A+ R A-

تبلیغات

رجیران

1975 Asian Athletics Championships

1975 Asian Athletics Championships


Asian Athletics Championships - Seoul 1975



* دومین دوره مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا - سئول 1975



نام تورنمنت                        دو و میدانی قهرمانی آسیا ( دومین دوره ) 

زمان                                19 تا 24 خرداد 1354

میزبان                              کره جنوبی . سئول

شرکت کننده                       298 ورزشکار از 17 کشور آسیایی

قهرمان                              ژاپن

رتبه ایران                         هشتم ( 1 طلا و 1 نقره ) 

 

 

Tornoment             The second Asian Championships in athletics

Dates                     9 - 14 June 1975

Host                      SEOUL . South Korea

Nations                  17

Athletes                  298

Champion               Japan -  15 gold & 20 silver & 18 bronze

Iran Ranks              Eight - 1 Gold & 1 Silver

 

---------------------------------------------------------------------------

1975 Asian Athletics Championships

------------------------------------------------------

 

 

  دومین  دوره مسابقات قهرمانی آسیا  از تاریخ 19 الی 24 خرداد ماه 1354 به میزبانی سئول - کره جنوبی , برگزار شد ... دو سال پیش از آن , دوره نخست رقابتهای دو و میدانی قهرمانی آسیا , با میزبانی مانیل - فیلیپین برگزار شده بود ........     آنروزها رئیس فدراسیون قوام شاهکار بود و تحت مدیریت او , دو و میدانی ایران  برای نخستین بار , پس از بازیهای آسیایی تهران , خود را محیای  حضور در یک تورنمنت رسمی مینمود  ....  ابتدا رقابتهای انتخابی در هفته نخست خرداد ماه و تعیین حد نصابهای ورودی ...

 

* رقابتهای انتخابی ......

 همانگونه که ذکر شد فدراسیون دو و میدانی برای اعزام ورزشکاران , حد نصاب ورودی تعیین نمود اما , از آنجا که حد نصابهای مذکور بسیار بالا بود , رقابتهای انتخابی در اکثر مواد ,  با حضور تعداد اندک از قهرمانان دو و میدانی برگزار شد چرا که تعدادی از ورزشکاران حد نصابهای دو و میدانی را دور از دسترس خویش می دیدند .... بهترین ماده ای که در آن رقابتی فشرده , میان شرکت کننده صورت گرفت , 400 متر آقایان بود که در  نهایت شگفتی برای نخستین بار , 8 تن از 13  شرکت کننده , موفق شدند که 400 متر را , زیر 50 ثانیه طی کنند که , در تاریخ دو و میدانی ایران بی سابقه بود .

 

انتخابی دو و میدانی قهرمانی آسیا 1975  * بهترین ماده ای رقابتهای انتخابی 400 متر مردان بود که برای نخستین بار در تاریخ دو و میدانی ایران ,   هشت دونده موفق شدند , 400 متر را زیر 50 ثانیه طی کنند که موجب امیدواری بسیار بود  ... بترتیب از راست : زنده یاد رضا انتظاری - رضا فهیمی - قاسم کویتی پور - فخرالدین عالمشاه - حسین مکاریها و دهراب سالمی  که در نزدیکی خط پایان هستند ... در تصویر عزیز کریم آبادی و هوشنگ ارشدی دیده نمیشوند . ............. پیست تارتان ورزشگاه آزادی تهران - هفته اول خرداد 1354

 

 نکته منفی آن بود که از میان تیم دو و میدانی ایران که در بازیهای آسیایی تهران درخشش چشمگیر داشت و میرفت تا دو و میدانی را به یک رشته محبوب تبدیل کند , با تاسف بسیار پس از چند ماه از هم پاشیده شد و در رقابتهای انتخابی سئول , جای چند ستاره صاحب مدال بسیار خالی بود .... حلال کشمیری - فرامرز آصف و سلمان حسام جملگی از غایبان سرشناس  ( دارای مدال  بازیهای آسیایی تهران ) بودند ...

 

 

 

----------------------------------------

 * تیمور غیاثی , میهمان افتخاری ...........

