A+ R A-

تبلیغات

رجیران

جعفر کاشانی

جعفر کاشانی

 

 

  جعفر اشرف کاشانی ( Jafar Ashraf Kashani )

 

  استاد جعفر  کاشانی .........  از بهترین و کاملترین مدافعان فوتبال ایران  ........ یادگاری از شاهین دکتر اکرامی با کلکسیونی از افتخار و عنوان , از جمله کسب دو عنوان قهرمانی جام ملتهای اسیا , حائز مدالیون طلا از بازیهای آسیایی تهران , جام عمران منطقه ای  , تورنمنت بین المللی دوستی , جام تخت جمشید , جام منطقه ای  .........

 

بیوگرافی :

نام                چعفر اشرف کاشانی 

تولد             ۲۹ فروردین ۱۳۲۳ ( تهران )

رشته            فوتبال

پست            مدافع 

باشگاه          شاهین - پیکان - پرسپولیس 

سابقه ملی     ۱۳۴۷ الی ۱۳۵۳

 

 * افتخارات جعفر کاشانی 

------------------------------

قهرمان آموزشگاههای تهران                                  1342

قهرمان جام حذفی تهران              شاهین                  1342

قهرمان باشگاههای تهران            شاهین                  1344

قهرمان جام ملتهای آسیا               تیم ملی                1347

قهرمان باشگاههای تهران            پیکان                  1348

عنوان سوم ارتشهای جهان           تیم ارتش              1348

قهرمان جام دوستی                     پیکان                  1348

قهرمان جام منطقه ای                 تیم ملی                1349

قهرمان جام کوروش کبیر            تیم ملی                1350

قهرمان جام منطقه ای                 پرسپولیس            1350

صعود به المپیک مونیخ               تیم ملی               1351

قهرمان جام ملتهای آسیا               تیم ملی               1351

حضور در جام جهانی کوچک       تیم ملی               1351

حضور در المپیک مونیخ             تیم ملی               1351

قهرمان جام تخت جمشید              پرسپولیس           1352

نائب قهرمان جام تخت جمشید       پرسپولیس           1353

 

 

 

بیوگرافی .......

 جعفر اشرف کاشانی متولد ۲۹ فروردین ۱۳۲۳ تهران -  منطقه گلوبندک ....  با گذشت سه یا چهارسال , خانواده ی کاشانی به محله ی فوتبال خیز چهارصد دستگاه , نقل مکان میکنند .  ایتدا به فوتبال علاقمند شد اما سپس آن را رها نمود و به رشته های دیگر همچون والیبال - کشتی - پینگ پنگ ...   گرایش پیدا کرد .

.

استاد کاشانی در باب آنروزها میگوید :

  .......  کلاس هشتم یا نهم دبیرستان بودم که در سالن دانشگاه، زیر نظر مرحوم احمد اسفندیاری کشتی می‌گرفتم. چون از درسم عقب می‌افتادم دیگر نرفتم. والیبالم هم خیلی خوب بود. بیاد دارم که مدتی در امجدیه با آقای مقصود حاج جعفر که عضو تیم ملی والیبال بود , تمرین می‌کردم

 

 سال  اول یا دوم دبیرستان بودم  که به سراغ حسن آقا حبیبی  ( سرپرست تیم چهارصد دستگاه ) رفتم ...... اون روزها جست و خیزم خیلی خوب بود و همان یکی دو هفته اول , بچه ها همه  هم نظر بودند که  باید دروازه بان شوم ! چراکه آنروزها تیم مان دروازه بان خوب نداشت بنابر این , بعنوان دروازه بان  انتخاب شدم .

 مدت زیادی از حضور جعفر کاشانی در تیم  چهارصد دستگاه نگذشت که همین تیم چهار صد دستگاه در مسابقات محلی جام مکری , به مقام قهرمانی رسید و همین پیروزی منجر به ان شد که توجه باشگاه های تهران به آنها جلب گردد . 

