A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

علی کاوه

علی کاوه

* سه چهره محبوب , از راست : وریا غفوری , استاد علی کاوه و سید جلال حسینی .. دربی ۹۱ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۸

===========================

 

 

 محبوب سرخ و آبی ...

 استاد علی کاوه .......

 

 

 هفدهم بهمن ماه ۱۳۹۸ مصادف با نود و یکمین شهر اورد سرخابی های تهران , استاد بزرگ عکاسی ورزشی  " دکتر علی کاوه عزیز  " محبت نمود و تقاضایمان را پذیرفت  تا بار دگر از مهمترین رویداد ورزشی ایران عکاسی کند ... او نخستین بار ۵۸ سال پیش , آنگاه که نوجوانی ۱۴ ساله بود به استادیوم  امجدیه رفت تا  عکاسی از رویدادهای ورزشی را بیاموزد  . 

  گروهی از دوستان , همکاران و شاگردان استاد کاوه که یک روز قبل , از حضور وی در استادیوم آگاه شده بودند , دقایقی پیش از آغاز شهر آورد ۹۱ , مراسمی را به پاس ۵۸ سال خدمت او در عرصه ی عکاسی ورزشی برگزار نمودند که بسیار مورد توجه تماشاگران و اصحاب رسانه قرار گرفت . این جشن بسیار ارزشمند با حضور کاپیتانهای محبوب سرخابی و تعداد کثیری از عکاسان و خبرنگاران حاضر در ورزشگاه برگزار شد تا بدین وسیله از تلاس استادمان  قدردانی بعمل آید . 

 علی کاوه  * تجلیل از استاد علی کاوه عزیز با حضور جمع کثیر عکاسان و اصحاب رسانه , بمناسبت پنجاه و هشتمین سال فعالیت وی در عرصه ی ورزش ایران و جهان   ..... شهر اورد ۹۱ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۸  ( عکاس : اکبر داداش زاده )

===========================

 

  نام استاد علی کاوه با شهر آورد سرخابی های تهران , پیوندی ابدی دارد .... او , شاید امروز تنها عکاس ایران باشد که از اولین تا آخرین دربی را عکاسی کرده است و بی تردید , خالق بهترین و صمیمی ترین آثار بجا مانده از سالهای نخست دربی تهران است . او بود که برای نخستین بار یک ستاره ی سرخپوش را کنار یک ستاره ی آبی نهاد و برای هفته نامه ی متفاوت و جوان پسند ان روزها  " دنیای ورزش " عکاسی نمود تا نخستین عکس دوستانه ی سرخابیهای تهران ثبت گردد . نبوغ استاد از همان روز نخست  پیام آور مهر و دوستی بود ... تصویری که دقایقی پیش از آغاز  دربی شماره ۱۴ ثبت شد و تا امروز , یکی از شاخص ترین نمادهای شهر آورد تهران بشمار می آید .

 

علی کاوه

* نخستین عکس سرخابی , نماد دوستی و صمیمیت , حسن آقا روشن و سلطان علی پروین اثر استاد علی کاوه عزیز ..... دربی۱۴  - خرداد ۱۳۵۳   ===========================

 و استاد اما , همچنان شاهکار خلق میکند ... دستانش که سر چشمه جوشان مهر  است , همواره در کار ثبت زیبایی هاست .. فرقی هم نمیکند که در یک دشت پر از گل باشد یا در  ورزشگاهی مملو از تماشاگر  .... و پنجشنبه نیز چنین بود دریای احساس علاقمندان سرخابی  و موج خروشان دوستی ها که در قالب دو تیم باشگاهی , سالهاست  زینت بخش ورزش ما شده  آنگونه که گویی پایانی بر آن نیست . ما هستیم و یک شهر آورد که در اغلب سالها , دو بار برپا میگردد . بهانه ی نیک برای با هم بودن و شاید سفری به گذشته و یادآوری خاطرات .... فرقی ندارد چه برده باشیم و چه بازنده .... سرخابی ها  فارغ از رقابت ها اما , یکدیگر را سخت دوست میدارند . 

 

شهر آورد ۹۱ * موج خروشان احساسات  , تیم  داوری و ۲۲ ستاره .....     آزادی - ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - عکاس : دکتر علی کاوه

=================================