 قهرمان ملی دو و میدانی  و برترین ورزشکار بازیهای آسیایی تهران " تیمور غیاثی " روز چهارم خرداد ماه از آلمان به تهران آمد تا بار دیگر ,  امید نخست دو و میدانی ایران در پهنه آسیا , باشد . او 10 روز پیش از آنکه به تهران بیاید  در رقابتهای بین المللی دو و میدانی مونیخ با بزرگان قاره اروپا مصاف داد و در اخرین حد نصاب خویش , از مانع 2/16  متر عبور نموده بود . استاد تیمور غیاثی , میهمان افتخاری فدراسیون دو و میدانی کره جنوبی بود و جالب انکه از سوی مقامات کره ای , برای او بلیط هواپیما ( رفت و برگشت ) ارسال شده بود . که نشان از اعتبار و منزلت ستاره ورزش ایران , میان سایر کشورهای آسیایی دارد   

 

 

 

---------------------------------------

* بانوان ....

در بخش بانوان , تنها سه ستاره دو و میدانی ایران , جهت اعزام به رقابتهای قهرمانی آسیا ( سئول 1975 ) برگزیده شدند ..... بانوان ارجمند عبارتند از مریم صدارتی - شهین رضایی و زهرا حسینی .... که از این میان بانو زری حسینی با کسب سه عنوان قهرمانی , درخشانترین چهره انتخابی بانوان  بود . همچنین او  یک رکورد جدید نیز , برای دو و میدانی بانوان ایران  برپا نمود .

 بانو زری حسینی در مواد 100 و 200 متر سرعت حائز عنوان نخست شد تا همچنان سریعترین بانوی ایران باشد . او همچنین  در ماده 400 متر با مانع نیز شرکت نمود و کاری بزرگ صورت داد و موفق شد با ثبت زمان " 65/7 ثانیه " رکورد جدید برای ماده 400 متر با مانع بانوان ایران ,  بنام خود برپا سازد .

 پس از او بانو شهین رضایی نیز سیمایی بس درخشان داشت ..... او که  که در دو ماده 800 و 1500 متر تخصص دارد پس از کسب عنوان نخست 800 متر در ماده 3000 متر شرکت نمود و در کمال شگفتی موفق شد با کسب زمان " 12/01/8 دقیقه " رکورد جدید ماده 3000 متر بانوان ایران را , بنام خود برپا سازد .

بانو مریم صدارتی ( بلند پروازترین بانوی ورزش ایران بمدت 32 سال ) او حائز نخستین  مدالیون آسیایی دو و میدانی بانوان ایران , از نخستین دوره مسابقات قهرمانی آسیا ( مانیل 1973 )  که همچنان بی رقیب بود اما , رکورد ثبت شده او بمیزان یک سانتی متر , نازل تر از مانیل و دو سانتی متر پایین تر از رکورد شخصی او بود .

   

مریم صدارتی

 

 

 

 

----------------------------------------

* آقایان .........

 در بخش آقایان , رضا انتظاری دونده محبوب و پر افتخار دو و میدانی ایران در بازیهای آسیایی ( با مجموع سه مدال ) ذز ماده 400 متر یکی از بهترین نتایج مسابقات انتخابی را , کسب نمود او که به تازگی از المان ( کلن ) بازگشته بود با ثبت زمان 47/4 ثانیه نشان داد که همچنان یکی از بهترین های دو و میدانی ایران و اسیا می باشد .

 اما  میان چهره های پر امید  یک جوان مستعد , بنام حسین ربی  اهل شهرستان ابهر , بسیار آماده نشان داد ..... حسین ربی سال قبل , در  ماده 1500 متر بازیهای آسیایی تهران عنوان ششم را ,کسب نموده بود او اینبار در ماده 10000 متر , امیدوار کننده ظاهر شد و با ثبت رکورد " 30/09/00 دقیقه " جهت مسابقات سئول گزینش شد . مهمترین عامل در موفقیت حسین ربی , حضور او در دو تورنمنت بین المللی , پس از بازیهای آسیایی بود که منجر به شناخت کامل تر او , از قابلیتهایش شد .

 

 سلمان حسان ستاره اهل انزلی , که با درخشش در بازیهای آسیایی , همگان او  را مطرح ترین جانشین برای جلال کشمیری میدانستند هرگز قادر  به تکرار رکورد های قبلی خود نشد و متاسفانه آنکه او حتی به حد نصاب رکورد فدراسیون که 51/58 متر بود نیز نرسید و از سفر به سئول باز ماند بهترین پرتاب او ( دیسک ) معادل 49/07 متر بود او سال قبل با پرتابی معادل 52/32 متر , برنز آسیا را روی سینه خویش داشت . 

