A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

برزیل و فرانسه ۱۹۸۶

برزیل و فرانسه ۱۹۸۶

* سوکراتس و لوییز فرناندز ........ جام جهانی ۸۶ - گوادلاخارا - ۳۱ خرداد ۱۳۶۵

 عکاس : استاد ماساهیده تاماکوشی

Sócrates vs Luis Fernández ...... Guadalajara - 21 June 1986

Photo by Masahide Tomikoshi

==================

 

  * او فقط یک وظیفه داشت بستن پاهای سقراط و سقراط اما در پی رفتن به فینال جام جهانی ........ این درست همانجایی بود که نبرد بزرگ شکل میگرفت . اینها جملات تله سانتانا ست که  , پس از گذشت چند هفته از مسابقه  برزیل و فرانسه در چهارچوب جام جهانی ۱۹۸۶در مصاحبه با نشریه معتبر " ال گرافیکو " بیان میکند ....

 وقتی از تله در باب سوکراتس سوال شد , گفت : 

 سوکراتس عطش وصف ناپذیری داشت تا با برزیل , فینال جام جهانی را تجربه کند . نه اینکه دیگران نباشند اما  از جمع بازماندگان جام ۸۲ , هیچکدام مصمم تر از سوکراتش نبودند و این در اردوی ما بوضوح نمایان بود  اما آن روز مقابل فرانسه , یک محافظ همیشگی داشت که گام به گام با او در حرکت بود . بعقیده من , ان روز " لوییز فرناندز " تنها یک وظیفه داشت , از کار انداختن سوکراتس .  اما او یکبار با زیرکی هر چه تمامتر فرناندز را  از صحنه رقابت خارج کرد و سپس یک موقعیت گل برای مهاجمان ما خلق کرد که همان , میتوانست کلید پیروزی آن روز ما باشد اما افسوس که ان ,  توپ راهی به دروازه ی فرانسه نیافت  . 

 صحبت از سقراط است ... اسطوره فوتبال برزیل با ان فیزیک منحصر بفرد .....با گامهایی بسیار بلند و انعطافی عجیب که نمونه اش را بندرت میتوان در جهان فوتبال یافت . ان روز سوکراتس یکی از چهار هافبک برزیل بود که می بایست طراح حملات زردپوشان باشد و در مقابل او لوییز فرناندز هافبک پاری سن ژرمن با ویژگیهایی کاملا متفاوت .... فرناندز متخصص توپ گیری از حریفان بود و او این وظیفه را اغلب بدون خطا و بسیار زیرکانه انجام میداد . 

 در مسابقه برزیل و فرانسه سال ۱۹۸۶ , اشاره ی تله سانتانا به صحنه ای است که در نیمه اول پدید امد و سوکراتس موفق شد با زیرکی توپ را از روی پای فرناندز برباید و برای مهاجمش تیمش یک موقعیت گل پدید اورد . این تصویر همان لحظه را نشان میدهد .