 

 

 

 * بابا جون توهم میخوای با ما بازی کنی ؟

-----------------------

 این جمله ای  است که در جوانی ,  زندگی جعفر کاشانی را در تحت شعاع خود قرار داد ... گوینده آن ,  شخصی نیست جز دکتر عباس اکرامی بنیانگذار باشگاه  شاهین . جعفر کاشانی در خاطرات خود میگوید  :

             ...... من دبیرستان ناصر خسرو می رفتم . سر راه بازگشتم از جلوی زمین شماره ۳ میگذشتم که بعضی روزها بچه های شاهین در آن تمرین میکردند  بهزادی - دهداری - شیرزادگان و ........    من همیشه به تماشای تمرین آنها می رفتم یک روز در حالیکه در کنار زمین مشغول تماشای تمرین بچه ها بودم دکتر اکرامی مرا صدا زد و گفت :

  * بابا جون دلت میخواد بیای باشگاه شاهین بازی کنی ؟

  از اینکه او مرا میشناسد و میداند بازی میکنم حیرت کردم بعد ها دریافتم که بازی مرا در مسابقات محلات و آموزشگاهها دیده ..... من که شنیدن چنین پیشنهادی را باور نداشتم بی درنگ قبول کردم اما او جمله ای دیگر نیز بمن گفت که همیشه آویزه گوشم کردم دکتر گفت :

  * بابا جون , آنقدر خوب بازی کن که خودشون بیان دنبالت .

   از آن روز دیگر همه چی در زندگیم  تغییر کرد چرا که برای من رویای فوتبال با همه وسعتش آغاز شد .....

                                                                                                                                                                         دنیای ورزش شماره ۱۵۴

 

 

 

  * پیوستن به شاهین .....

--------------

  اگر چه  در اغلب منابع , زمان پیوستن استاد کاشانی را  به جمع شاهینی ها , سال 1343 ذکر میشود اما , در حقیقت او در ماه های آخر  سال ۴۲ در حالیکه در آستانه ۲۰ سالگی قرار داشت , عملا عضوی از باشگاه شاهین بود و در چند دیدار دوستانه نیز حضور یافت .... اما حضور ثابت او در مسابقات باشگاهی  از سال ۴۳ آغاز شد.

   نخستین حضور استاد کاشانی ,  در یک رقابت دوستانه میان شاهین تهران و شاهین خرمشهر بود و محل برگزاری مسابقه نیز خرمشهر .....  بو برای نخستین بار در ترکیب اصلی قرار گرفت  و از قضا شاهین با نتیجه خیره کننده هشت بر یک به پیروزی رسید که سه گل آن را , جعفر کاشانی بثمر رساند .... آنروز او در پست گوش چپ , برای شاهین بازی کرد .

  اما نخستین بار که در یک مسابقه ی رسمی باشگاهی , برای شاهین بازی کرد مقابل راه آهن بود ,  که بر حسب اتفاق  دروازه بان های  شاهین ( جمشید محمدی و اصغر بابایی ) ۸هر دو غیبت کردند و بناچار , او در درون دروازه  ایستاد و عجب که آنروز  دروازه شاهین را برابر مهاجمان راه آهن , بسته  نگاه داشت . 

 

از سال ۱۳۴۳ به ترکیب اصلی شاهین پیوست و تقریبا در تمام پستها , بازی کرد .... سپس در پایان سال , شاهین برای انجام چند مسابقه ی دوستانه , عازم شوروی سابق شد و در همان مسابقه ی دوم برای تیم لوکوموتیو تفلیس بود که , سرانجام پست اصلی خود را شناخت .  در دیداری که نهایتا شاهین با یک گل مغلوب شد , او بعنوان یک ستاره در قلب دفاع شاهین درخشید و از آن پس جز در مواقع خاص , همواره یک مدافع وسط برای  شاهین بود

 

جعفر کاشانی

 

  پیوستن کاشانی به صورتی که شرح آن اشاره شد , اعتراض های بسیاری با خود بهمراه داشت  چرا که بر اساس سلسله مراتب باشگاه , بازیکنان ابتدا می بایست بعضویت تیمهای پایه شاهین ( پولاد - داریوش - دماوند ....... ) پذیرفته میشدند  و پس از گذراندن مراحل مختلف در صورت کسب رضایت مربیان برای حضور در تیم اول شاهین معرفی میشد . آنچنانکه چند صد نفر ( شاهین 15 تیم پایه در اختیار داشت ) کاندید حضور در تیم اول بودند اما دکتر اکرامی به انتخاب خود ایمان داشت و آنچنانکه امروز میدانیم تشخیص او نسبت به توانایی های کاشانی درست بود .