 

دهراب سالمی و حسین ربی

 

 

 

 

--------------------------------------------------

* آقا جلال ..............

 

 سوال بزرگ ...... در آستانه اعزام تیم ایران به سئول , غیبت ستاره پر افتخار دو و میدانی ایران , آقا جلال کشمیری بود .... او که همچنان تا اکنون با کسب پنج مدال , پر افتخار ترین ورزشکار ایران  در عرصه بازیهای آسیایی است , بدلیل پاره ای از بی توجهی های مسئولان دو و میدانی  از حضور در رقابتها عذر خواست او دو هفته قبل از رقابتهای انتخابی با ارسال یک نامه به فدراسیون انصراف خود را اعلام و دلالیل آن را مشغله کاری و اختلاف خود با فدراسیون دو و میدانی ( به جهت عدم رسیدگی به مسائل مالی ورزشکاران ) عنوان نمود .

 از سوی دیگر هفته نامه کیهان ورزشی در باب موضوع مورد اشاره , چنین نوشت :

 کشمیری در نامه ای که از امریکا نوشته , اعلام کرده است که به کره نمیرود , در حالیکه وضع بدنی اش اگر از بازیهای آسیایی تهران - که در آن دو مدال طلا گرفت -  بهتر نباشد , بد تر هم نیست . کشمیری علت نرفتن به کره را گرفتاریهای مالی و اختلاف خود با فدراسیون دو و میدانی ذکر کرده است و اینکه فدراسیون آنگونه که به دیگران میرسد به او توجه ندارد .

 از طرف دیکر مهندس قوام شاهکار رئیس فدراسیون دو و میدانی نیز , چندان میلی به آمدن کشمیری ندارد . زیرا معتقد است که این قهرمان صاحب نام دو و میدانی ایران با تمام موفقیت های خود , بیش از حد (( پولکی )) است و این از عهده فدراسیون دو و میدانی ایران - که همیشه با مشکل کمبود بودجه دست به گریبان است  - بر نمی آید که تمام خواسته های او را بر آورده کند !

  آقا جلال کشمیری در نامه خویش به فرامرز آصف ( رکورد دار پرش طول و سه گام ایران و حائز مدال برنز بازیهای آسیایی ) و  همچنین حسین جاوید آرا ( رکوردار پرش با نیزه ایران ) نیز اشاره کرده است که این دو نیز نتوانسته اند به حد نصابهای ورودی فدراسیون دست یابند و ..... در ادامه مقاله , جوابیه زنده یاد جلال کشمیری ارائه خواهد شد . 

 

 

 

 

----------------------------------------------------

* محمد وجدان زاده .............

 قهرمان صاحب نام دو های استقامت ایران , استاد محمد وجدان زاده , در مسابقات انتخابی ناموفق بود ...... او با وجود شرایط نامساعد جوی ( باد و باران ) در ماده پنج هزار متر حد نصاب 14/37/2 دقیقه را ثبت کرد که 12 ثانیه با رکورد ورودی اختلاف داشت . و در ماده 1500 متر نیز با ثبت زمان 4/00/00 دقیقه , با رکورد ورودی  7 ثانیه , اختلاف داشت ............... با اینحال جملکی کارشناسان به امادگی او اعتقاد داشته و با نظر مثبت رئیس فدراسیون  دو و میدانی در لیست اعزامی به سئول قرار گرفت .

محمد وجدان زاده

 

 

 

---------------------------------------------

* بهترین رکوردهای ثبت شده , انتخابی سئول 1975

---------------------------------------------

بانوان

100 متر                زهرا حسینی              12/4 ثانیه

200 متر                زهرا حسینی              26/4 ثانیه

400 متر                ویکتور غریبیان         64/8 ثانیه

800 متر                شهین رضایی         2/32/5 دقیقه

1500 متر              کاترین رجب زاده    5/31/4 دقیقه

3000 متر              شهین رضایی       12/01/8 دقیقه ( رکورد جدید ایران )

100 متر با مانع       مریم صدارتی     16/09/00 ثانیه  

400 متر با مانع       زهرا حسینی      65/70/00 ثانیه  ( رکورد جدید ایران )

پرش طول              توران شادگور            5/41 متر

پرش ارتفاع            مریم صدارتی             1/57 متر

پرتاب وزنه            حبیبه بدخشان         9/06/00 متر

پرتاب دیسک          حبیبه بدخشان       26/48/12 متر

پرتاب نیزه             پروین صفوی            30/66 متر

* مسابقات دو امدادی و پنجگانه بانوان  برگزار نشد ! 

