A+ R A-

تبلیغات

رجیران

اسماعیل حاج رحیمی پور

اسماعیل حاج رحیمی پور

* شلیک تماشایی  اسماعیل حاج رحیمی پور عزیز ..........            امجدیه - تیر ماه ۱۳۵۶

==========================

 

  رقابت داغ و نفسگیر تیمهای پرسپولیس و بانک ملی از سری رقابتهای هفته هفتم  مسابقات ششمین دوره جام تخت جمشید - در روزی که سرخپوشان محبوب , یکی از بهترین تیمهای تاریخ باشگاه بانک ملی را پیشروی خود داشتند , آنقدر کوبیدند و دویدند تا  سرانجام به آنچه  استحقاقش را داشتند , دست یافتند . 

  کیهان ورزشی در این رابطه مینویسد : 

بانک در برابر پرسپولیس خوب بود بویژه در نیمه نخست که شایسته تر هم نشان میداد . بانکی ها در هر یک از خطوط خود دارای مهره هایی هستند که از ویژگی های خاصی برخوردارند و اینها همراه با تجربه خود از پرسپولیسی های صاحب نام کمتر نشان ندادند . در نیمه نخست بانکی ها با یارگیری فشرده در دفاع در پانزده دقیقه نخست , تاخت و تاز کردند اما بعد از آن پرسپولیس آهسته آهسته زمین بازی را در دست گرفت با این وجود اما بانک به بازی روان و بدون ترس و واهمه خود ادامه داد . 

 دقیقه پانزدهم , ابتدا این محمد صادقی بود که دروازه بانک را با یک شوت خوب  تهدید کرد .....  توپ برگشتی به  اسماعیل حاج رحیمی پور رسید تا او با یک شوت سنگین و هراس انگیز , توپ را به وسط دیرک افقی دروازه بانک بکوبد و اینگونه هیجان ورزشگاه را به اوج برساند . دقیقه ۲۳ اما نوبت به محمد مایلی کهن رسید تا اینبار او با یک شوت زیبای دیگر , دروازه بانک را تهدید کند . 

 نیمه دوم اما بانک ملی در برابر هجوم های بی وقفه پرسپولیس کم توان شد و در این میان حرکتهای طولی  اسماعیل حاج رحیمی پور از سمت راست در برتری پرسپولیس  بسیار کارساز و مشهود بود . از دقیقه ۶۰ تلاش سرخپوشان برای دست یابی به گل فزونی یافت ... ابتدا ارسال هوشیارانه علی پروین در دقیقه ۶۳ با ضربه سر صادقی همراه شد اما این توپ از کنار دروازه بانک عبور کرد و سپس در دقیقه ۶۷ این شوت تماشایی مایلی کهن بود که , بار دیگر دروازه بانک ملی را تا آستانه فروپاشی پیش برد  . 

 در دقیقه ۷۱ دو ستاره پر تلاش خط حمله پرسپولیس , آلن ویتل و اسماعیل حاج رحیمی پور دروازه بانک ملی را به توپ بستند .... و این حسین یار یاد بود که در این لحظه , منجی بانک شد و توپ در حال ورود به دروازه را از روی خط  بیرون کشید در ادامه اما اینبار نوبت به محمد صادقی رسید تا روی سازندگی اسماعیل حاج رحیمی پور , بهترین فرصت گل را برای سرخپوشان هدر دهد .... 

  سرانجام اما  در دقیقه ۸۲ سرخپوشان محبوب به انچه میخواستند , دست یافتند . گلی که تا حد بسیار , محصول سرعت عمل , تیز چنگی و حرفه ای گری آلن ویتل بود . پاس خوب محمد مایلی کهن از نزدیکی های نقطه کرنر , داخل محوطه جریمه به ویتل رسید و او نیز سر ضرب توپ را به عمق دروازه بانک فرستاد و پرسپولیس را پیروز این میدان دشوار نمود .

 

محمد مایلی کهن* در واپسین روزهای برگزاری جام تخت جمشید " آلن ویتل و محمد مایلی کهن " پایه گذاران برد ارزشمند سرخپوشان  برابر بانک ملی بودند .... محمد مایلی عزیز  هافبک جوان و پرتلاش آن روزهای سرخپوشان , پس از آنکه دو بار با شوت های تماشایی اش دروازه بانک ملی را تهدید نمود سرانجام از نزدیکی های نقطه کرنر , مهاجم انگلیسی و فرصت طلب پرسپولیس را صاحب توپ کرد تا او هوشیارانه و بی معطلی , توپ را به گوشه سمت چپ دروازه بانک ملی بدوزد .... 

==========================