A+ R A-

تبلیغات

رجیران

نینا زرگر صالح

نینا زرگر صالح

 

    نینا زرگر صالح Nina Zargar Saleh )

------------------------------------

 

  استاد نینا زرگر صالح  , ستاره ی درخشان بسکتبال بانوان , عضو تیم ملی و باشگاه های شریف , انجمن , آزمایش و ایرانا ...  او از بهترین و تاثیر گذار ترین چهره های ورزش بانوان در طی یک محدوده ای زمانی ۴۰ ساله می باشد . همچنین استاد زرگر صالح , یکی از اعضای تشکیل دهنده ای نخستین تیم ملی بسکتبال بانوان ایران نیز , هستند ....... 

 

 از بعد افتخارات باشگاهی , بانو نینا زرگر صالح پر افتخارترین بسکتبالیست ایران است ................  او طی  ۱۴ سال حضور مستمر در عرصه ای رقابتهای باشگاهی ( بجز دو مورد ) همواره قهرمان مسابقات بود .  رکورد های او در کسب موفقیت های باشگاهی , بواقع دست نیافتنی است .  کسب بیش از ۲۳ عنوان استانی و کشوری , که شاید بیش از این تعداد نیز باشد , او را در صدر تمامی ستارگان هم دوره ای خویش , قرار میدهد   . همچنین , استاد زرگر صالح , کاپیتان نخستین تیمی بود که اولین جام قهرمانی باشگاههای ایران  را , بالای سر برد . 

  بانو زرگر صالح در مسایل اجتماعی نیز , حضوری چشمگیر دارد .... فعالیت و کوشش مداوم  در زمینه های مدیریتی و افزایش و ارتقاء سطح حقوق بانوان ورزشکار  بمدت ۳۵ سال , کارنامه او را  درخشان تر از سایر همدوره های او میسازد ...... چنان که شاید می بایست او را  مادری دلسوز برای جامعه ورزشی بانوان ایران ,  معرفی نموداو همچنین صاحب مقالات  و تالیفاتی ارزشمند نیز می باشد 

 

 

 

نینا زرگر صالح

 *  ورزشگاه امجدیه و رژه دختران دبیرستانی در یک مراسم رسمی که در شماره ۶۳ ماهنامه رادیو ایران ( آبان ماه ۱۳۴۰ ) منتشر شده است  .... بانو نینا زرگر, فرد چهارم , گروه سمت راست , حضور دارند  

 

 

 

 

  بیوگرافی

نام                         نینا زرگر صالح 

تولد                       اول دیماه ۱۳۲۳ ( تهران )

رشته                      بسکتبال

باشگاه                    شریف ( صدری ) - انجمن - آزمایش - ایرانا

حضور ملی            ۱۲ سال

 

 

 

ورزش را از دوران نوجوانی با والیبال و سپس دو و میدانی  آغاز نمود و آنگاه در دبیرستان دکتر فاطمه سیاح ان را پیگیری نمود و سپس از سن ۱۶ سالگی بعنوان یک استعداد ورزشی مورد توجه مسئولان دبیرستان قرار گرفت  .... از سال دوم دبیرستان  , فعالیت در رشته بسکتبال را آغاز کرد و به همراه تیم دبیرستان , حضور در مسابقات آموزشگاههای تهران حضور یافت ... دو دوره متوالی قهرمانی آموزشگاههای تهران حدفاصل سالهای ۴۳ - ۱۳۴۱ ره آورد او , از سه دوره حضور در مسابقات آموزشگاههای تهران است  .

 

 گزارش نشریه ی هنر ورزش مورخه ۲۵ بهمن ۱۳۴۱ چنین است :

 مسابقات بخش یکم فرهنگی آموزشکاههای دخترانه که روزهای جمعه در دبیرستان انوشیروان دادگر بانجام میرسید , هفته قبل خاتمه یافت و در نتیجه تیم بزرگسالان و خردسالان دبیرستان دکتر فاطمه سیاح ( نونهالان سابق ) بین دبیرستانهای دخترانه ثریا , کیوان , شهر آرا , همام  مقام اول را بدست آورد . اعضای تیم بزرگسالان دبیرستان فاطمه سیاح عبارتند از دوشیزگان : سیمین شفیقی - طاهره شهبازی - پوران مجلسی - ناهید شریفی - منیژه صفرخانی - نینا زرگر صالح - کیاندخت زندی - خانم طاهری ( مربی  )

