A+ R A-

تبلیغات

رجیران

پرسپولیس 1355

پرسپولیس والیبال

 

  پرسپولیس 1355

  ( تیم والیبال باشگاه پرسپولیس نائب قهرمان جام دوم پاسارگارد )

 

  سرخپوشان پایتخت بار دیگر نائب قهرمان ایران شدند .در شرایطی که از تمامی ابزارهای لارم  برای کسب عنوان قهرمانی برخوردار بودند . بهره مندی ازچهره های سرشناس و ملیپوش و حمایت پر شور و بی وقفه هواداران , پرسپولیس را بعنوان شانس نخست کسب عنوان قهرمانی مطرح میساخت . بویژه انکه   با فتح تورنمنت جام ستاره ها ( جام حذفی باشگاههای ایران ) این گمانه زنی , بیش از پیش تقویت شد .

 در این فصل سرخپوشان از وجود پاسور سال قبل خود محروم بودند .  ناصر میر فخرایی چهره سرشناس والیبال ایران جهت ادامه تحصیل رهسپار آمریکا شد بنابر این ,  سرخپوشان  با بخدمت گرفتن امیر حیدری ( پاسور جوان باشگاه دخانیات ) غیبت او را جبران نمودند  . منوچهر آخشین  دیگر تازه وارد سرخپوشان بود که جایگزین مهدی رزاقی شد .  عدم حضور مستمر مهدی رزاقی , سرانجام او را از ترکیب دور نمود .

  پرسپولیس , نیم فصل نخست را متزلزل آغاز کرد اما در ادامه بشرایط آرمانی نزدیک شد .....در حالیکه رقیب اصلی ( تاج )  بر خلاف آنها نیمفصل را  از  ابتدا مقتدرانه  اغاز نمود .  آنچنانکه پیش از برگزاری آخرین مسابقه نیمفصل ( دربی سرخابی والیبال )  قهرمانی نیمفصل انها مسجل شده و سرخپوشان , در جایگاه دوم رده بندی قرار داشتند . 

 اما آخرین بازی نیم فصل نخست , بهترین روز سرخپوشان بود ..........  انها در کمال شگفتی فاتح رقابت  سرخابی شدند و  بر صدرنشین جام , غلبه کردند .  با اینحال  تاج قهرمان نیم فصل شد در دربی هفته یازدهم , کاپیتان ملک لو ظرقیت های کم نظیرش را ( بویژه در دفاع روی تور ) بخوبی نمایان ساخت و با یاری رضا چیتگر خسرو نیاکیان و پنجه های هنرمند امیر حیدری نه تنها اولین شکست فصل را بر حریف تحمیل کرد بلکه پیروزی های متوالی خود را بر تاج  به عدد 4 رساند ( سه برد در جام پاسارگارد و یک برد در فینال جام ستاره ها ) نتیجه ای که  نشان داد, چنانچه پرسپولیس  منسجم باشد قادر خواهد بود بر تمام تیمهای جام غلبه کند اما ....

 

 

 آغاز اختلافات .....

 با آغاز دور برگشت بازهم روند نا پایداری را نشان میداد یک روز عالی و یک روز دور از شرایط اما بدترین حالت در لحظاتی پدید آمد که آنها میبایست متحد برای کسب نتیجه میشدند در یک چهرم پایانی مسابقات بروز اختلاف میان چند تن از ستاره های تیم بویژه کاپیتان هوشنگ ملک لو با غلامرضا توانایی مربی تیم ( که ناشی از نسبت پرداخت پاداشها بود ) انسجام تیم را به حداقل رساند و تیمی که در هر مسابقه به امید پیروزی بمیدان میرفت باخت های دور از تصوری را در تبریز و قزوین تجربه نمود بگونه ای که رقیبشان تاج دو هفته قبل از پایان مسابقات قهرمانی خود را مسجل کرد

  روز اخر هفته بیست و دوم که سرخپوشان میبایست در یک دیدار حیثیتی برابر تاج صف آرایی میکردند بدون حضور کاپیتان ملک لو و برغم اینکه بناچار بار دیگر مهدی رزاقی را بعد از مدتها به ترکیب تیم فراخواندند اما هرگز نتوانستند رقیبی شایسته در داربی تهران باشند تا سرانجام برای اولین بار باخت به تاج را نیز تجربه کنند نتیجه ای غیر قابل قبول برای هواداران بیشمار این تیم که پس از عدم دست یابی به قهرمانی منتظر پیروزی بر رقیب دیرینه بودند و ....

 در هر صورت سرخپوشان با کسب دومین عنوان نائب قهرمانی ظرف دوسال پیاپی بالاتر ازسایر رقبا دخانیات - ذوب اهن ایستادند .... بروز اختلافات نهایتا به غیبت این تیم در جام سوم انجامید  تا جام پاسارگارد دیگر آن هیاهو و گرمای سابق را نداشته باشد یاد و خاطره ستاره های سرخپوش را همواره گرامی داشته و از صمیم قلب بهترینها را نیز برایشان ارزومندیم .

                                                                                                                                 مدیریت وبسایت جام تخت جمشید - اسفند 1393

 

 

 

 

                                           گالری تصاویر و مسابقات پرسپولیس - جام دوم پاسارگارد

 

پرسپولیس و تاج هفته یازدهم جام دوم پاسارکارد

 

 

 

پرسپولیس و تاج هفته یازدهم جام دوم پاسارگارد

  *  پرسپولیس و تاج - جام دوم پاسارگارد ( دور رفت ) رضا چیتگر و هوشنگ ملک لو ( راست ) از پرسپولیس روی تور و عزیز پرتوی (5 ) و علی تازرونی از تاج در حال دفاع و زیر تور احمد پورکاشیان ( 2 ) 

 

پرسپولیس و ذوب آهن هفته هفدهم جام دوم پاسارگارد

 

 

 

 

 

پرسپولیس و تاج جام دوم پاسارگارد

 

 

 

 

 

غلامرضا توانایی