 

  اواسط  فصل فوتبالی 44 - 1343 جعفر کاشانی برای اولین بار , به اردوی تیم ملی ایران نیز دعوت میشود اما همیشه بر روی نیمکت ذخیره ها جای میگیرد و هرگز فرصتی برای نشان دادن شایستگی هایش نمی یابد او خود در این رابطه چنین میگوید :

     .......  در تیم ملی من همیشه رزرو بودم و به من اجازه ورود به بازی را نمیدادند و میگفتند اگر میخواهی در تیم ملی بازی کنی باید عضو باشگاه دارایی شوی . ولی من همیشه روی رنگ پیراهن باشگاه و نام آن تعصب داشتم و دارم چگونه میتوانستم ؟ چاره ای نداشتم - باید صبر میکردم تا بلاخره نوبت نیز بمن برسد .

 

 

  اولین قهرمانی با شاهین

سال 1344 برای جعفر کاشانی و هواداران شاهین سالی فراموش نشدنی بود چرا که پس از دو سال وقفه مسابقات جام باشگاههای تهران پیگیری میگردد و تیم شاهین در یک رقابت فشرده با رقیب سرسخت خود دارایی در نهایت به قهرمانی میرسد تا جعفر کاشانی اولین قهرمانی باشگاهی اش را در بیست و یک سالگی جشن بگیرد .

با بسته شدن باشگاه شاهین در تابستان 1346 عملا پرونده حضور جعفر کاشانی در باشگاه شاهین به تاریخ میپبوندد تا تبدیل به یکی از تلخ ترین خاطرات فوتبال ایران گردد لغو پروانه شاهین پایانی است بر فعالیت تیمی که در اوج محبوبیت و شایستگی بود و در کنار دارایی - تهرانجوان و ..... وظیفه سازندگی در فوتبال مارا بر دوش میکشید جعفر کاشانی هر چند که تنها چیزی حدود 3 سال سابقه عضویت شاهین را در کارنامه خویش دارد اما عشق به شاهین و آرمان هایش ارزشمندش حتی با گذشت نیم قرن از ذهن و خاطر او پاک نشده است و کماکان خود را یک شاهینی تمام عیار میداند و .....

 

 

 --------------------------------------

* پرسپولیس ..........

 

 با لغو پروانه باشگاه شاهین ,  شور و هیجان  فوتبال باشگاهی نیز فروکش کرد و جای خود را به سستی و رخوت داد !............و سپس انحلال باشگاه دارایی نیز بر  شدت آن افزود  . در شرایطی که خرداد مله آینده , ایران میزبان چهارمین دوره جام ملتهای آسیا بود . بنابر این ستاره های محبوب و چهر های تاثیر گذار شاهین که اغلب ملیپوش نیز بودند , مصمم به عضویت در یک  باشگاه  بودند تا به شرایط آرمانی دست یابند .

 

 امضاء قرار داد با پاس

  زمستان 1346  در اقدامی هماهنگ جعفر کاشانی - همایون بهزادی و حسین کلانی ....... بواسطه ارتباط نزدیک و صمیمی با بازیکنان پاس  , پای  یک قرار داد دوساله را با باشگاه پاس , امضاء کردند و در  تمرینات باشگاه مذکور حضور یافتند .. دیگر همگان آنها را بازیکن پاس می دانستند اما از سوی دیگر زنده یاد علی عبده مدیر متمول مجتمع بولینگ و باشگاه پرسپولیس , خواهان حضور شاهینی ها در تیم فوتبال خویش بود پافشاری علی عبده برای بازگشت  3 شاهینی صاحب نام , سرانجام موثر افتاد و با موافقت باشگاه پاس و  قرارداد ها فسخ شد تا جمع شاهینی ها در باشگاه پرسپولیس کامل باشد .  

