A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

داریوش یزدانی

داریوش یزدانی

 

 * داریوش یزدانی .........

===========

 

 پدیده جام آزادگان فصل ۱۳۷۳ و هافبک ملیپوش و توانای دهه ۷۰ و ۸۰ فوتبال ایران ......... داریوش یزدانی عزیز , بسیار کم سن و سال بود که با تیم فوتبال برق شیراز در لیگ سراسری ایران چهره شد . سپس برای خدمت سربازی به تیم پیام مقاومت مشهد رفت و انگاه پس از گذشت دو فصل به اردوی آبی های محبوب تهران پیوست .... 

 در آن سالها  , اغلب کارشناسان , داریوش یزدانی را  یکی از امیدهای بزرگ فوتبال ایران , معرفی میکردند . سال بعد در تداوم سیر موفقیتهایش ,  به باشگاه صاحبنام فوتبال آلمان " بایر لورکوزن " منتقل شد تا در همان سالهای نخست , حضور در بوندسلیگا یک را نیز تجربه کند اما , حضور در فوتبال سخت و ماشینی آلمان , چندان موفقیت آمیز نبود ... پس مجدد به استقلال بازگشت . 

 داریوش یزدانی عزیز  , ۶ سال متوالی را نیز با تیم ملی ایران سپری نمود و در این مدت به افتخارات ارزشمندی نیز دست یافت که مهمترین بخش آن کسب مدال طلا بازیهای آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک می باشد و سپس مدال برنز جام ملتهای آسیا ۱۹۹۶  که در آن تورنمنت , تیم شایسته ای ایران تنها به حکم  ضربه های پنالتی , از صعود به رقابت پایانی باز ماند .

   در ادامه اما , مجدد به فوتبال اروپا منتقل شد . مقصدش او اینبار , باشگاه شارلوا بلژیک بود . داریوش یزدانی که با تجربه تر از سالهای قبل فوتبال میکرد , اینبار توانست بخوبی با فوتبال بلژیک هماهنگ شود . او سه فصل متوالی , برای شارلوا توپ زد و در این مدت یکی از بازیکنان خوب و موثر شارلوا بود .

 داریوش یزدانی سال ۱۳۸۴ به ایران بازگشت و بمدت ۸ فصل دیگر در بالاترین سطح فوتبال ایران توپ زد . او طی این سالها با تیم های پیکان , پگاه گیلان , سایپا , برق شیراز به میدان رفت که شاخص ترین بخش آن نیز قهرمانی با سایپا در ششمین دوره لیگ برتر ( فصل ۸۶ - ۱۳۸۵ ) می باشد .