 

آقایان 

100 متر               عزیز کریم آبادی         10/8 ثانیه

200 متر               حسین مکاری ها            22 ثانیه

400 متر               رضا انتظاری            47/4 ثانیه

800 متر               رضا نتظاری          1/50/6 دقیقه

1500 متر             محمد وجدان زاده        4/00 دقیقه 

5000 متر             محمد وجدان زاده   14/37/2 دقیقه

10000 متر           حسین ربی              31/09 دقیقه

110 متر با مانع      منوچهر شمشیری        15/3 ثانیه 

400 متر با مانع      احمد جباریان             55/3 ثانیه 

3000 متر با مانع    احمد گودرزی        9/59/8 دقیقه

پرش طول             سیروس گل محمدی      7/13 متر

پرش ارتفاع           سعید ایپکچی              2/00 متر

پرش سه گام           احسان پارسا            15/43 متر

پرش با نیزه            کیانوش اعتماد مقدم     3/60 متر

پرتاب وزنه            حسین کازرونی        13/16 متر

پرتاب دیسک          سلمان حسام             49/07 متر

پرتاب نیزه             رمضانی نیا             53/44 متر

پرتاب چکش           محمد دونده             34/48 متر

دهگانه                  سیروس گل محمدی   5896 امتیاز

* رقابت  دو های امدادی آقایان نیز , برگزار نشد !  

 

کیانوش اعتماد مقدم و سعید ایپکچی  * کیانوش اعتماد مقدم ( پرش با نیزه )  و سعید ایپکچی ( پرش ارتفاع ) دو جوان آینده دار , حاضر درآزمون انتخابی دو و میدانی قهرمانی آسیا ..... خرداد ماه 1354     

 

 

 

 

قوام شاهکار رئیس فدراسیون دو و میدانی

  * مهندس قوام شاهکار ( رئیس وقت فدراسیون دو و میدانی ) و استاد تیمور غیاثی ستاره دو و میدانی ایران و آسیا ............

 

 

 

 

 

 

-----------------------------------------------------

* 10 ورزشکار برای 37 ماده ....!!

   با پایان یافتن  آزمون انتخابی فدراسیون دو و میدانی , عصر روز 7 خرداد ماه 1354 , اسامی تیم ملی دو و میدانی ایران ( متشکل از سه بانو و هفت آقا ) جهت شرکت در دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا تعیین شد , خبر خوب برای ایران آنکه , دو چهره پ امید و رکوردار ایران ( جلال کشمیری و حسین جاوید آرا ) علیرغم اختلافات موجود با فدراسیون دو و میدانی از امریکا , خود را به سئول رساندند تا مجموع شرکت کننده ها به عدد 12 برسد بنابر این , کاروان دو ومیدانی ایران شامل 12 ورزشکار , و دو همراه ,  جهت رقابت در 37 ماده دو و میدانی ,  به کره حنوبی اعزام شد .

 

بانوان 

* مریم صدارتی                پرش ارتفاع  

* شهین رضایی               3000 متر

* زری حسینی                100 و 200 متر و 400 متر با مانع 

آقایان 

* تیمور غیاثی                 پرش ارتفاع 

* رضا انتظاری                 400 و 800 متر

* حسین مکاری ها          200 متر

* هوشنگ ارشدی           امدادی

* فخرالدین عالمشاه        امدادی

* دهراب سالمی             امدادی

* حسین ربی                 امدادی

* حسین جاوید آرا           پرش با نیزه 

* جلال کشمیری            پرتاب دیسک

همراه

* روح الله رحمانی            مربی

* علی باغبانباشی          سرپرست 

 

تیم ملی دو و میدانی ایران

  *مسافران سئول -  تیم ملی دو و میدانی ایران , جهت اعزام به رقابتهای دو مین دوره مسابقات قهرمانی آسیا - خرداد ماه 1354 - عزیزان بترتیب از راست :