  اولین حضور جعفر کاشانی با پیراهن  پرسپولیس , یک دیدار دوستانه بود برابر تاج مورخه 16 فرورودین 1347 ...... روزی که علاقمندان شاهین پس از  6 ماه , بار دیگر ستارگان خویش را در کنار یکدیگر مشاهده کردند .

جعفر کاشانی - پرسپولیس فروردین 1347

    از خاطرات شیرین استاد جعفر کاشانی در سال 47 , ایستادن او در درون دروازه سرخپوشان مقابل عقاب بود ....... امتناع عزیز اصلی از حضور در درون دروازه بجهت اختلاف  با مدیریت باشگاه و غائب بودن دروازه بان ذخیره  , شرایط ویژه ای را پدید آورد  تا مربی پرسپولیس ( زنده یاد پرویز دهداری ) از او بخواهد در درون دروازه بایستد و گلری کند ! .............   اما  برغم تصور و انتظار , استاد بسیار درخشان و مسلط از دروازه سرخپوشان حراست نمود و این چنین در یک برد قاطع 5 بر صفر برای سرخپوشان سهیم شد .  البته این دومین تجربه دروازه بانی او بود

 فتح تورنمنت پنج جانبه انتخابی  باشگاههای آسیا , نخستین افتخار استاد با پیراهن پرسپولیس بود که در نخستین  سال فعالیت سرخپوشان بدست آمد . .دستاوردی که با بی تدبیری  , به آسانی از کف رفت .

 

 

 

 

 

 چهارمین دوره جام ملتهای آسیا      ( 1968 AFC Asian Cup )

 

  چهارمین دوره مسابقات جام ملتهای آسیا به میزبانی تهران در استادیوم امجدیه برگزار میشود حال جعفر کاشانی بعد از سالها نیمکت نشینی یکی از مردان ثابت تیم ملی گردیده و از همان روز اول در قلب تیم ملی جایش را ثابت کرده تا دیدار برابر هنگ کنگ به اولین تجربه حضور ملی او نیز تبدیل گردد او در 24 سالگی آنقدر پخته عمل میکند که تحسین همه کار شناسان را بر می انگیزد .

 

دیدار اول 

20 اردیبهشت 1347 دیدار افتتاحیه

- حریف اول هنگ کنگ است تیم ایران با ارنج بد به مشکل میخورد چرا که پیروزی دو بر صفر در 20 دقیقه آخر مشکلات را در نزد مردان هجومی را نشان میدهد با آمدن جباری در اواسط نیمه دوم خط حمله تیم بهتر میشود جعفر کاشانی در کنار کاپیتان حسن حبیبی مکز خط دفاع ایران را پوشش میدهند .

 

 

23 اردیبهشت 1347

- دومین حریف ایران تایوان است با پیوستن حسین کلانی به جمع مردان خط حمله تیم ایران 4 بار دست به گلزنی میزند تا امید ایران باز زنده گردد تا اینجا خط دفاع تیم ملی بی نقص عمل کرده و بدون گل خورده پای به دیدار سوم میگذارد .

 

( شرح کامل مسابقات بازیهای آسیایی تهران در بخش تورنمنتهای بزرگ فوتبال با تصاویر مربوطه ارائه خواهد شد )

 

 

 

    پیکان ( Peykan )

جعفر کاشانی

 

  یکی از برگهای زرین دوران دوران فعالیت ورزشی جعفر کاشانی به حضور باشگاهی او و  گروه شاهینی ها در تیم کم نام و نشان پیکان است با بالاگرفتن اختلافات میان مدیریت باشگاه پرسپولیس و چند تن از  ......

