A+ R A-

تبلیغات

رجیران

لیورپول قهرمان لیگ برتر ۲۰۲۰ - ۲۰۱۹

لیورپول قهرمان ۲۰۲۰ - ۲۰۱۹

 * تبریک به دوست داران و هواداران بیشمار  لیورپول .... بمناسبت , فتح مجدد جام باشگاه های جزیره پس از یک وقفه ی طولانی و البته نامنصفانه ۳۰ ساله ... یک قهرمانی قاطع " ۷ هفته مانده به پایان " که با پیروزی چلسی بر منچستر سیتی , قطعی شد . دیشب  در استمفورد بریج , آبیهای چلسی با نتیجه ۲-۱ , سیتی را که اصلی‌ترین رقیب لیورپول بود , در هم شکستند تا هم زمان با سوت پایان , سرخهای آنفیلد  لبریز از شادی و احساس شوند ...  انها براستی که شادمان هستند . چرا که بزودی تنها " کاپ " دور مانده از ویترین افتخاراتشان نیز , راهی لیورپول میشود  .

=============================

=============================

 

 

 

 

* سند آخرین قهرمانی را اسطوره امضاء کرد ..... 

==============

  اردیبهشت ۱۳۶۹, لیورپول هجدهمین قهرمانی جام باشگاه های انگلیس را , جشن گرفت .... آن روزها در ترکیب سرخپوشان  , چندین ستاره ی بزرگ حضور داشتند  که در راس آنها , میتوان به اسطوره ی آنفیلد " جان بارنز John Barnes " اشاره کرد .  ان روزها بارنز در اوج توانایی و محبوبیت قرار داشت و از سوی کارشناسان , بعنوان چهره برگزیده سال فوتبال جزیره معرفی شده بود . 

  جان  بارنز ستاره ای که در کشور جامائیکا متولد شده  , پدرش اهل ترینیداد توباگو و مادرش اهل جامائیکاست . او یازده فصل متوالی  برای لیورپول توپ زد و در این دوران طولانی به افتخارات متعدد دست یافت . بارنز در فصل ۱۹۸۷ از باشگاه " واتفورد Watford "  با مبلغی معادل ۹۰۰ هزار پوند به لیورپول منتقل شد و در  ابتدا , یک بال چپ سرعتی و موفق بود اما  چنان توانا , خوش فکر و خلاق ظاهر شد که با نظر مربیان به پست هافبک میانی  انتقال یافت . 

 

لیورپول ۱۹۹۰ - جان بارنز *۳۰ سال قبل , اسطوره لیورپول " جان بارنز "  مقابل آبی های کوپیز پارک رنجرز , سند آخرین قهرمانی لیورپول را امضاء کرد .... ( لیور پول و کوئیز پارک رنجرز ) ورزشگاه آنفیلد - ۸ اردیبهشت ۱۳۶۹

==================================     

 

    لیورپول با حمایت پر شور هواداران اش , آخرین قهرمانی اش را تا به امروز با یک برد ۲ بر ۱ مقابل کوییز پارک رنجرز جشن گرفت  . ان روز , جان بارنز با شایستگی  در دقیقه ۶۳ , گل پیروزی بخش لیورپول را وارد دروازه کوئیز پارک رنجرز نمود و سند هجدهمین قهرمانی سرخپوشان را امضاء کرد و این در شرایطی بود که  هنوز دو هفته  به پایان رقابتهای دسته اول باشگاه های انگلیس , باقی بود .

  لیورپول با کسب این پیروزی ,  صاحب ۷۳ امتیاز از ۳۶ مسابقه شد در حالی که تیم دوم جدول ( آستون ویلا ) صاحب ۶۹ امتیاز از ۳۷ مسابقه بود . لیورپول اما به این نتایج اکتفا نکرد و دو مسابقه باقی مانده را نیز , با پیروزی به پایان برد تا با کسب ۷۹ امتیاز در برابر ۷۰ امتیاز استون ویلا , قهرمانی اش را قاطعانه تر از قبل  نشان دهد . 

  جان بارنز که آن روزها همگان او را چهره اول فوتبال جزیره میدانستند , چنان مورد توجه باشگاه های بزرگ جهان قرار داشت که هر هفته سخن از پیوستنش به باشگاه های متمول جهان  بمیان می آمد . همان روزها هفته نامه های ورزشی ایران اعلام کردند که به احتمال فراوان ,  فصل اینده را جان بارنز با رئال مادرید آغاز خواهد کرد اما او برای هفت فصل دیگر نیز , یک سرخپوش متعصب باقی ماند .        

