A+ R A-

تبلیغات

رجیران

ابومسلم مشهد (aboumoslem)

ابومسلم 1354

 

 

ابومسلم مشهد ۱۳۵۴

---------------

---------------

 نخستین حضور فوتبال خراسان  در لیگ ایران , باغافلگیری کلیه کارشناسان همراه شد .  پیش از اغاز مسابقات , کسب عنوان برترین تیم شهرستانی را حتی خوشبین ترین علاقمندان ابومسلم نیز  متصور نبودند . یک فوتبال روان  با تکیه بر قدرت بدنی  از ویژگیهای تیم شایسته ی ابومسلم در جام سوم بود . از سوی دیگر مردم خونگرم مشهد نیز هرگز از حمایت تیم خود غافل نشدند و ورزشگاه خانگی سعد آباد را به محلی هولناک برای حریفان , تبدیل کردند آنگونه که کسب امتیاز از ابومسلم در مشهد , جتی برای بزرگان نیز دشوار بود . تیم فوتبال ابومسلم که در تابستان۱۳۵۳ توسط برادران مهاجرانی تشکیل شده بود , بدون انجام مسابقات انتخابی به جمع تیمهای دسته ی اول جام تخت جمشید آمد ...... . 

  مدیران ابومسلم با هوشیاری و روشن بینی , استاد " عباس رضوی " مربی جوان و تحصیلکرده را که تازه از کلاسهای مربیگری مجارستان بازگشته بود , جذب گردند و  به او ماموریت دادند تا به تهران برود و از میان تیمهای دسته اول تهران ,  تعدادی بازیکن که تجربه حضور در جام تخت جمشید را نیز داشته باشند برای حضور در مشهد , راضی نماید . 

  از خوش اقبالی عباس رضوی و ابومسلم در همان روزها مهدی عسگرخانی گلر اسبق پرسپولیس و پیکان ,  پس از چند سال حضور در فوتبال کویت  به ایران بازگشت  . 

  سپس نوبت جوان اول خط دفاع پرسپولیس بود .... مسیح مسیح نیا مدافع ارزنده سرخپوشان پس از دریافت یک پیشنهاد وسوسه انگیز ,راضی شد تا فوتبالش را درابومسلم پیگیری کند . اما پرسپولیسی ها  به شدت با این انتقال , مخالفت کردند اما سرانجام او با پرداخت 10 هزار تومان  رضایت نامه اش را دریافت کرد ( این همان مبلغی بود که دوسال قبل پرسپولیس , بابت انتقال او از بانک ملی  پرداخت کرد )

 

نفرات جدید ابومسلم در جام سوم 1354

   گزینه بعدی  اکبر میثاقیان مدافع راست بوتان و شاگرد استاد پرویز ابوطالب بود ... میثاقیان پس از این انتقال , تبدیل به یکی از بهترینهای لیگ سوم شد . حذف باشگاه عقاب در جام سوم , سبب کوچ ستارگان آن به سایر تیمها شد .  در این میان مجید تشرفی مدافع  و محمدرضا قلیچ خانی هافبک عقاب نیز به عضویت ابومسلم در آمدند .  یک مهاجم کم نام و نشان اما آینده دار بوشهری , بنام محمود ابراهیم زاده و نیز وهاب نیسیان پور هافبک ارزنده ی خوزستانی , نیز به ابومسلم پیوستند . و چنین بود که آرام آرام سیمای ابومسلم شکل گرفت .... آنگونه که  تمرینات , با حال و هوایی خاص و در حضور حیل عظیم هواداران  فوتبال مشهد برگزار میشد . 

