A+ R A-

تبلیغات

رجیران

پرسپولیس و بانک ملی ۱۳۵۶

محمد مایلی کهن* شایسته ها : محمد مایلی کهن و حسین زمانیان .....................     امجدیه - ۸ مهر ۱۳۵۶

=========================

 

 نمایی از رقابت جذاب هفته بیستم از سری مسابقات پنجمین دوره جام تخت جمشید , میان سرخپوشان پرسپولیس و آبی پوشان بانک ملی که با تساوی ۲ بر ۲ پایان پذیرفت ...این تصویر نمایانگر , تقابل دو جوان آینده دار آن روزهای فوتبال ایران می باشد .

 محمد مایلی کهن , در دومین سال حضورش در پرسپولیس , صاحب جایگاهی ویژه در خط هافبک پرسپولیس شده بود .... او با دوندگی و تعصب فراوان , بنوعی  عصای دست زنده یاد محراب شاهرخی در روزهای دشوار لیگ پنجم بود و در مقابل حسین زمانیان , مهاجم گلزن تیم جوانان  که هر دو گل بانک ملی را بنام خود ثبت کرد  نشان داد که میتواند آینده ای روشن  ,  پیشرو خود  داشته باشد . 

 

 گل اول بانک ملی هنگامی بثمر رسید که هنوز یک دقیقه از آغاز بازی نگذشته بود .... روی این گل , سرخپوشان بنوعی غلفلگیر شدند اما  در ادامه , جریان مسابقه را در دست گرفتند و در همان نیمه اول  با دو گل پی در پی , از حریف خود پیش افتادند . بجز ان نیز , یکبار شوت زنده یاد صفر ایرانپاک به تیرک دروازه بانک بر خورد کرد .

 ولی , بازی سریع و روان سرخپوشان در همان نیمه نخست  پایان یافت و نوعی اشباع شدگی و یا آسودگی از کسب نتیجه , جای آن را گرفت و همین , فرصت را به بانک  جوان و با انگیزه داد که به گل تساوی دست یابد . 

 آخرین و بهترین فرصت سرخپوشان برای کسب پیروزی در دقیقه ۹۰ روی سازندگی علی پروین خلق شد که محمود خوردبین در دهانه ی دروازه  و در حالی که توپ از  دروازه بان ( ناصر نبوی ) نیز عبور کرده بود , موفق به گلزنی نشد تا امتیازات این رویداد , بتساوی میان دو تیم  تقسیم گردد .