A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

پاس ۱۳۵۲ جام تخت جمشید

پاس

تیم فوتبال پاس ( جام اول تخت جمشید - زمستان ۱۳۵۲ )  عزیزان بترتیب از راست : 

ایستاده : مهدی مناجاتی - ناصر توحیدی - پرویز قاسمی ( میرزا حسن ) - قاسم طبیبی - رضا قفلساز - اصغر شرفی ( کاپیتان ) 

نشسته : محسن هوشنگی - مجید حلوایی - بهروز صحابه - ناصر سلیمی و محمد صادقی

==========================

 

 

 

* پاس و جام اول تخت جمشید ....  

  پاس , تیم همواره شایسته فوتبال ایران , جام تخت جمشید را  با افزودن چند جوان آینده دار , بنام های بیژن ذوالفقار نسب - اسماعیل نوربخش - مهدی دینورزاده - ناصر توحیدی ... آغاز نمود تا با جایگزینی آنها با چهره های پا بسن گذاشته , روحی تازه  در کالبدش دمیده شود . این تغییرات اما , در خط دفاع محسوس تر از دیگر نقاط بود  چرا که  بیژن ذوالفقار نسب و اسماعیل نوربخش از همان ابتدا در ترکیب پاس , جایگاهی ثابت یافتند .  دیگر اجزای سازمان دفاعی پاس عبارت بودند از  دو چهره ای با تجربه و ملیپوش بنامهای مجید حلوایی و قاسم طبیبی . .

 خط هافبک پاس با حضور همایون شاهرخی , مهدی مناجاتی , ناصر سلیمی و حضور متناوب  دو جوان بنامهای علی مناجاتی و فریبرز سپهری , سیمایی دلپذیر یافته بود و در خط حمله نیز با وجود  کاپیتان اصغر شرفی , پرویز میرزا حسن , محمد صادقی , جهانگیر نصیری ...  کم و کسری احساس نمیکرد و صاحب ترکیبی مناسب از جوانان و با تجربه ها بود . 

 در پایان اما پاس با قرار گرفتن در رتبه ی سوم  , یک فصل  موفق دیگر را سپری نمود . انها در طول ۲۲ مسابقه ی فصل , تنها ۷ بار دروازه خود را گشوده دیدند  و این در شرایطی بود که تیم دوم جدول , پانزده گل دریافت کرده بود .  از سوی دیگر هنگامی که امتیاز گرفتن از عقاب , برای سرخابی های تهران  دشوار بود , پاس موفق شد در هفته سیزدهم با نتیجه ۳ بر ۱ مقابل ان پیروز گردد .  شاید اگر در دور برگشت , پاس برابر ملوان در تهران , دچار لغزش نمیشد به رتبه ی دوم جدول نیز صعود مینمود .