A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

پرویز ابوطالب

پرویز ابوطالب

 

   عرض تسلیت ...

======

 با تاثر فراوان , اطلاع حاصل شد که چهره پرتلاش و تاثیرگذار فوتبال ایران استاد پرویز ابوطالب عزیز ,  بدرود حیات گفته اند . ضمن  عرض تسلیت خدمت جامعه ورزش و خانواده ارجمند ابوطالب , یاد و خاطره ی استاد را گرامی میداریم .  

   تعلیم و تربیت بیش از ۲۰۰ بازیکن ملی و باشگاهی  , تنها گوشه ای از کارنامه ی پر بار استاد پرویز ابوطالب می باشد  . فردی که اگر تمام مدیای ایران را جستجو کنیم نمیتوان یک ویدئو یا یک عکس خوب و با کیفیت از دوران بازیگری اش یافت . انسانی که همه ی عمر را وقف خدمت به فوتبال ایران نمود تا انکه سرانجام , سلامتی اش را در این راه نهاد و بیمار شد . 

 

 

 یک تاجی اصیل و قدیمی که فوتبال را همانند بسیاری  از زمین خاکی منطقه ی راه آهن ( منطقه ی جنوب شهر تهران ) آغاز کرد . محدوده سالهای ۱۳۳۷ یا ۱۳۳۸ , جوانی خوش  قد و قامت در خط حمله تیم فوتبال  دیهیم میدرخشید . زوج او و کرم نیرلو میتوانست ,  نظم خط دفاع بزرگترین تیمها را به هم بریزد . روزی که افتخار دیدار استاد نصیبمان شد در این رابطه گفت :

 من و خدا بیامرز کرم نیرلو , کولاک میکردیم . اوه ... اوه .... یادش بخیر عکسمون رو صفحه یک کیهان ورزشی بود .... آن روزها  هنوز حرکت  یک و دو ,  مرسوم نبود اما من و کرم با همدیگه هماهنگ بودیم و به آن , میگفتیم دیریبل از دور ...

 

پرویز ابوطالب

 * تاج تهران  فصل ۱۳۴۲ و پرویز ابوطالب ( ایستاده  فرد سوم از چپ)  

=====================

   

 سال ۱۳۴۰ به باشگاه تاج پیوست و تا روزی که فوتبال را پیگیری کرد ( فصل ۱۳۴۶ ) یک تاجی باقی ماند . مربیگری را اما از سال ۱۳۴۵ و ابتدا با تیم جوانان راه آهن اغاز کرد و سپس هدایت تیمهای ژاندارمری و نگهبان و افسر .... را پذیرفت . علاقه ی وافرش به تعلیم فوتبال , چنان بود که بسیار زودتر از موعد , بازیگری را بطور کامل کنار نهاد و به جرگه ی مربیان پیوست . حضور پرویز خسروانی در راس  هرم ورزش ایران برای پرویز ابوطالب بسیار خوش یمن بود . چرا که در همان سالها نام او , بعنوان یکی از سه نماینده ی  ایران , برای  دوره ی مربیگری  پیشرفته فوتبال , انتخاب شد . میزبان  این کلاس پیشرفته مربیگری که برای اولین بار در  آسیا تشکیل میشد , کشور ژاپن بود و سه نماینده ایران نیز عبارت بودند از  محمد رنجیر , حشمت مهاجرانی و پرویز ابوطالب . 