  ابومسلم  اما , مسابقات را تنها با یک مربی به پایان نبرد . بروز اختلاف سبب شد تا شرایط تغییر کند .... ابومسلم  در ۶ هفته اول ,  ۷ امتیاز کسب کند که با در نظر گرفتن دو امتیاز یرای هر برد , نتیجه ای قابل قبول بود . بویژه که ابومسلم یک تیم تازه شکل گرفته بود  و هماهنگی میان این اعضای تیم ,  بسیار دشوار بود ... با شدت گرفتن اختلاف میان مربی و بازیکنان  و سپس دو شکست تلخ متوالی ( هفته چهاردهم  ۳ بر صفر برابر نیرو و سپس باخت یک بر صفر در خانه برابر سپاهان نچندان مدعی )  منتج به جدایی استاد رضوی از ابومسلم شد . آنگاه برای مدتی , هدایت ابومسلم به کمک مربی تیم ( مهدی قیاسی ) و همچنین کاپیتان مسیح نیا س\رده شد  تا آنکه مسئولان ابومسلم , یک مربی رومانیایی بنام استفان استان کولسکو را برای هدایت تیم خود استخدام نموده تا از این پس زمام امور را به او بسپارند و از آن هنگام بود که , نتایج ابومسلم , به کلی تغییر کرد .

  با امدن کولسکو , ابومسلم  که در پایان نیم فصل ,  سایه سقوط را بالای سر خویش می دید , چنان اوج گرفت که اگر فقط نتایج نیم فصل دوم را منظور کنیم ابومسلم قهرمان سومین دوره جام تخت جمشید خواهد شد !! ... تیمی که در نیم فصل اول  ۱۱ امتیاز کسب کرد و  ۸ بار دروازه رقیبان را گشود در نیم فصل دوم , موفق به کسب ۲۴ امتیاز و ثبت  ۲۰ گل زده شد ...  اما چگونه ؟!

 ابومسلم در نیم فصل نخست از ترکیب مسیح نیا و مجید تشرفی در مرکز دفاع - اکبر میثاقیان در دفاع راست و گیل عرب در سمت چپ  بهره می برد با کمی تامل در فیزیک آنها میتوان دریافت که چه خط دفاع گردن کلفتی را ابومسلم در اختیار داشته اما این نفرات زبده در کنار هم موفق نبودند و مسیح نیا در پرسپولیس و تشرفی در عقاب هر دو مدافعان بلند قامت و سر زن بودند ... پس برای تکمیل زوج دفاع وسط ابومسلم ,  به یک مدافع پوششی نیاز بود .  مضاف بر آن , هر دو یک حس برتری جویی , نسبت به دیگری داشتند پس هرگز, مکمل خوب و مناسب برای یکدیگر نبودند از سوی دیگر , ضعف مشهود خط حمله ابومسلم ( ثبت ۸ گل در پانزده مسابقه ) سبب شد تا استفان کولسکو , مجید تشرفی را به نوک خط حمله بفرستد تا همراه با ابراهیم زاده سرعتی , یک ترکیب قابل توجه را تشکیل دهند . تشرفی که همیشه در طول سالیان یک مدافع مرکزی محکم و سرزن بود از ان پس تبدیل به یک مهاجم هدف شد و عجب که این ابتکار مربی رومانیایی  با موفقیت بسیار همراه بود .  در این میان باید به نقش کلیدی اکبر میثاقیان در موفقیت ابومسلم , اشاره شود .  چرا که  از دفاع راست به مرکز خط دفاع منتقل شد تا جای تشرفی را پر کند و سپس در مواقعی که ابومسلم صاحب پرتاب اوت دستی از کناره خط طولی بود او با اقدام به  پرتابهای بلند  , توپ را به فضای کور مقابل دروازه حریفان میفرستاد ... همانجا که اغلب تشرفی سرزن , به انتظار ان بود!! ... اکبر میثاقیان در اینکونه پرتاب ها تبحری ویژه داشت و گاها میشد که از نزدیکیهای خط وسط زمین , توپ را در محوطه جریمه , روی پیشانی یارانش مینشاند این شیوه بقدری موثر افتاد که بلای جان اغلب تیمهای لیگ شد و بارها و بارها ابومسلم با این حربه به پیروزی رسید . جالب آنکه این روش در باز شدن پای ابراهیم زاده به گل نیز , موثر افتاد . او که یک نیم فصل نامید کننده را بدون ثبت گل سپری کرده بود , در نیم فصل دوم ۸ بار موفق به گلزنی شد تا علاوه بر کسب نتیجه برای ابومسلم , خود نیز به رتبه ی چهارم گلزن جام سوم , صعود کند .

