A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

سپ هربرگر

زپ هربرگر

* استاد بزرگ جهان فوتبال , زنده یاد سپ هربرگر ....................                                    تیر ماه ۱۳۳۳

==============================

 

 استاد بزرگ جهان فوتبال , خالق معجزه ی برن و احیا کننده ی مجدد غرور آلمانها , زنده یاد زپ هربرگر .... او بمدت ۲۸ سال هدایت تیم ملی فوتبال کشورش را در میادین بین المللی بر عهده داشت و در این دوران طولانی , روزهای تلخ و شیرین بسیار را تجربه کرد . فوتبال المان که  از سال ۱۹۵۱ و پس پایان جنگ ویرانگر  جهانی , مجدد به بپا خواسته بود , تحت هدایت او , با شایستگی بر قله فوتبال جهان ایستاد  . 

 او  بر خلاف آنچه که ان روزهای مرسوم بود ( تکیه بر بازیکنان تکنیکی )  فوتبال آلمان را بر پایه ی دو اصل " قدرت بدنی و تاکتیک " استوار کرد و تیمی را بنیاد نهاد که جهان را به شگفتی وا داشت . کارشناسان در تفسیر آلمان ۱۹۵۴ , عقیده دارند که آنها از نظر قدرت بدنی , استقامت و روحیه مبارزه طلبی , بازیکنانی مثالزدنی  و از بعد فیزیکی نیز , دارای اندام ورزیده و چهارشانه با ساقهای قوی و عضلانی بودند و از این بابت , انها را هیزم شکن ها مینامیدند . 

 آنگاه که المانها در فینال جام جهانی ۱۹۵۴ مقابل مجارستان صف ارایی کردند , هیچکس انتظار پیروزی انها را نداشت .... اما تدابیر هوشمندانه استاد , سبب شد تا مجار ها پس از چهار سال بی شکست ماندن , در مهمترین مسابقه تاریخ فوتبال خود در برن , مغلوب شوند . از ان جهت است که این برد را معجزه برن نام نهادند . 

 

Germany World Cup 1954

* آلمانها دوباره قد میکشند ... انها  زیر یک باران شدید تا پای جان جنگیدند تا قویترین تیم عالم را با تدابیر سپ هربرگر , تسلیم نمایند . سیمای خسته اما پر غرورشان , نمایانگر  تلاشی وصف ناپذیرست  ......... استادیوم وانکدورف برن -  یکشنبه ۱۳ تیر ۱۳۳۳

The Germans rise again ... They win the strongest team in the world under heavy rain - Sepp Herberger's thoughts were the key to this victory - Their tired face signifies their tireless effort ........... Wankdorf Stadium, Bern - 4 July 1954

----------------------------------------------

 

  زنده یاد سپ هربرگر , سرانجام در ۲۲ اردیبهشت ۱۳۴۳ برابر با ۱۲ می ۱۹۶۴ در شرایطی که همچنان شاداب و تندرست و فعال بود , به سه دهه حضور درخشان خویش در مقام هدایت تیم آلمان خاتمه داد تا از این پس دستیار توانمندش هلموت شوئن , جانشین وی باشد . استاد همان روز متنی را برای تمام خبرکزاری های دنیا ارسال کرد تا بدین وسیله از تمام مردم جهان و از همه ی انها که طی این سالها مشوقش بودند , قدردانی کند . متن این نامه که در نشریات ایران نیز منتشر شد چنین است .

 

 دوستداران عزیز فوتبال :

 اکنون که از مقام خود بعنوان مربی انجمن فوتبال آلمان فدرال , بازنشسته میشوم , فرصتی پیش امده تا به همه ی شما , درود بگویم و از نهایت علاقه صادقانه ی شما که طی این سی سال , بخاطر ورزش فوتبال بمن ابراز داشته اید , تشکر کنم . من از این امتیاز بزرگ بهره مند بودم که تقریبا در تمام کشورهای جهان پذیرایی شوم و هرکجا که رفتم دوستان خوبی بیابم . من نه فقط با بازیکنان فوتبال آشنا شدم , بلکه با همه ی انها که در زندگی , بر سر راهم  قرار گرفتند همراه گشتم  . سیاستمداران , هنرمندان بزرگ , جاشوان , هوانوردانی که من و تیم مرا به قاره ها , گمرک ها , اداره های رسمی و هتل های بزرگ راهنمایی کردند . 

