A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

حسن حبیبی

حسن حبیبی 

 

 * میلادتان خجسته باد , عالیجناب حسن حبیبی ......

----------------------------

----------------------------

بمناسبت فرا رسیدن میلاد فرزند شایسته ی ایران  ,  کاپیتان و سرمربی اسبق تیم ملی , استاد حسن حبیبی عزیز ... 

 

 

  شاخص ترین فرد در تاریخ فوتبال ایران , یک خدمتگزار  که با حداقل ها , بی هیچ چشم داشت مادی , قریب چهل سال به فوتبال ایران خدمت نمود که  ۳۵ سال آن , در قامت یک مربی بود ...  با کارنامه ای که در فوتبال ما بی نظیر است . مرد سال فوتبال ایران در سال ۱۳۴۷ , کاپیتان نخستین تیم فاتح جام ملتهای اسیا  , بهترین و پر افتخار ترین مربی جام تخت جمشید , حائز رتبه نخست کلاس مربیگری دتمار کرامر ۱۳۵۲ , سرمربی اخرین تیم صعود کننده به المپیک و ..... او تنها مربی ایرانیست که با نظر فدراسیون فوتبال  " همزمان " هدایت ۳ تیم فوتبال را بر عهده داشت ...

 

 

۱ ) باشگاه آرارات                ( جام باشگاه های تهران )

۲ ) تیم المپیک                     (  انتخابی المپیک بارسلون ) 

۳ ) تیم منتخب نیروهای مسلح  ( مسابقات جهانی ارتش ها - سیزم )  

 

 استاد نازنین و مهربان , عالیجناب حسن اقای حبیبی , تبریک روز میلادتان را پذیرا باشید . 

 

 

-----------------------

  اغلب چهره های سرشناس فوتبال دهه ۴۰ و ۵۰ شمسی که تا امروز با آنها گفتگو نموده ایم  , معتقد هستند که در فوتبال ما حسن اقای حبیبی یک استثناست . کسی که فوتبالش  را از زمین خاکی محلات اغاز  و چنان شایسته بود که بدون ارتباطات مرسوم  .... لایق بستن بازوبند  کاپیتانی  و  نشستن بر نیمکت تیم ملی شد .  یک مربی ت که کارش را از همان روزگار جوانی آغاز کرد ...!!

  در رابطه با مربیگری استاد . قدیمی ترین مطلب موجود در آرشیو , به سال ۱۳۳۹ باز میگردد . هنگامی که او تنها ۲۱ سال دارد و تیم محلی تاج چهار صد دستگاه را در مسابقات فوتبال نوجوانان ( که ان روزها خردسالان نام داشت )  هدایت میکند . شاگردان او در آن مقطع عبارتند از جعفر کاشانی , منوچهر زندی , گودرز حبیبی , احمد طوسی .... و این شاید و تنها شاید , آغاز مربیگری استاد باشد و تنها خداست که میداند که طی این ۴۰ سال , چند جوان و نوجوان را تعلیم داد و چه تعداد بازیکن , به فوتبال ما معرفی کرد .

  در ادوار مختلف فوتبال ایران , بوده اند مربیانی که " بر پایه ارتباطات ویژه " بیکباره در راس  تیمهای ملی قرار گرفته و گاه  نیز , بسیار موفق عمل کرده اند . اما حسن آقای حبیبی , هرگز از اینگونه مواهب بهره مند نشد  ... او  مدارج مربیگری  یک به یک " بدرستی "   طی کرد و بدانجا رسید که همگان او را شایسته ترین فرد , برای نشستن روی نیمکت تیم ملی دانستند ... مدارج طی شده توسط حسن اقای حبیبی بقرار زیر ,  شامل ۶ مرحله ای مجزا میباشد .

 

 

۱ ) هدایت تیمهای محلی 

۲ ) هدایت تیم باشگاهی 

۳ ) کسب موفقیت در فوتبال باشگاهی 

۴ ) حضور در کلاسهای معتبر مربیگری بین المللی 

۵ ) دستیار  یک مربی بزرگ ( سر فرانک اوفارل ) 

۶ )  سرانجام پذیرش هدایت تیم ملی ایران ....

 

 و این فرآیندی تدریجی کم نظیر  , تنها در کشورهایی که  صاحب فوتبال سازمان یافته هستند , مشاهده میگردد .... 

 

حسن حبیبی تیم امید

 * عالیجناب حسن حبیبی و هدایت تیم امید , انتخابی المپیک بارسلون ......... امارات . رختکن تیم امید - مهر ماه ۱۳۷۰ - استاد نازنین  در یکی از دشوارترین مسابقه های تیم امید , موفق شد با کسب یک برد شیرین خارج از خانه , به میهن بازگردد .

-------------------------------------------------

 

   نکته دیگر در کارنامه ی استاد , تداوم و استمرار فعالیت اوست ..... ۴۰ سال تلاش پیوسته  !!! ... که نمونه ای شبیه آن را , در فوتبال ایران سراغ نداریم .... اغلب مربیان بزرگ ما که در یک دوره ۱۰ , ۲۰ ساله یا ۲۵ ساله " به تناوب و ناپیوسته " فعال بوده اند ... البته مقصود از خدمت پیوسته  . پذیرفتن هدایت یک تیم بزرگ باشگاهی با منابع بی پایان مالی و حمایت بی انتهای مطبوعات نیست ! .... منظور خدمت واقعی با حداقل هاست ... که تنها بر پایه ی عشق و شایستگی  باشد نه بر معبارهای مادی و  ...  در این ۴۰ سال , حسن حبیبی تنها یک دوره رخوت کوتاه ۵ یا ۶ ساله (۶۶ - ۱۳۶۰ ) را , تجربه کرد که البته در همان دوران نیز , هدایت چند تیم از جمله تیم بزرگ وبسیار محبوب استقلال را , برای یک دوره کوتاه پذیرفت و سپس با حضور در باشگاه دسته دومی ارارات , برگ زرین دیگر بر کارنامه ی درخشان و پر بار خویش افزود . 

 

حسن حبیبی آرارات * استاد حسن حبیبی و هدایت آرارات , آغاز دهه ی ۷۰ شمسی .... عزیزان بترتیب از راست : حسن اقای حبیبی - سرژیک یوسفی - سروژ کشیشیان (سر\رست ) - ایشخان ست آقایان - ادوین تار وردیان - ورژ بخشی و سروژ ابراهیمی 

---------------------------------

 

 حسن حبیبی , با تکیه بر فرزندان ارامنه و دانش فراوانش , آرارات را از یک تیم متوسط در دسته ی دوم تهران به یک تیم شایسته و قابل احترام در دسته اول تبدیل نمود . تحت هدایت او , آرارات تنها یک تیم محبوب برای ارامنه نبود بلکه , مورد تحسین کلیه فوتبالدوستان و کارشناسان قرار گرفت .