A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

حمید جاسمیان

حمید جاسمیان

 عکاس : استاد علی کاوه

 

 عرض تبریک خدمت 

استاد حمید جاسمیان عزیز ....

=================

=================

فرزند شایسته ی ایران , ستاره ی درخشان فوتبال ایران و خوزستان , استاد نازنین حمید جاسمیان عزیز , تبریک روز میلادتان را پذیرا باشید . 

 

  استاد حمید جاسمیان فوتبال را از میانه ای دهه سی شمسی اغاز کرد آنگاه با نظر استاد فقید پرویز دهداری به باشگاه جم ( شاهین آبادان )  پیوست و یکی از اعضای تیم محبوب شهر ابادان شد او یک مدافع توانا با قابلیت بازی در پست هافبک بود که هم در بازی هوایی و هم در روی زمین تبحر داشت . سال ۱۳۳۹ , بهمراه جم که دیگر به شاهین ابادان  تغییر نام داده بود ,  فاتح  مسابقات قهرمانی کشور شد و حضور در تورنمنت بین المللی مولتان را یهمراه شاهین ابادان تجربه کرد  در ادامه از سال ۱۳۴۱ به باشگاه محبوب ایران " شاهین تهران " پیوست و تا تابستان ۱۳۴۶ که پروانه ی فعالیت باشگاه شاهین لغو شد , همواره از اعضای اصلی آن بود . او با شاهین به تمام افتخارات باشگاهی ان روزگار ( جام حذفی و جام باشگاه های تهران ) دست یافت و در مسابقات انتخابی المپیک ۱۹۶۶ توکیو و بازیهای آسیایی ۱۹۶۶ نیز عضوی از تیم ملی ایران بود .

 ثمره ای حضور ملی استاد جاسمیان صعود به رقابتهای المپیک و کسب مدالیون نقره از بازیهای آسیایی ۱۹۶۶ بانکوک است . اما حکم محرومیت ۶ بازیکن شاهینی تیم ملی  که در آستانه ی اعزام به المپیک صادر شد , سبب گشت تا او از بزرگترین افتخار دوران ورزشی اش , حضور در المپیک توکیو ,  باز ماند . محرومیت یکساله او و شاهینی , پیش از موعد بخشیده شد تا از این پس یتواند در رقابتهای ملی و باشگاهی حضور یابد . او در سال ۱۳۴۴ فاتح مسابقات دوره ای باشگاه های تهران شد و سپس در فصل ۱۳۴۶ نیز , تا دو هفته مانده به پایان , بهمراه شاهین در صدر جدول رده بندی قرار داشت که رای سازمان تربیت بدنی , مانع از ادامه ی حرکت شاهینی ها شد .     

  با لغو پروانه باشگاه شاهین به همراه جمع  شاهینی به باشگاه کم نام و نشان و نو پای آن روزها " پرسپولیس " پیوست و اینگونه حضور در نخستین دربی سرخابی های تهران را نیز تجربه کرد . از افتخارات او در ان دوره زمانی میتوان به فتح مسابقات انتخابی جام باشگاه های اسیا اشاره نمود اما حضور در باشگاه پرسپولیس کوتاه مدت بود و حمید جاسمیان عزیز بهمراه سایر شاهینی ها به باشگاه پیکان پیوست و اینگونه شد که یکی از قویترین تیمهای باشگاهی دهه ۴۰ شمسی شکل گرفت و سپس بسیار زود تر از موعد و در شرایطی که همچنان در اوج بود  به فوتبال باشگاهی و ملی خویش پایان بخشید   بهترین ها را برای استاد حمید جاسمیان عزیز آرزومندیم .