A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

آرژانتین و بلغارستان ۱۹۸۶

مارادونا

*  دیگو مارادونا و آندره ژیلیاکوف .....  مکزیکوسیتی - ۲۰ خرداد ۱۳۶۵ ( عکاس : استاد ماساهیده تاماکوشی )

-------------------------------------------------

-------------------------------------------------

 

  در اوج گرمای خرداد ماه ۱۳۶۵ ,  روی کره زمین , هیچ چیز داغ تر از نتیجه  مسابقات جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک نبود  و تیمها , پس از انجام دو بازی نخست مرحله گروهی , سعی داشتند مسیر صعود را بگونه ای تعیین نمایند که تا حد امکان در مرحله ی بعد نیز با رقبایی آسان روبرو شوند ...  بر این پایه آرژانتین و بلغارستان از گروه اول  در شرایطی روبروی یکدیگر صف آرایی کردند که پیروزی آرژانتین به مفهوم پیشتازی گروه و رویارویی در مرحله بعد با تیمی در حد اروگوئه بود و برای بلغارستان که برابر ایتالیا و کره جنوبی به تساوی  دست یافته بود , پیروزی بر آرژانتین موقعیتی در حد صعود به مرحله ی دوم را فراهم می کرد ... اما آن تیم که بسیار زود به مقصودش رسید آرژانتین بود که در دقیقه چهارم نیمه اول , روی یک اشتباه محرز از سوی دفاع چپ بلغارستان   با ضربه ی سر خورخه والدانو  دروازه حریف را گشود و نیمه نخست , با همین نتیجه پایان پذیرفت .

  نیمه دوم  بلغارها که نتیجه را از دست رفته می دیدند , بر تلاش خود افزودند تا در صورت امکان با یک تساوی از میدان آرژانتین خارج شوند . اما سازمان دفاعی آرژانتین منظم تر از دو بازی قبل عمل کرد تا دروازه پمپیدو بسته بماند . در ادامه اما دوازده دقیقه مانده به پایان , دیگو مارادونای بزرگ از چپ بر مدافع مستقیم خود غلبه کرد و پس از چند گامی  پیشروی , توپ را برای استفاده ی بوروچاگا روی دروازه ارسال نمود که او نیز  , یکبار دیگر با ضربه سر دروازه بلغارستان را فرو ریخت . دو گل تقریبا مشابه ,  روی دو ارسال از کناره ها , یکی از راست و دیگری از چپ هر دو روی تیر دوم  .... با این نتیجه , آرژانتین صدرنشین گروه اول شد 

 اما بلغارستان نیز علیرغم پذیرش شکست  , ناباورانه موفق به صعود به دور بعد شد .... نتایج گروه های ششگانه بگونه ای رقم خورد که بلغارها نیز  با تنها دو امیتاز و آوراژ گل منفی ۲  صعود کردند .