A+ R A-

تبلیغات

رجیران

نصرالله عبداللهی

نصرالله عبداللهی

* نصرالله عبداللهی عزیز و آناتولی کونیکوف ..........   ایران و منتخب شوروی -  استادیوم آزادی -  شهریور ۱۳۵۷

================================

 

 چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۵۷ -  تیم ملی در یک رویداد دوستانه و تدارکاتی ,  با سیمایی متفاوت و جوان شده نسبت به جام جهانی ۷۸ آرژانتین   , مقابل تیمی منتخب از شوروی , صف ارایی کرد . شاید واضح ترین تغییر در تیم ملی  , بستن  بازوبند کاپیتانی بر بازوی  استاد نصرالله عبداللهی عزیز بود . چند روز قبل انجام این مسابقه , اعلام شد که تعدادی از بازیکنان با سابقه ی تیم ملی از جمله ( علی پروین , حسین کازرانی ........ ) انصراف خود را از حضور در تیم ملی  اعلام نموده اند . بر این اساس بود که مسئولان تیم ملی ,  حسن آقای روشن را  بعنوان  کاپیتان جدید تیم ملی ایران برگزیدند .

  چند روز بعد اما حسن روشن از پذیرش این عنوان خود داری نمود و سپس در مطبوعات عنوان کرد که در حضور نصرالله عبداللهی , بازوبند تیم ملی را بر بازو  نخواهد بست و اینگونه بود که این عکس زیبا برای همیشه در تاریخ فوتبال ایران ثبت شد .

 در این مسابقه ی دوستانه , تیم ایران بجهت تعطیلی و توقف کلیه ی مسابقات فوتبال باشگاهی بویژه جام تخت جمشید ,  از امادگی لازم و کافی بدور بود  و سرانجام نیز مسابقه را با نتیجه  یک بر صفر به حریف اماده خویش واگذار کرد با این وجود  اما , قدرت رهبری نصرالله عبداللهی  چشمگیر بود و نشان داد که برای هدایت تیم ملی در داخل زمین بهترین گزینه ی ممکن  می باشد .

 نصرالله عبداللهی این عنوان را برای دوسال متوالی , حفظ نمود . او در اردوی تدارکاتی تیم ملی در تیر ماه ۱۳۵۸ نیز , سرگروه تیم ملی بود . 

 

 بهترین ها را برای استاد نصرالله عبداللهی عزیز آرزومندیم .