A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

فاتحان جام جهانی ۱۹۶۶

جف هورست گوردون بنکس مارتین پیترز

 

  * فاتحان جام جهانی ۱۹۶۶

--------------------------

--------------------------

فرزندان شایسته انگلستان با کاپ ژول ریمه , بترتیب از راست  :

سر جف هورست - مارتین پیترز - گوردون بنکس و جرج کوهن .... خرداد ماه ۱۳۹۵

 

 *  سر جف هورست  ( Geoff Hurst )  مروارید فینال ۶۶

 از بزرگان فوتبال انگلستان  و تنها فوتبالیست تاریخ که مقابل نامش , یک هتریک در فینال جام جهانی ثبت شده ...  مهاجم طلایی جزیره , فوتبال اش را از باشگاه لندنی وستهام آغاز نمود .... او عضوی از تسل طلایی باشگاه در میانه ی دهه ی ۶۰ میلادی بود   هورست , طی چهارده فصل  در ۵۰۰ مسابقه باشگاهی برای وستهام به میدان رفت و در این مدت  ۲۴۲ بار نیز موفق به گلزنی شد . یک آمار قابل توجه , معادل یک گل برای هر دو مسابقه .... از مهمترین افتخارات جف هورست در دوران حضور در باشگاه وستهام , میتوان به فتح جام برندگان جام اروپا در فصل  ۶۵ - ۱۹۶۴ و نیز فتح FA CUP در فصل ۱۹۶۴ اشاره نمود.... 

 

 جف هورست , سپس به باشگاه استوک سیتی منتقل شد و طی سه فصل , ۱۱۳ بار برای استوک بمیدان رفت و ۳۴ بار نیز موفق به گلزنی شد . او در سالهای پایانی دوران بازیگری اش , یکبار به ایران سفر نمود ....  هورست در اردیبهشت ماه ۱۳۵۲ , همراه باشگاه مطبوعش استوک سیتی به تهران آمد و در ورزشگاه امجدیه , مقابل تیم منتخب تهران بازی کرد .  یک روز قبل از ان , استاد جعفر دهقان از سوی هفته نامه ی دنیای ورزش ,  یک مصاحبه ارزشمند با او انجام داد . 

Geoff Hurst

 * سر جف هورست عزیز , مروارید فینال ۶۶ ,  با رکورد ارزشمند یک گل در هر دو مسابقه  برای وستهام  ...

------------------------------------------------------   

 

 

 

 * مارتین پیترز ( Martin Peters ) هافبک کامل

 از بهترین هافبک های دهه ۶۰ فوتبال انگلستان با حضور در دو جام جهانی فوتبال ....  مارتین پیترز نیز فوتبالش را با باشگاه لندنی وستهام اغاز نمود و به اوج رسانید . کارشناسان فوتبال انگلستان ,  از او با عنوان ارزشمند " هافبک کامل " یاد میکردند . او همچنان در نواختن ضربه های آزاد بسیار متبحر بود  . سر الف رمزی ( سرمربی انگلیس در جام جهانی ۶۶ )  طی یک اظهار نظر پس از مسابقه انگلیس و اسکاتلند در سال ۱۹۶۸ , او را  بازیکنی  که ۱۰ سال از زمان خود جلوتراست , توصیف میکند . مارتین پیترز , طی ۱۲ فصل  بیش از ۳۰۰ بار , برای وستهام  بمیدان رفت و در این مدت , ۸۶ بار  دروازه رقیبان را گشود که برای یک هافبک , اماری قابل توجه می باشد . 