 

 در بازگشت از ژاپن , پرویز ابوطالب سرمربی تیم جوانان ایران شد و در آن سالها با تلاش فراوان  یکی از پاکترین تیمهای فوتبال ایران را تشکیل داد تا یک پشتوانه سازی مطلوب  برای فوتبال ما انجام شود . تیم او که در مسابقات جوانان آسیا با رتبه سوم بکار خود پایان داده بود , اسکلت تیم ملی سالهای بعد ایران بود  . از ان تیم در مسابقات جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین , چهار بازیکن حضور داشتند . محمد صادقی - نصرالله عبداللهی - جواد الله وردی و علیرضا خورشیدی

 

پرویز ابوطالب* پس از سالها , با درایت استاد پرویز ابوطالب , ایران  صاحب یک تیم جوانان " واقعی " شد ..  جوانان ایران - فروردین ۱۳۵۱

================================== 

 

 در بازگشت از مسابقات جوانان آسیا و در پی  تغییرات وسیع  در راس هرم ورزش و بطبع آن فدراسیون فوتبال , پرویز ابوطالب نیز از تیم جوانان کنار رفت و مسئولیت فنی تیم فوتبال باشگاه دیهیم ( پله ) را پذیرفت  و پس از ان نیز هدایت تیم فوتبال باشگاه راه آهن و سرانجام بوتان ....

  پس از انقلاب اسلامی ابتدا در سال ۱۳۵۸ رئیس کمیته اموزش فدراسیون فوتبال شد اما این همکاری , چندان تداوم نیافت و برای یک دوره نیز صحبت از پذیرش سکان هدایت تیم ملی بمیان آمد .... او در سال ۱۳۶۰ چند روزی را با عنوان سرمربی تیم ملی سپری کرد اما شرایط تغییر کرد بنابر این   همکاری پرویز ابوطالب همچنان با باشگاه بوتان , تداوم یافت . 

 در آن سالها ( ۱۳۵۰ الی ۱۳۶۴ ) پرویز ابوطالب بازیکن بسیاری را به فوتبال ایران معرفی کرد و تعلیم داد که از شاخصترین آنها میتوان به نامهای :  اکبر میثاقیان , محمد دادکان , حسین قره خانلو , محمد رزمجو , علی گیوه ای , علی میرشکار , آلبرت داوید لو , محسن میری , شاهرخ اصلانی , حمید فرد علی نیا , مهدی ابوطالب , ناصر میرزایی , مسعود صوفی , حسین پاکدل , احمدرضا دانا , منوچهر شفقتیان , کوروش شهبازی فر , جواد زرینچه , رضا جلولی , فرهاد حوله ای , یدالله سلیمانی  ....... اشاره کرد .

 

پرویز ابوطالب

 

  سال ۱۳۶۴ بوتان , با یک تصمیم نا درست و به نقل از هفته نامه ی کیهان ورزشی به " نا حق "  به دسته ی دوم  باشگاه های تهران سقوط کرد اما فصل بعد  با تلاش فراوان پرویز ابوطالب  , مجدد به دسته ای اول باشگاه های تهران بازگشت . در این فصل او محمد فلاحتی را از خط دفاع به خط حمله بوتان منتقل کرد و همان بازیکن چنان موفق عمل نمود که پس از حسین فرکی , دومین گلزن برتر مسابقات دسته دوم باشگاه های تهران شد . 

 

 بوتان دو فصل دیگر را نیز در دسته اول باشگاه های تهران سپری نمود در این سالها نیز پرویز ابوطالب و بوتان پیوسته بازیکن به فوتبال ایران معرفی میکرد که از این میان میتوان به نامهای غلام سرخه ای , حسن شیر محمدی , داود محبوبی .... اشاره کرد . در فصل ۱۳۶۹ ,  بوتان قادر به تامین مخارج تیم داری نبود پس بر پایه یک توافق  , امتیاز تیم دسته اولی بوتان به باشگاه بانک تجارت منتقل شد تا اینگونه مدیران  بتوانند از عهده ی هزینه تیمداری بر ایند . پرویز ابوطالب اما پس از مدتی از کادر رهبری بانک تجارت کناره گرفت . ابتدا سخن از پیوستن او به باشگاه استقلال بود اما این امر محقق نشد و سرانجام در اردیبهشت ماه ۱۳۷۰ پرویز ابوطالب هدایت تیم  نوجوانان ایران را پذیرفت . 

