A+ R A-

تبلیغات

رجیران

استاد علی کاوه تولدت مبارک

علی کاوه

 

 * تبریک ... تبریک .... تبریک ....

===========

چهارم مهر ماه هر سال ,  یک روز بیادماندنی برای مجموعه جام تخت جمشید می باشد . همان خجسته  روزی که  استاد گرامی و مهربان , علی کاوه عزیز , چشم به جهان هستی گشود و با حضور موثر خویش , لحظه های باشکوه ورزش ایران را از دریچه دوربین اش , جاودانه ساخت . نامی که تا همیشه در خاطر علاقمندان ورزش باقی خواهد ماند .

 استاد  علی کاوه عزیز , ضمن  آرزوی تندرستی , بهروزی و شادکامی برایتان  , عرض تبریک روز میلادتان را ار سوی کلیه اعضای مجموعه ی جام تخت جمشید پذیرا باشید . 

 

 

===========

 علی کاوه عزیز , ابتدا عکاسی را نزد استاد فقید حاج اسماعیل زرافشان آغاز کرد  ...

  او در این رابطه میگوید : خدا رحمتش کنه حاج اسماعیل را ............... بخاطر دارم ,هفته اولی که رفتم پیش حاج اسماعیل , فقط تی می کشیدم ... سپس مرا به تاریک خانه فرستاد  . تاریکخانه,  اطاقی کوچک بود که در آن کاغذ سفید رو درون ظرفی حاوی آب و دارو , می انداختند تا بمرور تصویر روی اش ظاهر گردد . برایم جالب بود و و از همان موقع بود که به این حرفه علاقمند شدم .

  سپس مدتی  با هفته نامه ی اجتماعی فردوسی همکاری کرد ....  و پس از آن به موسسه مطبوعاتی اطلاعات پیوست تا از ان پس ,  شاهد یکی از بهترین دوران عکاسی ورزشی ایران باشیم . حضور  او در هفته نامه محبوب " دنیای ورزش " تحت مدیریت استاد بیژن رفیعی , سبب شد تا برخی از بهترین عکسهای ورزشی سالهای دور ما , از دریچه دوربین او ثبت گردد .  آثار استاد از بازیهای آسیایی تهران , جام تخت جمشید , المپیک مونترال , انتخابی جام جهانی ۷۸ .... جملگی , از ماندگار ترین جلوه های ورزش ایران و گواهی  بر شایستگی های فراوان  اوست .

 

علی کاوه

 * استاد علی کاوه عزیز , هنگام فعالیت در هفته نامه دنیای ورزش ..... استادیوم آزادی -  تابستان ۱۳۵۴

=============================

 

   میانه ی سال ۵۴ , استاد کاوه از موسسه اطلاعات جدا شد و به سازمان صدا و سیما پیوست تا از این پس برای واحد مرکزی خبر , عکاسی کند . اگر چه که این انتقال او را قدری از فضای رقابتهای ورزشی دور کرد اما , تعلق خاطرش به ورزش مانع شد تا بطور کامل از جمع عکاسان ورزشی خارج گردد . در آن سالها او برای هفته نامه " رستاخیز " عکاسی میکرد و در کنار ثبت تصاویر اجتماعی , ارتباطش را با جامعه ی ورزش ایران حفظ نمود . مهمترین بخش عکاسی استاد را در ان دوره میتوان در جریان المپیک تابستانی مونرال و همچنین رقابتهای انتخابی جام جهانی ۷۸ جستجو کرد .

 

 

 پس از انقالاب فعالیت های ورزشی استاد با هفته نامه های هدف و تماشا و سپس روزنامه های ابرار ورزشی , خبر ورزشی , ایران ورزشی , فضیلت ....... ادامه یافت . دایره فعالیت های استاد در این دوره زمانی , چنان وسیع و گسترده است که شاید نتوان به همه ی آنها اشاره کرد از جمله این موارد  میتوان به حضور در  ماه نامه های تماشاگران , دنیای کشتی , اسب ... اشاره نمود . کارنامه ای ممتاز و کم نظیر که براستی , همتایی در جامعه ی عکاسی ایران ندارد .   

 

فرهاد کاوه * استاد علی کاوه و فرهاد کاوه , پدر و پسر هنرمند ..........        دهه ۶۰ شمسی

=======================