                                                                                                                      

 

 

 

 

 سال بعد نیز , تیم بسکتبال دختران دبیرستان فاطمه سیاح , قهرمان مسابقات شد .....  آنها در فینال , تیم مدعی دبیرستان طبری را  با برتری کامل  ( ۳۰ - ۱۵ ) مغلوب نمودند تا برای دومین سال متوالی قهرمان آموزشگاههای تهران شوند .  نینا زرگر صالح بهمراه گیتی و زیبا افلاطون , زهره پروین , مهر انگیز پور اخلاقی , عفت ادیبی و عفت احمد خانی اعضای, تیم دبیرستان فاطمه سیاح  بودند . 

 

نینا زرگر صالح

 * تیم دبیرستان دکتر فاطمه سیاح , قهرمان مسابقات نخستین دوره مسابقات آموزشگاههای تهران , بترتیب ایستاده از راست : عفت ادیب زاده - گیتی افلاطون - استاد شمسی مهریزی ( مربی ) - زیبا افلاطون و زهره پروین                 نشسته از راست :   ؟   - نینا زرگر صالح و عفت احمد خانی   ( سال تحصیلی ۴۳ - ۱۳۴۲ )

 

 

 

 

 

---------------------------

---------------------------

* شریف و نخستین تیم ملی بسکتبال  ایران  ....

 

 تیم بسکتبال دبیرستان فاطمه سیاح , از فصل ۴۴ -۴۳  با نام " شریف " در مسابقات باشگاههای تهران ( کاپ فرح ) حاضر گشت  و نایاورانه , صاحب عنوان نخست مسابقات شد !.........  سپس  آبان ماه ۱۳۴۴ , به همت چند ورزشکار , نخستین تیم ملی بسکتبال بانوان ایران , تشکیل شد و مقرر گشت تا در گام نخست برای انجام سه مسابقه ای دوستانه , رهسپار کشور ترکیه شود . بانو نینا زرگر صالح نیز ( در آستانه ای  بیست و دو سالگی )  از اعضای اصلی نخستین تیم منتخب یا ملی  بسکتبال بانوان ایران بود .   

   آذر ماه ۱۳۴۴ تیم بسکتبال بانوان ایران اعزام شد , تا نخستین اردوی برون مرزی خود را تجربه کند   برگذاری سه مسابقه در سه شهر مختلف ترکیه در دستور کار بود .... از شرح و جزئیات آن سه مسابقه ,  اطلاع دقیقی در دست نیست و مطبوعات وقت از جمله هفته نامه ای کیهان ورزشی , اشاره ای گذرا به نخستین سفر تیم بسکتبال بانوان ایران دارد ... اما در آرشیو  مجموعه , مطلبی یافت شد که بسیار جالب و ارزشمند است  ..... یک گزارش , از سه مسابقه تیم بانوان ایران بقلم بانو نینا زرگر صالح !! ....... که همان روزها در نشریه شورای ورزشی , منتشر شده   .... متن کامل آن عینا در ادامه خواهد آمد یک اثر ارزشمند متعلق به پنجاه سال پیش از شرح نخستین مسابقه ای تیم بسکتبال بانوان ایران , بقلم یکی از بازیکنان  :

 

 اولین مسابقه بسکتبال ما در شهر کینا یکی از شهرهای ترکیه برگذار شد این مسابقه در روز سه شنبه دوم آذر ماه بعد از فراغت مردم از کار در ساعت ۹ شب آغاز گردید . مراسم معارفه بین دو تیم بعمل آمد و هدایایی رد و بدل شد .

 سالن از شور و غوغای تماشاگران بلرزه در آمده بود و تشویقهای فراوان را نثار تیم ترکیه میکردند . رئیس تربیت بدنی ترکیه خوش آمد گفتند و پرچم یادبود از طرف تیم ملی ایران و تابلوی زیبا از طرف کشور ترکیه توسط آقای شریف زاده سرپرست تیم ملی بسکتبال ایران و آقای کریم زاده داور بین المللی و رئیس تربیت بدنی ترکیه بطرفین اهدائ گردید . آنگاه مسابقه با سوت داور شروع شد ابتدا تیم ایران مرکب از نیکو غوسیان - نینا زرگر صالح - اعظم اسکندری - مینا رکنی و فرشته گلستانه وارد زمین شدیم .