 مارتین پیترز در سال ۱۹۷۰  با یک قراداد خیره کننده , به باشگاه لندنی تاتنهام هاتسپرز منتقل شد .... او نخستین فوتبالیست جزیره بود که قراردادی معادل ۲۰۰۰۰۰ پوند را امضا کرد که در زمان خود یک رکورد بود . پیترز طی ۶ فصل , ۱۹۳ بار پیراهن تاتنهام را بر تن کرد و در این میان ۴۹ بار نیز , موفق به گلزنی شد . نوریچ سیتی و شفیلد ونزدی , مقصد های بعدی او بودند . 

martin peters

* مارتین پیترز و حصور در باشگاه تاتنهام هاتسپرز .... او با  قراردادی خیره کننده " معادل ۲۰۰۰۰۰ پوند " به جمع سپیدپوشان تاتنهام پیوست .

-------------------------------------- 

 

 

 

 

* گوردون بنکس ( Gordon Banks ) زوربای جزیره

 بنکس کبیر , یک نابغه  که  اغلب کارشناسان او را , یکی از سه دروازه بان برتر تاریخ میدانند . فرزند شاد و صمیمی انگلستان ,طی ۱۵ فصل , ۶۷۰ بار بمیدان رفت و چنانچه در اکتبر ۱۹۷۲ , دچار حادثه ی رانندگی نمیشد , مدت زمان بازیگری اش , قطعا بیش از این ها نیز بود . گوردون بنکس , برای سالهای طولانی , بهترین شماره یک دنیا بود . ...

 بخش عمده ی دوران فعالیت گوردون بنکس , در دو باشگاه لستر و استوک سپری شد . او در فصل ۱۹۶۷ بعنوان دروازه بان تیم قهرمان جام جهانی , با یک قرارداد نه چندان شگفت آور"  معادل ۶۰۰۰۰ پوند " سالانه  به باشگاه استوک سیتی منتقل شد و این در شرایطی بودکه همگان ارزش او را در بازار نقل و انتقال ۱۰۰۰۰۰ پوند , تخمین میزدند !!  ...   .  اردیبهشت ماه ۱۳۵۲ , گوردون بنکس بهمراه باشگاه مطبوعش " استوک سیتی "  به ایران امد و در شرایطی که تنها از بینایی یک چشم , بهره مند بود  , در امجئیه مقابل تیم منتخب تهران که از بازیکنان تیم ملی تشکیل شده بود , بمیدان رفت . در باب گوردون بنکس عزیز و جرپیات دوران فوتبال حرفه ای او ,  مقاله ای  کامل و مجزا درحال تدوین می باشد ..... 

 

Gordon Banks

* گوردون بنکس ( بنکسی کبیر )  , فرزند شاد و صمیمی جزیره , با استایلی ویژه , اندکی خمیده چون آنتونی کوئین ...!! 

 --------------------------------------------------

 

 

 

* جرج کوهن ( George Cohen ) بال راست اولیه 

دفاع راست طلایی و پر تلاش فینال ۶۶ و عضو وفادار و متعصب باشگاه فولهام , که سابقه ی گلزنی در جام جهانی را نیز در کارنامه ی خویش دارد . او  سالها پشت درب  تیم ملی ماند در شرایطی که بسیاری از کارشناسان , او را شایسته دعوت به تیم ملی و بویژه حضور در جام جهانی ۱۹۶۲ شیلی میدانستند .  با حضور سر الف رمزی در راس تیم ملی   ,  سرانجام او به آنچه که شایسته ای اش بود رسید تا بخشی از پر افتخار ترین تیم تاریخ فوتبال ملی جزیره  باشد  . 

 جرج کوهن را میتوان نمونه ی اولیه از یک  " بال راست " دانست که همچون شیوه ی مرسوم فوتبال جزیره در دهه ی ۹۰ میلادی , در کناره ی خط طولی حرکتی پیستون وار را دارا بود . اغلب کارشناسان , او را از عناصر اصلی  تیم انقلابی آلف رمزی , میدانستند .

George Cohen

* جرج کوهن ,  اسطوره ای باشگاه فولهام  با نیروی بی پایان " تعریفی نو " از یک مدافع راست نفوذی ...... 

----------------------------------------------------