - ۲۶ آذر ۱۳۶۸

=======================

 

  آذر ۱۳۶۸ , سرانجام پس از یک وقفه ی  چهار ساله ,  فوتبال ما دگر بار  پذیرای یک تیم اروپایی شد .... واشاش , باشگاه صاحب نام کشور مجارستان که نخستین بار  ۲۶ سال قبل ( ۱۳۴۲ ) به تهران آمده بود برای انجام سه مسابقه ی دوستانه به تهران سفر کرد . و فوتبال ما که گویی بجای پیشرفت ,   به سبک وسیاق چند دهه ی قبل , دعوت از تیمهای اروپای شرقی را در دستور کارش قرار داده بود  ... !!! ...

 تیمی که ۲۶ سال قبل از این  به ایران آمده بود بسیار قدرتمند و صاحب سبک بود . ان روزها فوتبال مجارستان  قطبی در فوتبال اروپا بود . اما آن تیمی که آذر ۶۸ به تهران امد چنان کم توان بود که مورد انتقاد مطبوعات ما قرار گرفت . در رابطه با همین مسابقه استقلال و واشاش , هفته نامه کیهان ورزشی با تیتر درشت  نوشت :

واشاش از استقلال آموخت ....

 

 استقلال ان روز  یک تیم پرستاره و آماده بود که از چپ و راست بر میهمان اروپایی می تاخت . شاید تنها نقطه برتری میهمان , شرایط فیزیکی و قد و قامتشان بود . اما  بروشنی میشد مشاهده کرد  که مقهور تکنیک برتر بازیکنان میزبان  شده است  . 

 استقلال ان روز با نتیجه دو بر یک بر واشاش غلبه کرد و چنان سرتر بود که  اگر قدری مهاجمانش بیشتر دقت میکردند و چنانچه زمین مرطوب امجدیه . بجهت باران روزهای قبل , لغزنده نبود , تعداد گلهای انها افزایش می یافت . کاپیتان محبوب استقلال زنده یاد رضا احدی , همانند همیشه یکی از بهترین های زمین بود و نقشی بسزا در پیروزی استقلال داشت . یاد و خاطره ی هافبک خوش اخلاق ,  توانا و تکنیکی تیم ملی و باشگاه استقلال را گرامی میداریم .