 قضاوت شب اول عادلانه بود و در نخستین لحظه طرفین برابر سه بودند پس از چندی تیم ترکیه به پنجمین گل دست یافت و آنگاه تیم ایران 7 بر 5 بسرعت تاخت و بلاخره در هافتایم اول بازی 13 بر 7 بنفع ایران بود در مدت تایم اول این 5 نفر از ترکیه بازی نمیکردند هر چه زودتر میکوشیدند تایم تعویض بگیرند .

 با وجود این تیم ما , خیلی خوشحال بود زیرا فکر میکردیم ما به این تیم خواهیم زد سوت داور برای دومین تایم سکوت را در هم شکست در این بازی ارنج بسیار خوبی ترکها داشتند بطوریکه تا آخر بازی پیوسته جلوتر از ما بودند و بلاخره بازی 30 به 23 بنفع ترکیه پایان یافت .

 بازی ترکها بنا به گفته خودشان چندان قویتر از ما نبود با تشویق کنندگان زیاد و زمینه هایی که محل تمرین دائمی است با تمام این احوال باخت ما براشان جای تعجب فراوان باقی گذارد پاسکاری و دریبل ها و توپگیری قهرمانان ایرانی تحسین انگیز بود در مقابل بازیکنان قد بلند ترکیه ولی همیشه توپ در دست ما بود میتوان گفت که ما در این بازی شانس مسلمی را از دست داده بودیم چون تمام مدت توپ در دور حلقه می گشت و بیرون می آمد و باعث ناراحتی همگی ما میشد .

   مسابقه دوم در روز جمعه 5 آذر ماه در شهر بولیا انجام گرفت در ساعت 8 استادیوم بولیا از ابراز احساسات شدید مدعوین بلرزه در آمد و در وسط مسابقه چهار نفر پرچم ترکیه را باز میکردند سوت داور مسابقه بین المللی آقای کریم زاده و داور دیگر که در قضاوت دچار اشکال فراوان میشد آغاز گردید . در دو هافتایم ارنج ایران بسیار خوب بود بطوریکه هافتایم اول تیم ایران یکه تاز میدان بود 13 به 12 بنفع ایران بود و در هافتایم دوم بازی 30 به 31 بنفع ایران تمام شد .

 

نینا زرگر صالح

 

 در این بازی دختر قد بلند دو متری ( گلی ) که چنین میتوان پیش بینی کرد فقط به وی آموخته بودند در یک جا بایستد و دست را تا انتهای حلقه داخل تور کند گلهای بی شماری را تحویل کشور ترکیه دهد هر آنکه توپ در دست گلی قد بلند بود ما هر چه می پریدیم نمیتوانستیم به او برسیم و او توپ را از بالای سرمان شوت میکرد . و ما رول اساسی تیم ترکیه را دریافته بودیم زیرا در هنگامی که از ما عقب می افتادند توپ را مانند وظیفه اجباری به گلی میدادند اگر دو گل او پی در پی داخل حلقه میرفت بازی چون دوستانه بود مساوی اعلام میشد روحیه بچه های ما در این بازی بسیار خوب و برد را از آن خوب میدانستیم و اگر کوچکترین فولی میکردیم با گشاده رویی با آنها دست میدادیم و معذرت میخواستیم در این سفر آقای شریف زاده کوچ بسیار خوب و با ارزش برای همه ما بودند .

  آخرین شب مسابقه ساعت هشت و نیم در سالن اوپرا اسپورت برگذار شد این مسابقه در حضور وزیر و سیر ترکیه و آقای دکتر شادمان رئیس فدراسیون بسکتبال ایران و خانومشان آغاز گردید . پس از نواختن سرود ملی ایران و سپس سرود ترکیه در این بازی سرانجام 37 به 24 بنفع ترکها پایان یافت قابل تذکر است که 24 گل بوسیله گلی در داخل حلقه شوت شد و گلی تنها وسیله جلو افتادن تیم ترکیه از تیم ما بود تشویقهای پیگیر دانشجویان ایرانی مقیم ترکیه ما را بیش از همه امیدوار میساخت و پرچم های مقدس ایران را برای شادی ما باز میکردند و ما از این همه وطن دوستی تشویق میشدیم و بر خود میبالیدیم . آنها دائما بما میگفتند در واقع شما بردید دلیل اش روشن است و عقیده ترکها بر این بود که ما یک تیم بسیار خوب هستیم و باید تماس های بیشتری با کشور های دیگر داشته باشیم و آقای دکتر شادمان از بازیهایی که ما در کشور ترکیه کردیم بسیار ابراز خشنودی نموده و اظهار امید واری کردند و پیشنهاد های جالبی را برای تماسهای آینده بما نیز داده شد.