  ابومسلم , هر چه به پایان جام نزدیک میشد نتایج بهتری را نیز کسب میکرد . یک هفته رویایی در مهر ماه  برای ابومسلم شکل گرفت ... انها در مسابقه ی سنگین و نفس گیر , ابتدا در یک بازی معوقه از هفته دوازدهم , هما نائب قهرمان جام را در سعد آباد شکست دادند و سپس ۳ روز بعد , به تهران رفتند تا برابر پاس , دیگر بزرگ تهرانی صف ارایی کند که آن نیز با پیروزی ابومسلم پایان یافت از دیگر نتایج شیرین برای ابومسلم  میتوان به پیروزی برابر ملوان اشاره کرد در این میان مسابقه مقابل تاج  , نیمه کاره ماند ... ابومسلم در نیمه اول صاحب یک گل شد  که یاران تاج  به خطا اعتقاد داشتند ... کار به جنجال و درگیری فیزیکی کشید ... در نهایت با رای کمیته انظباطی نتیجه  سه بر صفر برای ابومسلم اعلام شد

  ابومسلم و یاران شایسته آن در نهایت با کسب رتبه پنجم جام تخت جمشید , بالاتر از دیگر تیمهای شهرستانی ایستادند تا  در اولین حضور خود نماینده ای شایسته برای استان خراسان باشند  تیمی که  در نیم فصل دوم متحول شد و ......                                                                                                                 

 

                 

------------------------

------------------------

 * بازیکنان ابومسلم در جام سوم تخت جمشید

 

دروازه بان :

1 - مهدی عسگر خانی 2 - مرتضی اعتمادی 3 -حسن انصاری

مدافع :

1 - مسیح مسیح نیا ( کاپیتان ) 2 - مجید تشرفی 3 - اکبر میثاقیان

4 - علیرضا گیل عرب 5 - علیرضا طاقه چیان 6 - حسین امیوار

هافبک :

1 - وهاب نیسیان پور 2 - محمد رضا قلیچ خانی 3 - محسن بمانی

4 - جعفر علیقلیان 5 - ابوالفضل صفوی 6 - مجید درزی

مهاجم :

1 - محمود ابراهیم زاده 2 - رضا جاهدی 3 - کریم مسرور

4 - حسین زمانیان 5 - محمد علی بمانی 6 - مهدی موسوی 7 - هوشنگ شجاعی

سرمربی : عباس رضوی - استفان استان کولسکو    

سرپرست : عباس عبداللهیان           مدیر عامل : علی اصغر مهاجرانی 

 

 

---------------------

---------------------

آلبوم ابومسلم در جام سوم تخت جمشید

 

ابومسلم بانک ملی هفته اول لیگ سوم تخت جمشیدعلیرضا گیل عرب - ابومسلم و بانک ملی هفته اول لیگ سومابومسلم و صنعت نفت هفته دوم جام سوم تخت جمشیدابومسلم و ارارات هفته چهارم لیگ سوم تخت جمشیدابومسلم و پاس هفته ششم لیگ سوم تخت جمشیدتصاویری از مسابقات ابومسلمابومسلم و کاپیتان مسیح نیا ( 1354 )ابومسلم و هما هفته دوازدهم جام سوم تخت جمشیدابومسلم و هما هفته دوازدهم جام سوم تخت جمشیدمجید تشرفی گلزن بزرگ ابومسلم برابر برق شیرازابومسلم و پاس هفته بیست و یکم جام سوم تخت جمشیدمجید تشرفی و مجید حلوایی هفته بیست و یکم در امجدیهابومسلم و تاج هفته بیست و چهارم جام سوم تخت جمشیدابومسلم و تاج هفته بیست و چهارم جام سوم تخت جمشیدابومسلم و تاج هفته بیست و چهارم جام سوم تخت جمشیدابومسلم و تاج هفته بیست و چهارم جام سوم تخت جمشیدابومسلم و پرسپولیس هفته بیست و پنجم جام سوم تخت جمشید

 

 

 

ابو مسلم 54