ایستاده : علی باغبانباشی ( مربی ) - فخرالدین عالمشاه - تیمور غیاثی - بانو شهین رضایی - بانو زهرا ( زری ) حسینی - بانو مریم صدارتی - زنده یاد رضا انتظاری و روح الله رحمانی ( مربی ) 

نشسته : دهراب سالمی - حسین ربی - محمد وجدان زاده - حسین مکاریها و هوشنگ ارشدی


 # غایبان , جلال کشمیری و حسین جاوید آرا ,... انها همراه یکدیگر با یک پرواز مستقیم , از آمریکا به سئول آمدند . 

 

 

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

سئول 19 الی 24 خرداد ماه 1354 

دو و میدانی قهرمانی آسیا - سئول 1975

 

 دومین دوره رقابتهای دو و میدانی قهرمانی اسیا با حضور 298 ورزشکار ,  از هفده کشور آسیایی از روز 19 خرداد ماه  بمدت پنج روز آغاز شد ...... ,موضوع حائز اهمیت عدم حضوردو کشور صاحب نام در دو و میدانی آسیا ( چین و کره شمالی ) بود که  بنا به وجود مصالح و اختلافات سیاسی , از حضور در سئول خود داری نمودند .

  ژاپن بار دیگر پیشتاز مسابقات بود و پس از ان هند قرار داشت .... این دو کشور با اختلاف از سایر رقبای آسیایی مکانهای اول و دوم را در اختیار داشتند بهترین روز برای دو و میدانی ایران همان روز نخست بود که به کسب یک  مدال طلا در پرش ارتفاع منجر شد . تیمور غیاثی بهترین ورزشکار سال 1353 آسیا با دشواری بسیار توانست برای چهارمین بار بر سکوی نخست آسیا بایستد او که سال قبل در تهران با رکورد 2/21 متر به مدال طلای آسیا دست یافته بود , در حالی با عبور از مانع 2/14 متر , بر سکوی نخست ایستاد که یک رقیب جوان و با انگیزه ژاپنی ( اوکادا )  رکوردی هم اندازه او داشت و تنها بجهت خطای بیشتر  , در جایگاه دوم ایستاد .... 

 

دو و میدانی قهرمانی آسیا 1975

 

 روز نخست ایران  بجز یک مدال طلا ,  صاحب یک رکورد تازه و ارزشمند نیز در ماده 10000 متر شد ..... حسین ربی , جوان شایسته ابهری , با ثبت زمان 30/31/4 دقیقه به رتبه پنجم آسیا دست یافت و در کمال شگفتی , موفق شد رکورد ایران را به میزان 19 ثانیه , بهبود بخشد .... پیش از ان , رکورد ماده 10000 متر ایران در اختیار استاد علی باغبانباشی بود , که برای  یک دوره  طولانی ( 17 سال ) از سومین دوره بازیهای اسیایی 1958 توکیو , همچنان دست نخورده باقی  بود .

 

* روزهای دو و سوم ....

روزهای دوم وسوم  برای دو و میدانی ایران , حاصلی در بر نداشت .....   در پرتاب وزنه غیبت جلال کشمیری , این شانس را به رقیب هندی بخشید که نسبتا راحت , با پرتابی معادل 17/70 متر بر سکوی نخست آسیا باشد .  قهرمان هندی در بازیهای آسیایی تهران پس از جلال کشمیری که پرتابی معادل 18/04 داشت , بر سکوی دوم ایستاده بود  طبق اطلاعیه فدراسیون دو و میدانی جلال کشمیری با یک پرواز از محل سکونت خود در آمریکا , به سئول آمده بود!  

 در مجموع , روز سوم , رقابتهای 7 ماده  برگزار شد ..... ژاپن با سه طلا , و هند با دو مدال طلا , موفق تر از سایر کشورهای آسیایی بودند ....  بانو کیوکو شیموزو ( Kyoko Shimizu ) از ژاپن و رکوردار و برنده مدال طلای پنجگانه  بازیهای اسیایی تهران با مجموع  3890 امتیاز , رکورد خود را بار دیگر نیز ارتقاء بخشید و ان را به مجموع  4064 امتیاز , رسانید !  