 

                                                                   ادامه دارد  .........                          (  Loading  )

 

 

 

 جعفر کاشانی و خانواده

جعفر کاشانی انسانی خانواده دوست است او سال 48 و در بیست و پنج سالگی با بانو الهه گنجی زندگی مشترک خویش را آغاز نمود  یک سال و نیم بعد ( خرداد 1350 ) صاحب یک فرزند پسر شد که طبق روش مرسوم  شاهینی ها  او را شاهین نام نهاد . سپس در آخرین روزهای شهریور 53 خانواده کاشانی تولد دومین فرزندشون را جشن میگیرند تا با ورود یک دختر کانون آنها گرمتر از قبل گردد  اما حضور بلند مدت و متوالی در اردو های ملی و باشگاهی , کمتر فرصت  در کنار خانواده بودن را میداد موضوعی که همواره , سبب رنجش او بود .

 

جعفر کاشانیجعفر کاشانی

 

 

 

 ------------------------------------

 * خداحافظی از فوتبال .........

  چهارشنبه 27 آذر 1353 ( دربی پانزدهم ) کاپیتان جعفر کاشانی  پیشاپیش پرسپولیس ها ,  بمیدان آمد تا سرخپوشان آخرین مسابقه فصل را برابر  رقیب سنتی برگزار کنند .  دو هفته پیش از ان , استاد همگان را از تصمیم  آویختن کفشهایش , آگاه نمود .  ابتدا اما مسئولان باشگاه با خداحافظی او مخالفت کردند اما او بر تصمیم اش استوار بود . پرسپولیس ها تحت رهبری هوشمندانه استاد جعفر کاشانی , با نتیجه 2 بر 1 فاتح دربی پانزدهم تهران شدند تا کاپیتان , با خاطره ای بس شیرین با مستطیل سبز وداع نماید .

.جعفر کاشانی

 

   پایان دربی پانزدهم اما , لحظه هایی بس ماندگار  بوقوع پیوست که اشک شوق استاد را بهمراه دارد او در شرایطی  با هواداران و سکوهای امجدیه وداع نمود که  بر دوش بازیکنان دو تیم قرار داشت هر چند تصاویر چندانی از آن  باقی نمانده اما دوربین زنده یاد باقر زرافشان ( عکاس هفته نامه کیهان ورزشی )  آن را جاودانه کرد .  صمیمیتی که میان بازیکنان دو تیم سرخابی مشاهده میشود , پس از  چهل و پنج سال هنوز تماشایی است و  تازگی دارد ...

 جعفر کاشانی

 

  تصویر بالا  از زیباترین ها در تاریخ فوتبال باشگاهی , که همانند یک تابلوی  نقاشی کلاسیک میدرخشد حضور رنگهای گرم در کنار صمیمیت بزرگانی همانند ناصر حجازی - جوادالله وردی - بهرام مودت و  علی پروینی که اندکی دورتر به فکر فرو رفته و آخرین لحظات حضور کاپیتان را نظاره میکند و در گوشه تصویر کاپیتان رقیب و دوست صمیمی علی جباری که تنها بخشی از بدنش پیداست و ..... همه همه زیبایی های این شاهکار عکاسی را دو چندان نموده و .... 

 

 

* مسابقه یادبود برای استاد جعفر کاشانی

 استاد جعفر کاشانی از معدود ستارگان باشگاه پرسپولیس است  است که با یک مسابقه یادبود , از مستطیل سبز بدرقه شد .  برای این منظور مسئولان پرسپولیس در صدد جلب نظر یک باشگاه بودند که  حریف انها باشد . از قضا , همان روزها باشگاه ملوان بندرانزلی نیز قصد برگزاری یک مسابقه یادبود برای  استاد بهمن صالح نیا  داشت که پس انجام مکاتبات  دو باشگاه , توافق کردند که در طی دو مسابقه رفت و برگشت ( تهران - انزلی ) از زحمات چهره های سرشناس خود , قدردانی نمایند .  بنابر این , امجدیه میزبان مسابقه رفت  شد و بدین سبب تعدادی از هم دوره ای های استاد , که پیش از او کفشها را اویخته بودند , بار دگر بمیدان امده  تا تداعی کننده خاطرات شیرین گذشته باشند  . حمید شیرزادگان - همایون بهزادی -  محراب شاهرخی .....از آنروز خاطره انگیز , تنها چند تصویر بیادگار مانده که یکی از انها ( عکس دستجمعی , پیش از آغاز بازی ) بسیار جالب و دلنشین است  و سرشار از  حس شادمانی و صمیمیت     . 