  هر کجا که میرفتیم جوانان و تماشاگران مشتاق فوتبال از ما خواستار عکس و امضاء میشدند و مطبوعات و رادیوها و کارکنان تلویزیون ها , به ما مساعدت میکردند . من از همه ی انها , بخاطر مساعدتشان چه بزرگ و چه کوچک و بخاطر ابراز علاقه شان , تبریکهایشان , مشاوره هایشان , تحسین هایشان و بسیار بسیار بخاطر دوستی صمیمانه شان در سراسر این سالها تشکر میکنم . 

 اگر چه  اکنون , کمترین احساس پیری ندارم اما فکر میکنم که دیگر زمان ان فرا رسیده باشد که راه را برای فرد جوانتری , برای شاگرد و دستیار دیرینه ام  " هلموت شوئن " باز کنم و ارزو میکنم که همان دوستی که نسبت بمن در گذشته ابراز داشته اید ,  در حق او و تیم فوتبال آلمان ابراز نمایید . اخیرا دعوت نامه های بسیاری از انجمن ها و باشگاه های کوچک و بزرگ دریافت داشته ام  که به تقاضای انها برای سازمان بندی و توسعه تیمهایشان بشتابم و این دعوتها انقدر زیاد است که اگر بخواهم به همه ی انها پاسخ مثبت دهم , سالهای مدیدی لازم است و من از بابت این احترام , عمیقا احساس غرور و افتخار میکنم  . 

 یکبار دیگر به شما دوستان ام در سراسر جهان , بخاطر اندیشه های لطف آمیزتان و بخاطر هر آنچه که در حق من و تیم من کرده اید , درود فراوان میفرستم . اگر چه من مقام مربی تیم ملی آلمان را کنار نهاده ام  اما امیدوارم که به اتفاق , کارهای بسیاری را بخاطر علائق مشترکمان , بخاطر ورزش محبوبمان  , انجام دهیم .

 

                                                             با تقدیم بهترین ارزوها , دوستدار همیشگی شما - سپ هربرگر

 

Sepp Herberger 

  آنچه که  هربرگر در طول حیات پر ثمرش انجام داد , فارغ از افتخارات و عناوین .... نشانی از یک روح بزرگ پرورش یافته در قامت یک مربی فوتبال بود و خدماتش نیز  تنها به دوران حیات محدود نشد .  . در سال ۱۹۷۷ ( اردیبهشت ۱۳۵۶ )  و چند ماه پیش از فوت اش  , فدراسیون فوتبال آلمان به ارزوی همیشگی او جامه عمل پوشانید و بپاس قدردانی  بمناسبت هشتاد سالگی اش , بنیادی را بنام هربرگر و سرمایه ای بالغ بر یک میلیون مارک تاسیس کرد . یک ماه پس از ان  , استاد فوت کرد  اما , این بنیاد که قدیمی ترین بنیاد فوتبال المان است و هدف ان نیز کمک به نیازمندان جامعه می باشد ,  با همان سرمایه اولیه و دارایی و املاک خانواده ی هر برگر , چنان رشد نموده  که امروز از بزرگترین بنیاد های خیریه و انتفاعی المان می باشد و در زمینه ی حمایت و کمک به خانواده های کم توان , بی سرپرست و زندانیان و   ..... فعالیت میکند .

 استاد سپ هر برگر , جمله ای دارد که همواره به آن تاکید میکرد .... هر آن کس که بالاست , نباید انهایی را که پایین هستند  فراموش کند .

 

 

 

 

-----------------------------------

Sepp Herberger - Sepp Herberger -Sepp Herberger Sepp Herberger - Sepp Herberger -Sepp Herberger - Sepp Herberger -Sepp Herberger - Sepp Herberger -Sepp Herberger - Sepp Herberger -Sepp Herberger - Sepp Herberger -Sepp Herberger - Sepp Herberger -Sepp Herberger - Sepp Herberger -Sepp Herberger - Sepp Herberger -Sepp Herberger - Sepp Herberger -Sepp Herberger - Sepp Herberger -Sepp Herberger - Sepp Herberger -Sepp Herberger - Sepp Herberger -Sepp Herberger - Sepp Herberger -Sepp Herberger - Sepp Herberger -Sepp Herberger - Sepp Herberger -Sepp Herberger - Sepp Herberger -Sepp Herberger - Sepp Herberger -Sepp Herberger - Sepp Herberger -Sepp Herberger - Sepp Herberger -Sepp Herberger - Sepp Herberger -