A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

عبدالعلی چنگیز و محسن گروسی

عبدالعلی چنگیز و محسن گروسی

* محسن گروسی و عبدالعلی چنگیز , دو مهاجم محبوب باشگاه استقلال - تابستان ۱۳۶۹ ( عکس ارسالی از محمود دولتخواه ) 

===========================

===========================

 

 

 * استاد  عبدالعلی  چنگیز :

=======

  ستاره ی درخشان فوتبال ایران و اصفهان , محصول پویایی فوتبال دهه ی ۵۰  و ستاره ی تابناک دهه ۶۰ شمسی .... نخستین بار که نام  چنگیز در فوتبال ایران نمایان شد  مسابقات جوانان کشور ( جام ولیعهد ) بود که او بهمراه تیم منتحب اصفهان در صدر رقابتها جای گرفت . سپس بهمراه باشگاه ذوب اهن  بعنوان یک جوان جویای نام  در جام تخت جمشید , بیش از پیش شکوفا شد و به تیم جوانان ایران راه یافت . 

  سال ۱۳۵۹ به باشگاه محبوب استقلال پیوست و بمدت ۶ فصل متوالی , یکی از تاثیرگذارترین مهاجمان استقلال بود و در همین دوره زمانی , به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت شد و حضور در بازیهای آسیایی و جام ملتهای اسیا را تجربه کرد . او سپس به لیگ حرفه ای فوتبال قطر پیوست و حضور موفق در دو باشگاه الاهلی و العربی قطر را نیز به کارنامه ی پر بار خویش افزود  و سپس در میانه ی سال ۱۳۶۹ , مجدد به استقلال بازگشت و عضوی از تیم خاطره انگیز قهرمان باشگاه های آسیا شد . عبدالعلی چنگیز عزیز سرانجام در فصل ۱۳۷۱ به ۱۶ سال حضور موثر و درخشان خود در عرصه ی فوتبال ملی و باشگاهی پایان بخشید و با حضور متعدد در دوره های پیشرفته ی مربیگری , به جرگه ی مربیان فوتبال پیوست . مهاجم محبوب فوتبال دهه 60 با آن حرکات زیبا و  فریبنده و تبحر در ضربه های اکروبات و ..... از ان دست بازیکنانی بود که مورد احترام هر دو گروه سرخابی های تهران قرار داشت و این تنها بجهت ویژگی های نیک اخلاقی اوست . برای فرزند شایسته ی ایران استاد عبدالعلی چنگیز عزیز بهترین ها را آرزومندیم .

 

 

 

 *  استاد محسن گروسی عزیز :

========

 فرزند شایسته ایران , محصول پویایی و سازندگی باشگاه استقلال در میانه ی دهه ۶۰ شمسی ........ نخستین بار اما , نام گروسی بعنوان یک چهره ی تاثیرگذار  در تیم جوانان باشگاه استقلال مطرح شد ... آنگاه از سوی مربیان به تیم جوانان منتخب تهران دعوت شد و از فصل ۱۳۶۶ تا ۱۳۶۸ بمدت سه فصل متوالی , یک مهاجم تاثیرگذار برای ابی ها بود و در همین دوره , به اردوی تیم ملی ایران دعوت شد . رقابتهای انتخابی جام جهانی ۱۹۹۰ , او گلزنی در تیم ملی را نیز تجربه کرد . 

 سپس به باشگاه پاس پیوست و عضوی از تیم قهرمان جام باشگاه های اسیا شد گل بسیار ارزشمند او در فینال رقابتهای باشگاه های اسیا هرکز از یاد فوتبال دوستان محو نخواهد شد . حضور در پاس تا سال ۱۳۷۲ ادامه یاغت و سپس بمدت برای فصل متوالی  به جمع زردپوشان سپاهان پیوست . محسن گروسی عزیز سرانجام  لژیونر شدن را نیز تجربه کرد . او برای دو فصل در لیگ حرفه ای بنگلادش , عضو تیم گیلانگ بود و سپس در سال ۱۳۷۷ به ایران بازگشت و در اردوی ابی های محبوب حاضر شد . تیمی که هدایت ان را زنده یاد ناصر حجازی برعهده داشت و خود را برای فتح جام باشگاه های اسیا محیا میکرد . او با ابی ها نائب قهرمان باشگاه های اسیا شد تا از معدود فوتبالیست های ایران باشد که دو عنوان ارزشمند باشکاهی آسیا را با دو باشگاه متفاوت , تجربه کرده باشد . او در ادامه حضور در باشگاه ذوب اهن و شهاب زنجان را تجربه کرد و سرانجام در فصل ۱۳۸۱ به ۱۷ سال حضور پر فراز و نشیب ملی و باشگاهی , خاتمه داد و از آن پس به جرگه ی مربیان پیوست . بهترین ها را برای فرزند شایسته ی ایران ,  محسن گروسی عزیز ارزومندیم .