 

جعفر کاشانیجعفر کاشانیجعفر کاشانی

 * فرزندان شایسته ایران , جعفر کاشانی و بهمن صالح نیا ............ امجدیه - 20 دیماه 1353

 

---------------------------------------------

 

 

 هر چند  در مسابقه دوستانه پرسپولیس و ملوان , نتیجه  فاقد اهمیت بود اما  در پایان  , برتری 3 بر 1 از ان سرخپوشان شد تا خاطره ای خوش از اخرین حضور استاد جعفر کاشانی  در خاطر علاقمندانش , ثبت گردد   .  ملوانان اما در مسابقه برگشت از شرمندگی سرخپوشان در آمدند و با نتیجه 2 بر یک حریف را مغلوب ساختند . نکته حائز اهمیت   آمادگی استاد بود که همچون روزهای نخست  , همپای جوانان می دوید  . .

 

  با انکه  استاد جعفر کاشانی پیش از آغاز دومین دوره جام تخت جمشید , قصد کناره گیری داشت اما در باب خداحافظی او ذکر این مورد ضروری بنظر میرسد که در آنروزها مدیران باشگاه پرسپولیس  بر این عقیده بودند که حضور مردان با تجربه ای همانند جعفر کاشانی , سد راه  جوانان خواهد بود و  این تصور تا حدودی سبب رنجش خاطر استاد شد . آنگونه که با گذشت یک فصل , مدیران پرسپولیس به او پیشنهاد بازگشت ارائه دادند . چرا که با جدایی مسیح نیا و مصدومیت بیژن ذوالفقار نسب , پرسپولیس در مزکز خط  دفاع , دچاز مشکل شد   اما پاسخ استاد , منفی بود  پاسخی که در خود نشانه هایی از دل آزردگی را نیز , بهمراه داشت .

  شاید به این سبب بتوان خداحافظی کاشانی در روزهای اوج دوران بازیگری  را برای مدیران پرسپولیس یک پوئن منفی دانست .  همین مسئله در تیم ملی نیز  تکرار شد چرا که استاد در پایان مسابقه با استرالیا ( انتخابی جام جهانی 1974 ) عملا از تیم ملی کناره گرفت اما بفاصله چند ماه , مربیان تیم ملی از او خواستند تا برای  بازیهای آسیایی تهران به اردوی ملیپوشان بپیوندددتا با قهرمانی در آسیایی تهران , افتخاری ارزشمند به سایر افتخارات خود بیافزاید . 

 

جعفر کاشانی

قهرمانی بازیهای آسیایی آخرین افتخار جعفر کاشانی در تیم ملی ایران است بدین ترتیب شهریور 1353 او به هفت سال حضور موفق خود پایان میدهد هفت سالی که در آن دو بار قهرمانی آسیا - یکبار صعود به المپیک و قهرمانی بازیهای آسیایی و چندین قهرمانی در تورنمنتهای مختلف ( جام کوروش - جام ایران ....... )  دیده میشود .

 

 

 ویژگی منحصر بفرد اخلاقی

نشریه دنیای ورزش در مقاله ای در باب جعفر کاشانی چنین اشاره میکند : اگر با او 5 ساعت بنشینی و یک ریز صحبت کنی حتی یک جمله نمیبینی که در آن از کسی نام ببرد یا موجب دلخوری شخصی یا گروهی شود همین ویژگی مثبت او در نهایت موجب میشود او را که کارمند اداره استخدامی کشور بود به سازمان وزارت امورخارجه کشور منتقل کنند که بسیار ارزشمند است .

  روابط عمومی عالی او کلید بسیاری از موفقیتهای ورزشی و غیر ورزشی او بوده و هست و از این بابت یک الگو برای ورزشکاران همدوره خویش محسوب میشد جعفر کاشانی کارمند سیاسی وزارت امورخارجه بود و پس از خداحافظی از فوتبال از سوی این وزارتخانه بعنوان ماموریت ابتدا به انگلستان و شهر منچستر میرود سپس به ایران آمده و باردیگر اینبار برای ماموریت به آلمانغربی آنروزها میرود و مدت دوسال و نیم نیز در آنجا خدمت میکند سپس به سوریه رفته و در آنجا اینبار بعنوان سرکنسول ایران مشغول بکار میشود و آخرین کشوری که جعفر کاشانی در آن از سوی وزارت امورخارجه مشغول بکار میشود امارات متحده عربی است .