 Liverpool 1990 Champion

 * لیورپول و هجدهمین قهرمانی دسته اول باشگاه های انگلستان ......... ورزشگاه آنفیلد - ۸ اردیبهشت ۱۳۶۹

==============================

 

   آن روزها , مسئولیت فنی سرخپوشان  در دستان یک  اسطوره  بود . "  کنی دالگیش Kenny Dalglish "  نامی جاودانه در تاریخ باشگاه لیورپول  با ترکیب شیوه ۴ ۴ ۲ و ۴ ۳ ۳ , تیمی سراپا هجومی را پدید اورد که بتواند در هر مسابقه بیش از دو گل وارد دروازه رقیبانش کند . لیورپول دالگیش در آن فصل باشگاه های انگلیس ,  ۷۸ گل زد که ۲۰ گل بیشتر از تیم های دوم , سوم , چهارم و پنجم , جدول بود !!!! .... و اکنون اما , هدایت سرخها را یوگن کلوپ در دست دارد , یک مربی خلاق و بسیار کاردان ........ بهمین مناسبت  استاد تورج عاطف عزیز  چند خطی  با نثر همواره شیوای خویش  در باب  او نگاشته  که چون همیشه ,  ارزنده و قابل توجه می باشد .   

 

 

 

* پسر جنگل سیاه / تورج عاطف

=========

 

   آفتاب قهرمانی لیورپول در انگلستان طلوع کرد و این طلوع به همت پسر جنگل سیاه و شاگردانش میسر شد! جنگل سیاه یکی از مرموز ترین مکان های کشور آلمان است . این جنگل جائی است که حتی انوار طلایی خورشید هم اجازه ی ورود به آن را ندارند و برگ های پایین تر , هیچ وقت نمی توانند نوری به خود ببینند و دقیقا به همین دلیل است که این جنگل این نام را گرفته است و بسیاری معتقدند که افسانه های عجیبی که برادران گریم آلمانی در قرن نوزدهم در مورد حوادث جنگل نوشته اند در این مکان رخ داده است . قصه هائی چون " سفید برفی " و " هانس و گرتل " و " شنل قرمزی " و " سیندرلا " .. .

 یکی از بهترین شخصیت های فوتبال در مکانی نزدیک این جنگل به دنیا آمده است "یورگن نوربرت کلوپ Jürgen Klopp " کلوپ , فوتبالش را از ماینس شروع کرد باشگاهی که در سال ۱۹۰۵ تاسیس شده بود اما ۹۹ سال طول کشید تا این تیم با صعود به سطح اول بوندس لیگا حکایت رهائی از گمگشتگی در جنگل سیاه بی توجهی را به گونه ای تعریف کند و قهرمان این داستان بی گمان یورگن کلوپی بود که بعنوان یک سر مربی در تلاش سومش چون قصه سیندرلا کفش صعود به بوندس لیگای یک اندازه تیمش شد.

 

یورگن کلوپ

* یورگن نوربرت کلوپ , سرمربی کاردان و  موفق لیورپول که سرانجام یک طلسم عجیب ۳۰ ساله را در هم شکست و  برای نخستین بار , سرخپوشان را فاتح لیگ برتر نمود . 

===============================

 

  او دو سال با بودجه بسیار کمتر از دیگر تیمها , تیمش را در دسته بوندس لیگا یک حفظ کرد اما در پایان سال سوم دو باره به جنگل سیاه سقوط , به بوندس لیگا ۲ بازگشت. او در سال ۲۰۰۸ به دورتمند پیوست . جائی که در وستفالن  که به " خانه اپرای فوتبال آلمان " مشهور است سمفونی خود را نواخت که حاصل ان  دو قهرمانی پیاپی در بوندس‌لیگا، قهرمانی در جام حذفی آلمان و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا بود .

   پس از ۷ سال , سرزمین جنگل شروود او را فراخواند و البته او به جای ناتینگهام به بندر لیورپول رفت جائی که او قرار بود کاری را بکند که در دورتمند انجام داده بود یعنی برگرداندن روحیه قهرمانی به تیمی پر افتخار . روزی که کلوپ به لیورپول رسید این جمله طلائی را گفت "وقتش است که لیورپول از تردید به باور برسد" و او این باور را در نزد ستارگانش بوجود آورد آنها با این مربی دو بار به فینال لیگ قهرمانان رسیدند و یک بار قهرمان آن شدند و حالا خورشید قهرمانی انگلستان به همت پسر جنگل سیاه را برای نوزدهمین بار در لیورپول طلوع کرد .

 

لیورپول * اکنون پنج فصل که , نبض آنفیلد با یورگن کلوپ , منظم تر از همیشه می زند ... او در اعماق قلب هواداران  جای دارد .

=================================