 در پرتاب نیزه آقایان , توشی هیرو یامادا ( Toshihiro Yamada ) با پرتابی معادل 74/92 متر , رکوردی جدید برای تورنمنت دو و میدانی قهرمانی آسیا , برپا نمود .  یامادا , سال پیش در بازیهای آسیایی تهران ,  پرتابی معادل 76/12 متر  رکورد جدید برای بازیهای اسیایی را نیز برپا ساخته بود  . نماینده ایران در پرتاب نیزه ( حسین جاوید آرا )  که از آمریکا خود را به سئول رساند , نا موفق بود و ....  

 

* روز چهارم ......

  محمد وجدان زاده جوان شایسته اهل همدان  که , در رقابتهای انتخابی ناموفق بود و سپس با حمایت و ارفاق مسئولان به سئول اعزام شد  , توانست با ثبت یک رکورد جدید , جمایت فدراسیون دو و میدانی را  پاسخ گوید . او در ماده 5000 متر رکورد قبلی ایران  را , که در احتیار خود او بود بمیزان 12 ثانیه , بهبود بخشید  . 

 

1975 Asian Athletics Championships

 * سکوی قهرمانی پرش ارتفاع آسیا , تیمور غیاثی  ایران ( 2/14 متر ) طلا - یوشی کازو او کادا  ژاپن ( 2/14 ) نقره - تاکه یوشی ساوا از ژاپن ( 2/11 ) برنز  ........................... سئول 19 خرداد 1354 

 Asian Athletics Championship High Jump : Teymour Ghiassi Iran ( 2/14 m) gold -Yoshikazu Okuda Japan (2/14) Silver - Takeyoshi Sawa Japan (2/11) Bronze .........................   Seoul, 9 June 1975

   

 

  روز چهارم , سرانجام ایران به دومین مدال دست یافت ...... زنده یاد جلال کشمیری قهرمان و رکوردار پرتاب دیسک  آسیا , هر چند برابر رقیب جوان هندی ( پراوین کمار - Praveen Kumar ) شکست را پذیرا شد اما , با پرتابی معادل 53/78 متر , به مدال نقره دست یافت تا به همراه تیمور غیاثی تنها مدال آوران دو و میدانی ایران در عرصه آسیا باشند . بهترین نتیجه روز چهارم را بانوی قهرمان اسرائیل ( استر شاموروخوف ) در ماده 200 متر بدست اورد .  او که در 100 متر نیز به مدال طلا دست یافته بود , پیروزی خود را در 200 متر نیز , تکرار نمود . رکورد او تا روز چهارم , تنها رکوردی آسیایی بود که  با ان میتوان بهدر بازیهای المپیک مونترال شرکت نمود رکورد ورودی المپیک مونترال ,  برای ماده 200 متر بانوان برابر با 23/74 ثانیه بود . و رکورد استر 23/72 ....    

 

دو مین دوره دو و میدانی قهرمانی آسیا 1975

  Teymour Ghiassi won the high jump gold medal for the fourth time and Jalal Keshmiri with a silver medal Discus Throw ..........  second Asian Athletics Championships - Seoul 1975

 

 

 

---------------------------------------------------------

 

* نتایج شرکت کننده های ایران ,  دومین دوره مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا ( سئول 1975 ) 

 

نام                                  ماده                           رکورد                                                 عنوان 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تیمور غیاثی                      پرش ارتفاع                   2/14  متر                                          طلا

جلال کشمیری                   پرتاب دیسک                53/78  متر                                          نقره 

محمد وجدان زاده               5000 متر               14/04/2 دقیقه ( رکورد جدید ایران )             ششم 

حسین ربی                       10000 متر             30/31/4 دقیقه ( رکورد جدید ایران )              پنجم 

زهرا حسینی                     400 متر با مانع        1/12/93 دقیقه                                          هفتم                  

رضا انتظاری                   800 متر                                

دهراب سالمی                   800 متر                   1/51/2  دقیقه                                       یازدهم مقدماتی ( اوت ) 

مریم صدارتی                        ؟

شهین رضایی                        ؟

حسین جاوید آرا                     ؟ 

 

 

 Iranian athletics in 1975  * تصویری ارشیوی از بهترینهای دو و میدانی ایران ( اختصاصی آرشیو وبسایت جام تخت جمشید ) - ورزشگاه داودیه تهران 1354