                                                                                                                          نشریه شورای ورزشی , اول دیماه 1344 - بقلم دوشیزه نینا زرگر صالح  

 

 

 

 

* قهرمان آموزشگاههای ایران ....

 فروردین 1345 و چهارمین مسابقات قهرمانی دانشگاهها و مدارس عالی سراسر ایران , بخش دیگری از قابلیتهای بانو نینا زرگر صالح را نشان میدهد او در پرش طول عنوان دوم ایران را کسب نموده و سپس در دو 80× 5 امدادی نیز عنوان سوم را کسب مینماید شرایط جسمانی و آمادگی بدنی مناسب , همواره از ویژگی های بانو زرگر صالح , در طول دوران فعالیت ورزشی اش بود ....

نینا زرگر صالح    * بانو نینا زرگر صالح بر روی سکوی پرش طول آموزشگاههای  ایران ( فروردین 1345 )

 

نینا زرگر صالح  * تیمهای اول تا سوم دو 80 × 5 امدادی .... بانو نینا زرگر صالح سمت چپ تصویر و مدال در دست .... ( فروردین 1345 )

 

 

 

 * انجمن بانوان و دوشیزگان ....

اواخر سال 1346 نشریه اطلاعات بانوان , اقدام  به تشکیل باشگاهی تحت عنوان انجمن بانوان و دوشیزگان نموده و با جذب ستاره های تیم شریف ( صدری ) از جمله بانو نینا زرگر صالح , صاحب تیمی بس قدرتمند در رقابتهای باشگاهی تهران شدند آنها تا اوایل سال 50 بجز یکدوره ( زمستان 49 ) فاتح کلیه  مسابقات برگذار شده هستند .... آنچنان که بسیاری از کارشناسان وقت , تیم انجمن را بهترین , شایسته ترین تیم  دهه 40 بسکتبال بانوان , معرفی نمودند رهبری تیم نیز همچنان بر عهده استاد علی اکبر لطفی بود .

نینا زرگر صالح

   *  تیم بسکتبال انجمن بانوان و دوشیزگان , کاپیتان نینا زرگر صالح و یارانش , قهرمان مسابقات باشگاههای تهران - کاپ فرح  ......  ( دیماه 1347 )

   

 

 * باشگاه آزمایش ....

اوایل سال 1351 کارخانجات صنعتی آزمایش جهت معرفی محصولاتشان اقدام به تیمداری در بخشهای مختلف نموده از جمله تیم بسکتبال بانوان ..... چهر های ملیپوش و بی رقیب انجمن , مناسبترین گزینه بودند و از مسابقات شهریور ماه , نینا زرگر صالح بهمراه مربی ( علی اکبر لطفی ) و سایر همبازیهای خود با نام ازمایش در میدان های رسمی حضور یافتند و طبق معمول جامها را یکی پس از دیگری ربودند ابتدا جام باشگاههای تهران ... سپس جام یادواره زنده یاد  بانو سیمین شفیقی ..... و .....و ...

  روند پیروزی ها همچنان ادامه داشت تا انکه عدم آمادگی و قدری دست کم گرفتن حریف , مشکل ساز شد تا پس از حدود 2 سال برابر تیم شایسته آرارات موفق نباشند و تورنمنت دهه انقلاب را , به حریف تقدیم نمایند اما مدتی طول نکشید که با پیروزی های مقتدرانه برابر سایر حریفان از جمله آرارات بار دیکر استیلای خود را بر بسکتبال بانوان به اثبات رساندند انگونه که نشریه کیهان ورزشی در پایان سال 52 نوشت :

 آزمایش با ستارگانش فاتح تمام مسابقات است انها امروز مدعی هستند که تیمی متشکل از  چهره های منتخب و زبده تیمهای بسکتبال ایران را نیز میتوانند با اختلاف شکست دهند .

نینا زرگر صالح

 

 

 

 * باشگاه ایرانا ....