  جعفر کاشانی امروزه کارمند بازنشته امورخارجه است و در کنار آن از اعضاء هیئت امنای باشگاه شاهین نیز می باشد شاهینی که هرگز از ذهن خاطر این ستاره بزرگ خارج نمیشود و دغدغه همیشگی اوست برای جعفر کاشانی عزیز که در تالار ستارگان فوتبال ایران یکی از بهترینهاست آرزوی موفقیت در کنار خانواده محترمش داریم و یاد و خاطره اش را همواره گرامی میداریم .                                                                                                                                                        

                                                                                                                                        مدیریت وبسایت جام تخت جمشید - مرداد 1393

 

 

                                         

                                             ارتباط با مجموعه جام تخت جمشید :  

 

                                                                                                                                     این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 

                                                                                                               /www.facebook.com/babak.bagheri.142

 

 

                                                                 مصاحبه با جعفر کاشانی

                                  ( در آستانه کسب اولین قهرمانی پرسپولیس در باشگاههای ایران - اسفند 1350 )

 

خبرنگار نشریه دنیای ورزش :

* چندی قبل در سفری کوتاه که به خارج از تهران داشتیم در وقت بازگشت برای مدت زمانی کوتاه با جعفر کاشانی مدافع صاحب نام و پرتوان تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس در هواپیما هم صندلی شدیم و به این خاطر طول زمان بازگشت به تهران صحبت از فوتبال مسابقات و مسائل مربوط به آن بمیان آمد از او پرسیدم تیم شما در چند دیدار اخیرتان چهره قابل توجه ارائه نموده است این کیفیت خوب پرسپولیس از نظر شما چطور مورد بررسی قرار میگیرد ؟

- پرسپولیس در بازیهای اخیر در مسابقات جام باشگاههای ایران با شکلی قابل توجه ظاهر شده است بخصوص در برابر پاس که بهترین بازی چند ساله اخیر خود را ارائه کرد و از نظر اینکه نسبت به گذشته نچندان دور پیشرفت چشم گیری داشتیم اما این شکل کار ما هنوز مورد رضایت و خواسته آلن راجرز مربی پر تلاش ما نیست و از نظر او هنوز به آنچه که مورد نظر است نرسیده ایم آلن راجرز در مدت 6 ماهی که مجددا رهبری پرسپولیس را بر عهده گرفته در کارش برای پیشبرد سطح کار تیم موفق بوده است ولی هنوز خود رضایت کامل ندارد

* بعقیده شما پیروزی غیر منتظره بر تاج (4 بر یک ) دلیل خاصی داشت زیرا سال گذشته در بازیهای قهرمانی باشگاههای ایران که البته مسابقه ناتمام ماند تا دقیقه 78 یک بر یک با حریف مساوی بودید در مسابقات باشگاههای تهران این نتیجه باز هم تکرار شد بنابر این پیروزی 4 بر یک شما را به چه صورت میتوان تعبیر کرد ؟

- البته این نتیجه غیر قابل پیش بینی صرفنظر از اینکه پیروزی بزرگ برای ما بحساب می آید در مورد فوتبال نیز موثر و با ارزش است و نشان دهنده این مسئله می باشد که فوتبال گاهی زیر و رو میشود و همین هیجان بیشتری به مسابقات میدهد و اگر همیشه بازیهای تیمهای قدرتمند مساوی تمام شود و یا قویترها همیشه پیروز باشند بازیها لطف کمتری دارند و شکست صفر بر یک پرسپولیس برابر تاج مسجد سلیمان و پیروزی جالب 4 بر یک بر تاج تهران از نتایجی است که ارزش بیشتری به بازیهای قهرمانی باشگاههای ایران بخشیده و همچنین چند نتیجه غیر مترقبه دیگر ....