 عزیزان و استادان ارجمند بترتیب

ایستاده از راست : علی باغبانباشی ( سرپرست )  - زینل زاده - احسان پارسا - قاسم کویتی پور - رضا انتظاری - تیمور غیاثی - رئیسی و حسین ربی 

نشسته از راست : جعفر نادری فرد ( کاور قرمز ) - جبیبی - شمس - بانو شهین رضایی - بانو مریم صدارتی - بانو توران شادپور - روح الله رحمانی ( مربی  ) و عزیز کریم آبادی 

 

 

 

 

----------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------

 

*  حاشیه , رقابتهای دو و میدانی قهرمانی آسیا - سئول 1975 

 

PS: luncheon by President of Athletics South Korea - Seoul June 1975

 

 

1975 Asian Athletics Championships

  * مهمانی ناهار بدعوت رئیس فدراسیون دو و میدانی کره جنوبی , ایستاده از راست  :  استاد تیمور غیاثی ( مهمان افتخاری فدراسیون کره جنوبی ) و استاد روح الله رحمانی ( مربی دو و میدانی ایران - رکوردار اسبق پرش طول و سه گام ایران ) 

نشسته : جناب تیمور نواب ( نائب رئیس فدراسیون دو و میدانی ) - نائیتو تاجیما ( Naoto Tajima ) از ژاپن و حائز پرش سه گام المپیک 1936 برلین و چوآهی نامبو ( Chuhei Nambu ) از ژاپن و حائز مدال برنز المپیک 1932 لوس آنجلس              در عمق تصویر نیز : از راست : بانو کیوکو شیموزو ( Kyoko Shimizu ) از ژاپن و رکوردار و برنده مدال طلای پنجگانه آسیا - یانگ چوانگ کوآن ( Yang Chuan-Kwang ) حائز مدال نقره دهگانه المپیک 1960 رم و موهیندر سینگ جیل ( Mohinder Singh Gill ) قهرمان پرش طول و سه گام اسیا   

Lunch Catering Federation of Athletics South Korea - Standing from left: Roh-allah Rahmani (Track and field coach Iran & Iran holds the record for the long jump and triple Iran in the 50s and 60s ) and Teymour Ghiassi (champion high jump Asia ) - Sitting from left : Chuhei Nambu (bronze in the long jump Olympic Games 1932 Los Angeles ) - Naoto Tajima (Berlin 1936 Olympic triple jump gold medal ) and Teymour Navab (vice president of Athletics Federation Iran )  and................  in depth picture from left: Mohinder Singh Gill ( long jump and triple champion of Asia - India ) - Yang Chuan-Kwang (decathlon silver medal in the 1960 Rome Olympics - Taiwan ) - Kyoko Shimizu ( Pentathlon Asian champions ) ............................  South Korea. Seoul - Asian athletics championships 1975

 

 

 

Asian Athletics Championships adriaan paulen

 * ضیافت ناهار از سوی فدراسیون دو ومیدانی کره جنوبی  : ایستاده : استاد روح الله رحمانی ( مربی تیم ملی ) و نشسته  بترتیب از راست :  آدریان پاولن Adriaan Paulen ( هلند - رئیس اسبق فدراسیون جهانی دو و میدانی  ) - رئیس فدراسیون دو ومیدانی کره جنوبی و همسرشان   و سرانجام  لرد دیوید سسیل David Cecil ( انگلستان - رئیس وقت و دبیر کل فدراسیون جهانی دو و میدانی )  

Luncheon of the Federation of athletics South Korea: standing: Roh-allah Rahmani (track and field coach Iran) and sat, respectively, from left: Adriaan Paulen (Netherlands - the former head of the International Federation of Athletics) - President of the Federation track and field South Korea and wife - David Cecil (England - president and secretary general of the International Federation of Athletics)  ............... Seoul . South Korea - June 1975

 

توضیح :  هنگامi برگزاری تورنمنت دومین دوره  قهرمانی آسیا , پریزیدنت فدراسیون جهانی دو ومیدانی , دیوید سسیل  بود که بعد ها بپاس سالها خدمت به دو و میدانی , به دریافت لقب لرد نیز نائل آمد ... پس از وی , و از سال 1976 , آدریان پاولن ( فرد نخست نشسته از راست ) بمدت 6 سال , پرزیدنت فدراسیون جهانی دو و میدانی شد .