A+ R A-

تبلیغات

رجیران

حسین کلانی

حسین کلانی

* دکتر حسین کلانی , ستاره ی تابناک آسمان فوتبال ایران و ویترین افتخارات ...   عکاس :  استاد علی کاوه

==============================

 

 

  دکتر حسین کلانی مهاجم بزرگ و تاریخ ساز فوتبال ایران  , آقای گل سه دوره رقابتهای باشگاهی , آقای گل دو دوره مسابقات آموزشگاهی , آقای گل مسابقات جام ملتهای آسیا , نخستین اقای گل رقابتهای لیگ سراسری , حائز نخستین کفش طلای فوتبال ایران .... افتخاراتی که , مهاجم طلایی ایران را , در راس بهترین های تاریخ فوتبال کشور قرار میدهد . 

 اما آنچه که تا به امروز حسین کلانی را در  قلبها می نشاند , تنها افتخارات ارزنده ی سالهای دور نیست بلکه ,  خلق و خو و  مردمداری اوست که تا با اکنون تداوم یافته ....  دکتر سالهاست که  پیوسته  با مردم زندگی میکند و گویی با انها نفس میکشد . در شادیها و  در سختی هایشان  شریک است و در ذهن خویش , دغدغه ای جز سرفرازی نام ایران و ایرانی ندارد . دکتر کلانی در این رابطه میگوید :

 خدا رحمتش کند پدرم را , فردی  بسیار خوش اخلاق و مردم دار بود ........    شاخصترین موضوعی که در همان ابتدای کارم بمن توصیه کرد آن بود که هر چه که تو در اختیارداری و هر انچه که  انجام میدهی , می بایست برای مردم باشد و  هر روز هم که میگذرد , بیش از پیش  اولویت زندگی تو , مردم باید باشد . بنابر این تو دیگر , تنها برای خودت  زندگی نخواهی کرد ... این جریان , از همان ابتدا که من در مسیر  پیوستن به فوتبال باشگاهی  و سپس تیم ملی  قرار گرفتم , آغاز شد .

 

حسین کلانی

* دکتر حسین کلانی  و  سواحل دریای خزر ...........................              تابستان ۱۳۴۸  

=========================

 

  خونگرمی و اشتیاق  با مردم بودن از همان سالهای ۱۳۴۴ و ۱۳۴۵ میتوان در مطبوعات وقت مشاهده کرد . هر کجا که نام اوست , توجه عموم نیز به ان , جلب میگشت و چهره و سیمای شادش , اغلب زینت بخش صفحه ی نخست  نشریات .... مطبوعات پیوسته از او مینوشتند و هوادارانش نامش با اشتیاق روی سکوها ,  صدا میزدند .

 

 حسین کلانی در  خانوادهی تحصیل کرده و علاقمند به باشگاه شاهین , پرورش یافت اما دست سرنوشت , او را بسوی باشگاه دیهیم که  زیر مجموعه ای باشگاه تاج بود رهنمون کرد ... حضور در باشگاه دیهیم اما , چندان تداوم نیافت و پس از انجام چند مسابقه , به باشگاه مورد علاقه اش ,  شاهین پیوست و تا آن روز که با حکم سازمان تربیت بدنی , پروانه فعالیت باشگاه  لغو شد , یک شاهینی باقی ماند . با وجود ستاره های بزرگ در خط حمله شاهین , مدتها روی نیکت ذخیره نشست تا انکه برای نخستین بار با شماره هفت ,  جایگزین بهمن نوروزی شد . روند موفقیت های حسین کلانی بسیار سریع و غیر منتظره بود چرا که بسیار سریع , جایگاه اش را در میان سپید پوشان شاهین تثبیت کرد .   

 

حسین کلانی

 

  چند ماه بعد به همراه اعضای باشگاه شاهین به باشگاه نو پای پرسپولیس پیوست اما حضور در پرسپولیس نیز تداوم نیافت چرا که او و گروه شاهینی به باشگاه پیکان  تحت حمایت کارخانه ایران ناسیونال منتقل شدند . آنها هر کجا که میرفتند حمایت اغلب هواداران فوتبال را نیز با خود بهمراه داشتند . با حضور یک مربی انگلیسی بنام الن راجرز , پیکان در مسیر موفقیت قرار گرفت اما حضور در پیکان نیز داوم نیافت و از سال ۱۳۴۹, گروه شاهینی ها  مجدد به پرسپولیس بازگشتند ...دکتر کلانی از ان پس تا پاییز ۱۳۵۳ , یکی از بهترین و محبوب ترین ستاره های باشگاه پرسپولیس , بود و به افتخارات متعدد باشگاهی و ملی دست یافت . 

 او در سالهای ۱۳۴۸ ( پیکان ) و ۱۳۴۹ و ۱۳۵۰ ( پرسپولیس ) اقای گل مسابقات باشگاهی شد و چنانچه تشکیل تیم فوتبال پرسپولیس حرفه ای سد راه او نمیشد شاید مسیر موفقیت های او در کسب عنوان بهترین گلزن مسابقات باشگاهی متوقف نمیشد . سال ۱۳۵۱ او نخستین کفش طلای فوتبال ایران را برای کسب عنوان بهترین گلزن مسابقات لیگ باشگاه های ایران ( جام عمران منطقه ای ) کسب نمود . عنوانی ارزشمند که البته بصورت مشترک با دیگر مهاجم شایسته ی باشگاه پرسپولیس ( زنده یاد صفر ایرانپاک ) به ان دست یافت . 

 

حسین کلانی * دکتر حسین کلانی ( پرسپولیس و بانک ملی ) اولین دوره جام تخت جمشید .......... امجدیه شهریور ۱۳۵۲

==============================