  ولی روی همرفته نتیجه گیری فردی عامل مهمی در پیروزی ما بحساب می آمد و گلهای دوم و چهارم گواه خوبی بر این مطلب است بویژه گل چهارم که کلانی واقعا استادانه آن را بثمر رساند البته موقعیتی پرسپولیس در جدول مسابقات دارد سبب گردیده تا ما بیش از پیش به کسب عنوان قهرمانی ایران امیدوار شویم .....

  مسئله مهم دیگری که در این راه مارا مدد میکند محبت فراوان رهبران تیم پرسپولیس نسبت به ما میباشد آقای علی عبده ریاست باشگاه پرسپولیس همواره با تلاش فراوان برای رفع گرفتاریهای ما محبت میکنند برومند و فکری که در کار سرپرستی تیم تلاششان چشمگیر است و بلاخره آلن راجرز مربی خوب انگلیسی ما که اثرات وجود او مشاهده شده است .....

 

 

* سخت ترین حریف شما تا بحال در مسابقات باشگاههای ایران کدام تیم بوده است ؟

- مقابله با پاس برای ما دشوار تر از سایر دیدارهایمان بود البته در بازی برابر تاج و عقاب سختی کار ما چیز در ردیف پاس بود ولی روی هم رفته میتوانم بگویم برابر پاس دشواری بیشتری داشتیم

* اگر خودت حرفی داری بگو ؟

- جواب دادن به این یکی شاید سخت ترین کار برای من باشد چون آنقدر حرف وجود دارد که انتخاب یکی برای گفتن واقعا دشوار است ولی بهر حال در این مورد بیشتر دوست دارم در مورد کسانیکه در دوران زندگیم بمن محبت داشته اند و همچنین خانواده ام صحبت کنم همیشه در زندگی هر کس انسانهایی وجود دارند که محبت و تلاش آنها را برای خدمت به دیگران هیچگاه نمیتوان فراموش کرد .

  اما در مورد خانواده ام در حال حاضر خانه تنها مکانی است که من درد ها یم را در آنجا بفراموشی میسپارم و با محبت و دوستی که در خانه ما حکم فرماست در کنار همسر و فرزندم دوران لذت بخشی را میگذرانم آنچه که موجب گرمی محیط خانوادگی ما گردیده علاقه و دوستی است که ما در خانواده نسبت به یکدیگر داریم من همسر و فرزندم را واقعا دوست دارم و خوشی انها بهترین ارمغان در زندگیست ضمن انکه در کنار آنها پدر و مادرم را نیز میپرستم که البته چون اینجا صحبت از خانواده فعلی من است از آنها کمتر یاد کردم .

  نصیحت من به جوانان اینست که اول بفکر تحصیل خود باشند و بعد بفکر ورزش مطالعه زندگی قهرمانان ورزشی ما بخصوص فوتبالیستها نمایشگر اینست که قهرمان در زندگی کمتر موفق بوده است پس اگر کسی بخواهد در آینده موفق باشد ورزش تنها به زندگی او کمک نخواهد کرد .......

                                                                                                                                              7 اسفند 1350 - دنیای ورزش شماره 77

 

 

   

 

 

 

                                                                                   گالری تصاویر جعفر کاشانی

 

جعفر کاشانیجعفر کاشانیجعفر کاشانیجعفر کاشانیجعفر کاشانیجعفر کاشانیجعفر کاشانیجعفر کاشانیجعفر کاشانیجعفر کاشانیجعفر کاشانیجعفر کاشانیجعفر کاشانیجعفر کاشانیجعفر کاشانیجعفر کاشانیجعفر کاشانی

 

  توضیح :

   در تصویر بالا ( پرسپولیس - تاج )  محمدرضا عادلخانی  با مسعود مژدهی اشتباه گرفته شده است که از این بابت از هر دو عزیزان و همچنین از شما عذر خواهی میشود .                                                    

                                                                                                                                               باسپاس مدیریت وبسایت جام تخت جمشید

 

 

 

 

 

 

                                                                                               جعفر کاشانی و مطبوعات

جعفر کاشانیجعفر کاشانی