A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

مسعود مژدهی و عزت جانملکی

مسعود مژدهی

* دو یادگار از تاج قهرمان آسیا  در آستانه ی کسب جام تخت جمشید ..... اردیبهشت شاد ۱۳۵۳

---------------------------------------------

 

 

  * زنده یاد عزت جانملکی :

==========

  وفاداری و نجابت ,  که در باشگاه کیان  از نخستین مربی اش ( استاد فقید منصور امیر آصفی ) آموخت . مهمترین ویژگی او بود  ..... سال ۱۳۴۷ توسط استاد محمد بیاتی به باشگاه محبوب تاج منتقل شد و تا آخرین روز فوتبالش   ۹ فصل متوالی  یک عضو همواره وفادار باقی ماند .  فیزیک مناسب , قدرت بدنی , چابکی و جسارت , مهمترین شاخصه ای مدافع ارزنده ی باشگاه تاج در دوران بازیگری بود .... و اگر چه که  قدری  نیز خشن بنظر می امد , اما هرگز فوتبالش  بگونه ای نبود که به حریف خود آسیب برساند . 

 عزت جانملکی از سال 48 تا 52 بتناوب به تمرینات تیم های ملی ( امید و بزرگسالان ) دعوت شد اما هرگز فرصت نیافت تا شایستگی های خود را در فوتبال ملی نیز نشان دهد و سرانجام با حضور فرانک اوفارل در فوتبال ایران ,  شرایط برای او تغییر کرد  . تیم ملی که پس از بازنشستگی مصطفی عرب , در پی یافتن یک دفاع چپ مطمئن بود . او را  در آستانه ی بازیهای آسیایی تهران مورد آزمایش قرار داد که نتیجه ان موفقیت امیز بود .جانملکی عزیز علاوه بر آنکه عضوی از تیم قهرمان بازیهای آسیایی تهران شد , توانست   یک گل ارزشمند ملی را نیز ,  در کارنامه ی خود ثبت کند . 

 تیم ایران در مرحله ی گروهی بازیهای آسیایی تهران ,  برابر برمه به مشکل خورد .... در شرایطی که نتیجه ی این مسابقه یک بر یک برابر بود , زنده یاد جانملکی روی یک حرکت انفرادی , موفق شد گل پیروزی بخش ایران را وارد دروازه برمه کند .او سرانجام  در پایان سال ۱۳۵۵ به سیزده سال حضور موثر و درخشان در عرصه فوتبال ملی و باشگاهی , پایان بخشید .  

 

* مهمترین افتحارات عزت جانملکی :

* قهرمان بازیهای آسیایی تهران       ۱۳۵۳

* قهرمان جام باشگاه های آسیا         ۱۳۴۹

* قهرمان جام تخت جمشید              ۱۳۵۳ 

* قهرمان جام منطقه ای                 ۱۳۴۹

* قهرمان جام  میلز هندوستان         ۱۳۴۸ - ۱۳۴۹ - ۱۳۵۰ 

 

 

 

 

 * مسعود مژدهی عزیز ......

=========

  چابکی , وفاداری و سختکوشی , مهمترین ویژگی های مهاجم ارزنده و متعصب  باشکاه تاج می باشد .... او فوتبال باشگاهی را  از پاس و تحت تعالیم عالیجناب حسن حبیبی آغاز کرد . اما با گذشت کمتر از یک فصل به اردوی آبی های تهران پیوست تا از این پس شاگرد زنده یاد رایکوف ( مربی یوگوسلاو تاج )  شود . او با تصمیمی شجاعانه , باشگاهی را انتخاب کرد که همواره از وجود  ۷ الی ۸ مهاجم ملیپوش , بهره مند بود . بنابر این ,  فضای رقابت برای یک مهاجم جوان همانند او ,  بسیار دشوار میشد . اما مژدهی جوان با تلاش فراوان , توانست بخوبی جای خویش را در میان نامها  بازکند و از سال ۱۳۵۱ بعنوان یک  مهاجم توانمند برای تاج  , به اردوی  تیم  جوانان نیز دعوت شد و به مسابقات قهرمانی آسیا رفت . 

 روزهای موفق مسعود مژدهی ,  در سال ۱۳۵۲ نیز با دعوت به اردوی ملی ,  جهت مسابقات مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۴ مونیخ تداوم یافت و در یک روز با شکوه  سال ۱۳۵۳ , گل قهرمانی تیمش در هفته ی بیستم جام تخت جمشید , مقابل ملوان را بنام خود تثبیت کرد . در سال ۱۳۵۴ علاوه بر عضویت در تیم ملی برای مسابقات انتخابی المپیک مونرال , دو بار نیز  گلزنی در دربی سرخابی تهران  ( دربی ۱۶ و دربی ۱۸ ) را تجربه کرد تا کارنامه اش بیش از پیش درخشان گردد . بهار ۱۳۵۷ , دوران فوتبالی مسعود مژدهی عزیز  پایان یافت .   

 

* مهمترین افتحارات مسعود مژدهی :

* قهرمان جام باشگاه های آسیا           ۱۳۴۹

* قهرمان جام تخت جمشید                ۱۳۵۳

* قهرمان جام حذفی ( پهلوی )          ۱۳۵۶ 

* قهرمان جام منطقه ای                   ۱۳۴۹

* قهرمان جام  میلز هندوستان           ۱۳۴۹ - ۱۳۵۰ 

 

 

 

 ,