بروز یک اختلاف نظر میان بانو نینا زرگر صالح ( کاپیتان آزمایش ) و مربی تیم علی اکبر لطفی , موجبات جدایی بانو زرگر صالح و دو تن دیگر از ستاره های ازمایش را فراهم نمود شهلا شبوعی و زهره شهمایی دیگر چهره های ارزنده آزمایش بودند که به تبعیت از کاپیتان از تیم خود جدا شدند .... اختلاف بوجود آمده بر سر خط خوردن نام بانو زرگر صالح از اردوی پیش از مسابقات آسیایی ( فروردین ماه 1353 - کره جنوبی ) و عدم حمایت علی اکبر لطفی از ستاره تیم خود بود .... آنروزها  استاد لطفی در مقام کمک مربی , تیم را در سفر به کره حنوبی همراهی مینمود ..

  فشار و انتقاد مطبوعات ورزشی , نسبت به حذف ناعادلانه چهره سرشناس تیم ملی بویژه در آستانه بازیهای آسیایی تهران  ,  به بازگشت بانو زرگر صالح به تیم ملی منجر شد اما او هرگز به باشگاه ازمایش باز نگشت , تا با عضویت در تیم تازه تاسیس ایرانا ( وابسته به کارخانجات کاشی و سرامیک ) فصل جدید را در سالهای پایانی فعالیت خویش با یک باشگاه نوپا , تجربه نماید

 تولد باشگاه ایرانا , با پیدایش و برگزاری نخستین دوره مسابقات بسکتبال باشگاههای بسکتبال  ایران  توام شد ..... اما در ابتدا , مسابقات قهرمانی باشگاههای تهران ( انتخابی مسابقات قهرمانی ایران ) در پیش بود و تیم تازه تاسیس ایرانا در امادگی کامل و شرایط آرمانی  قرار ندارد .......  و سرانجام ,  با کسب عنوان سومی تورنمنت , به رقابتهای قهرمانی ایران راه یافت .... ولی نمایش دلپذیر ازسوی کاپیتان زرگر صالح و یارانش,( زمستان همان سال ) با شروع مسابقات قهرمانی ایران , آغاز شد تا با گذشت چهار ماه , او نخستین بانوی بسکتبالیست ایران باشد که تحت عنوان کاپیتان , جام قهرمانی باشگاههای ایران را دریافت میدارد .  

 

                                                                                                                                                           ادامه دارد ...... Loading 

 

 

 

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

 * عناوین بیشمار بانو نینا زرگر صالح 

 

قهرمان مسابقات آموزشگاهی تهران                                           دبیرستان دکتر فاطمه سیاح                    بهمن      1342

قهرمان مسابقات آموزشگاهی تهران                                           دبیرستان دکتر فاطمه سیاح                   اردیبهشت 1343

قهرمان مسابقات باشگاههای تهران                                            شریف                                              مرداد      1344

قهرمان مسابقات باشگاههای تهران ( کاپ فرح )                           شریف - صدری                                 آذر         1345

قهرمان ایران                                                                       منتخب تهران                                     شهریور   1346

قهرمان تورنمنت تاجگذاری                                                      صدری                                                         1346

قهرمان باشگاههای تهران                                                        شریف                                             آبان         1346

قهرمان باشگاههای تهران                                                        انجمن                                             اردیبهشت 1347

قهرمان باشگاههای تهران  ( کاپ فرح )                                      انجمن                                             دی          1347

قهرمان باشگاههای تهران                                                        انجمن                                              اسفند       1348

قهرمان مسابقات دانشگاهی - ششمین دوره                                   دانشسرای عالی                                  فروردین  1349

قهرمان مسابقات کاپ مجله جوانان                                             انجمن                                              تیر         1349

قهرمان باشگاههای تهران                                                        انجمن                                              مرداد     1349

نائب قهرمان باشگاههای تهران                                                 انجمن                                              بهمن      1349

قهرمان ایران                                                                       منتخب تهران                                     مرداد     1350

قهرمان جام کوروش                                                              انجمن - شریف                                  شهریور   1350

قهرمان ایران                                                                       منتخب تهران                                    مرداد      1351

قهرمان باشگاههای تهران                                                        آزمایش                                           مهر        1351

قهرمان مسابقات یادواره سیمین شفیقی                                         آزمایش                                          بهمن        1351

نائب قهرمان مسابقات جام دهه انقلاب                                         آزمایش                                          اسفند        1351

قهرمان باشگاههای تهران  ( جام اتحادیه )                                   آزمایش                                          بهمن        1352

