A+ R A-

تبلیغات

رجیران

استقلال لیگ قدس ۱۳۶۹

لیگ قدس ۱۳۶۹

* استقلال قهرمان لیگ سراسری قدس ...........     آزادی - خرداد ۱۳۶۹ ( منبع عکس : قاسم بهرمن ) 

=======================

 

  یک روز شاد و خاطره انگیز برای ابی های محبوب پایتخت با غلبه بر رقیب سنتی در فینال باشگاههای ایران  .... سرانجام ۴ فصل دوری از قهرمانی  باشگاه های تهران و جام حذفی با فتح  لیگ سراسری کشور پایان یافت تا یک روز بیادماندنی در تاریخ باشگاه استقلال ثبت گردد . بردی که براستی شایسته ی آن بودند .

 در آغاز دهه ی ۶۰ شمسی ,  فوتبال ما فاقد یک لیگ سراسری باشگاهی بود و اغلب کارشناسان معتقد بودند که بدون داشتن یک لیگ سراسری ,  فوتبال ایران بمرور از سطح اول آسیا فاصله خواهد گرفت .

 بر این اساس طرح برگزاری لیگ در دستور کار فدراسیون قرار گرفت که بر خلاف مسابقات جام تخت جمشید ,  تیم های آن  منتخب استانهای سراسر کشور بودند که در دو گروه مجزا , به رقابت می پرداختند . و باز بر خلاف تمام لیگهای سراسری , تیم قهرمان در دو مسابقه ی حذفی ( نیمه نهایی و فینال )  تعیین میشد . 

 پس از برگزاری چهار دوره , سرانجام شرایط تغییر کرد و قرار بر آن شد که  لیگ سراسری  ما بین تیمهای باشگاهی برگزار گردد . تصمیمی که سبب بالا رفتن سطح توجه و حساسیت مسابقات شد اما به هر روی , اخرین دوره مسابقات لیگ قدس بود و از سال بعد لیگ سراسری باشگاهی جدید , تحت عنوان " آزادگان " راه اندازی شد .

 آبی های تهران , در گروه دوم  مقدماتی بسیار موفق عمل کردند و با یک خط حمله طلایی موفق شدند با قاطعیت , قهرمان گروه خود شوند . مسابقاتی که جملگی در سال ۱۳۶۸ انجام شد و رقبای اصلی آنها در این گروه عبارت بودند از دارایی تهران  تام اصفهان , نفت ابادان و ..... که استقلال و دارایی بعنوان تیمهای اول و دوم از گروه صعود کردند و به مسابقات ضربدری نیمه نهایی راه یافتند  .

استقلال لیگ قدس ۱۳۶۹

 * شایسته ها از راست  : امیر قلعه نوعی , زنده یاد رضا احدی , امیر هاشمی , جواد زرینچه , جواد حسن زاده  , صادق ورمزیار , شاهین بیانی  , صمد مرفاوی  , مهدی فنونی زاده  , احمدرضا عابد زاده و شاهرخ بیانی ( کاپیتان ) ........... فینال لیگ قدس - آزادی . چهارم خرداد ۱۳۶۹

==============================

 

 در گروه نخست نیز تیمهای پرسپولیس و ملوان بندر انزلی حائز رتبه های اول و دوم شدند .... بنابر این یک پای نیمه نهایی لیگ پنجم قدس , استقلال و ملوان بدرانزلی بودند که آبی ها در دو مسابقه رفت وبرگشت , در محموع ۴ بر صفر از سد حریف قدرتمند عبور کردند تا فینال را برابر رقیب سنتی " پرسپولیس " برگزار نمایند  . 

  از آنجایی که هر دو تیم فینالیست تهرانی بودند , تنها یک مسابقه در روز ۴ خرداد ماه  بمیزبانی ورزشگاه آزادی تهران  برگزار شد که در پایان , آبی های محبوب با نتیجه ۲ بر ۱ از سد رقیب دیرین عبور کردند و پس از دور افتخار و  دریافت جام  , جشن قهرمانی را با حضور هواداران برپا نمودند .