 

مهدی مهدوی کیا

*  نوجوانان ایران  , قهرمان تورنمنت جشنواره برمن آلمان ........                     فروردین ۱۳۷۲

===========================

 

 حضور در تورنمنت بین المللی  برمن یکی از طرح های خوب او بود که در فروردین ماه ۱۳۷۲ انجام شد . در این تورنمنت تیم نوجوانان ایران بسیار موفق عمل کرد و قهرمان رقابتها شد .  بسیاری از بازیکنان ان تیم نوجوانان به فوتبال ملی و باشگاه ی راه یافتند که شاخصترین انها ,  مهدی مهدوی کیا می باشد .

  تورنمنت برمن که میزبانی اش بر عهده ی باشکاه مطرح و صاحبنام فوتبال آلمان " وردربرمن " بود  با حضور ۸ تیم اروپایی در دو گروه برگزار شد . از دیگر چهره های سرشناس تیم نوجوانان ایران در ان سالها  میتوان به نامهای رضا آقا محمدی , امین راستی , مهرداد زهری , علی آذری و حمید فرزانه .... اشاره نمود .

  استاد پرویز ابوطالب برای چندین سال متوالی هدایت تیم نوجوانان ایران را بر عهده داشت و هر سال نیز با اشتیاق فراوان , نامهایی تازه به فوتبال ایران معرفی کرد که برخی از انان عضو تیم ملی در رده های مختلف ( جوانان , امید , بزرگسالان ) بودند و گروه دیگر نیز چهره های مطرح فوتبال باشگاهی ... این نامها انقدر زیاد هستند که ذکر همگی انان میسر نیست . شاخصترین انها اما " جواد نکونام " کاپیتان تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ می باشد .     

پرویز ابوطالب

* تیم نوجوانان ایران ..........  ورزشگاه آزادی ۱۳۷۴

در  تصویر چهره های نام آشنا بسیار بچشم می آید از جمله آنها میتوان به عزیزان : جواد نکونام , مهدی امیر آبادی , سپهر حیدری , رامین محرم نژاد , بهرام اسماعیلی , سبو شهبازیان , فرهاد شیخ لر .... اشاره کرد . 

====================

 

   استاد پرویز ابوطالب عزیز , همواره روی این نکته تاکید فراوان داشت : 

 در طول دوران ورزشی  " تعلیم صحیح نوجوانان " دغدغه همیشگی ام  بوده است . سالها تجربه بمن میگوید که زمان بسرعت میگذرد و به همین سرعت تیم ملی بزرگسالان نیز قدرت و استقامت خود را به جبر زمان وا میگذارد . بنابر این اینجاست که تنها نوجوانان با استعدادی که تحت نظر مربیان کلاس دیده رموز فوتبال را فرا گرفته اند , قادر خواهند بود بخوبی جای بزرگسالان را در تیم ملی پر کنند . بنابر این برای داشتن یک فوتبال پویا و موفق , نیازمند نوجوانانی تعلیم دیده هستیم و جز این راهی وجود ندارد .

  

پرویز ابوطالب 

 در سالهای آخر , فعالیت استاد تنها به حضور در ورزشگاه جنوب شهر و تعلیم فرزندان ایران محدود شده بود . همانجایی که  خود از انجا برخواسته بود و با رنجهایش  آشنا بود  . استاد ابوطالب , نخستین پیراهن فوتبال اش را که مرتبط با باشگاه راه اهن بود , سالهای سال با خود یادگار نگاه داشته بود و با شور و اشتیاقی وصف ناپذیر از ان سخن می گفت . 