قهرمان جام ششم بهمن                                                            آزمایش                                          اسفند        1352

قهرمان نخستین دوره مسابقات باشگاهی ایران                              ایرانا                                              آبان         1354

نائب قهرمان باشگاههای تهران                                                 ایرانا                                             اسفند        1354

قهرمان دومین دوره مسابقات باشگاههای ایران                             ایرانا                                             بهمن        1355

قهرمان سومین دوره مسابقات باشگاههای ایران                            ایرانا                                             اسفند        1356

 

نینا زرگر صالح

     

 

 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

* سمت های بانو نینا زرگر صالح

* کارشناس اداره کل سازمان تربیت بدنی ( 82 - 1352 )

* سرپرست شورای ورزشی بانوان تهران ( 59 - 1358 ) 

* مسئول هیئت بسکتبال استان تهران ( 1372 )

* معاونت فنی اداره ورزش بانوان استان تهران ( 78 - 1374 )

* معاونت فنی المپیاد دانشجویی - دانشگاه آزاد ( 78 - 1375 ) 

* مسئول انجمن تنیس بانوان ایران ( 1379 )

* مشاور و ناظر  فدراسیون بسکتبال در مسابقات بانوان ( 88 - 1384 )  

 

 

نینا زرگر صالح

  * قدرت انتقال , توان فیزیکی و سرعت عمل بالا,   از جمله ویژگی اصلی بانو نینا زرگر  صالح بشمار می آمد که همراه با شوتهای دقیق و مدیریت و رهبری کم نظیر   , پایه های  کسب موفقیت را , برای او و باشگاه اش , ترسیم می ساخت  ... استیل منحصر بفرد  در دریبلینگ و قابلیت  عبور از یار مستقیم ,  در بسیاری از تصاویر بر جای مانده (  از جمله تصویر فوق ) به روشنی قابل مشاهده است ....    

 

 

 

 

 

 ------------------------------------------------------------------

  * داوری ....

 قضاوت مسابقات بسکتبال , بمدت بیش از بیست سال , بخشی  از دوران فعالیتهای ورزشی بانو نینا زرگر صالح را , شامل میشود ایشان که در دوران قهرمانی , هرگز تمایلی به داوری نداشت اما , با پایان دوران ورزشی , به قضاوت مسابقات , روی  آورد تا قابلیتهایش را در این بخش نیز نشان دهد از نکات جالب توجه , میتوان به قضاوت کشتی آقایان فروردین 1347 اشاره نمود که او را , به نخستین بانوی ایرانی که در امر قضاوت کشتی , شرکت داشته است تبدیل نمود !  

 

نینا زرگر صالح                                       

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                   گالری تصاویر نینا زرگرصالح

 

نینا زرگر صالح

  تیم بسکتبال بانوان شریف , قهرمان مسابقات باشگاههای تهران 1345

 

 

نینا زرگر صالح

 *  * تیم ملی بسکتبال بانوان ایران برابر ترکیه ( 1346 ) بترتیب از راست : نینا زرگر صالح - زیبا افلاطون - نیکو غوسیان - زنده یاد سیمین شفیقی و اعظم اسکندر ...

 

 

نینا زرگر صالح

 

 

 

نینا زرگر صالح

    * ایرانا قهرمان بسکتبال بانوان ایران - نخستین جام قهرمانی باشگاههای ایران در دستان بانو نینا زرگر صالح ,  کاپیتان باشگاه ایرانا  .....  ( دیماه 1354 )

 

 

نینا زرگر صالح

 * معاونت فنی ستاد برگذاری مسابقات دانشجویی تنها بخشی از کوششهای بانو نینا زرگر صالح در جهت خدمت به ورزش بانوان ایران است ... ( مهر و آبان 1376 )

 

نینا زرگر صالح

      * دومین دوره مسابقات بازیهای دانشجویی دانشگاه ازاد ... ( مهر و آبان  1376 )

 

 

نینا زرگر صالح

 * دو بانوی شایسته بسکتبال  که حق بزرگی بر گردن جامعه ورزشی بانوان دارند ... اساتید , نینا زرگرصالح و فاطمه کرم زاده که هر دو از ستاره های بسکتبال بانوان در دهه های 40 و 50 شمسی هستند .

 

 

نینا زرگر صالح

  * بخشی از گفتگوی بانو نینا زرگر صالح با نشریخ روزنامه - مورخه چهارشنبه ششم آبان ماه 1377