او میگفت : تمام دنیا را گشته ام , و در این سالها  با رمز و رموز فوتبال سراسر دنیا آشنا شدم اما حالا دیگر با این نوجوانان هستم . اینها فردا ها را میسازند . همین حالا چند بازیکن داریم که اگر شرایط تغییر نکند و پشتکار داشته باشند , مطمئن هستم پنج سال دیگر عضو تیم ملی هستند . شب ها همیشه زود میخوابم تا صبح ها زود  بیدار شوم . پس از صبحانه , حدود ساعت ۱۰ به باشگاه میروم و بعد از ظهر , بخانه باز میگردم .

 

 ما حصل سالها تحقیق و پژوهش استاد پرویز ابوطالب در زمینه فوتبال  , سرانجام  در سال ۱۳۷۷ با انتشار مجموعه ای کم نظیر و زیبا , تکمیل شد . مجموعه ای که خود سالها انتظار ان را میکشید و مورد تحسین اغلب کارشناسان و افراد صاحب نظر نیز  قرار گرفت  . چهار کتاب نفیس , سرشار از مفاهیم و اموزش , تحت عنوان " هنر تیم سازی در فوتبال " که براستی یک دوره ی کامل و فشرده ی  اموزشی برای هر علاقمند جدی فوتبال است . استاد نتیجه سالها تلاش و ممارست و اموختن را , چنین برایمان بیادگار نهاده است .

 

پرویز ابوطالب

* مدرس نامدار فوتبال جهان " دتمار کرامر " و مشاهده ی یکی از تالیفات استاد پرویز ابوطالب "  فن و هنر فوتبال پیشرفته "  ... تهران - ۱۳۷۵

============================= 

 

  در این یکصد سال تاریخ فوتبال ایران , نامهای بزرگ بسیار آمده اند ..... افرادی که عاشقانه و بی هیچ چشمداشتی به جامعه فوتبال ایران خدمت کرده اند , اما نام هایی که مورد تایید بزرگان جهان فوتبال نیز باشد , شاید به تعداد انگشتان دو دست در فوتبال ما ظهور کرده  و بی تردید استاد پرویز ابوطالب یکی از آن معدود فرزندان شایسته  ایران بود که مورد وثوق و تایید بزرگان جهان فوتبال نیز قرارگرفت .

  دعوت و حضور در ده ها کنفرانس  و بازدید از مهمترین موسسات آموزش فوتبال پایه ,  ما حصل همین اعتقاد راسخ بزرگان  به اوست . انگونه که استاد بزرگ فوتبال جهان "  دتمار کرامر " در میان جمع مربیان ایرانی ,  او را بعنوان آسیستانت نخست خود در دوره های اموزشی مربیگری بر میگزیند و همواره از او با عنوان " پرویز شاگرد و دوست عزیزم " ذکر میکند  ... 

 یاد و خاطره ی معلم دلسوز فوتبال ایران , استاد پرویز ابوطالب عزیز را همواره گرامی میداریم .   

 

 

 پرویز ابوطالب

 * اهمیت وافر به فوتبال پایه و تربیت صحیح نوجوانان , دغدغه همیشگی استاد پرویز ابوطالب بود ......

============================

 

 

 

 

 

 

 

 

 

=============

پرویز ابوطالب - پرویز ابوطالب - پرویز ابوطالب- پرویز ابوطالب- پرویز ابوطالب- پرویز ابوطالب- پرویز ابوطالب - Parviz Aboutaleb - پرویز ابوطالب - Parviz Aboutaleb- پرویز ابوطالب - Parviz Aboutaleb- پرویز ابوطالب - Parviz Aboutaleb- پرویز ابوطالب - Parviz Aboutaleb- پرویز ابوطالب - Parviz Aboutaleb- پرویز ابوطالب - Parviz Aboutaleb- پرویز ابوطالب - Parviz Aboutaleb- پرویز ابوطالب - Parviz Aboutaleb- پرویز ابوطالب - Parviz Aboutaleb- پرویز ابوطالب - Parviz Aboutaleb- پرویز ابوطالب - Parviz Aboutaleb- پرویز ابوطالب - Parviz Aboutaleb