A+ R A-

تبلیغات

رجیران

راه آهن و صنعت نفت ۱۳۵۶

غلامحسین هاشمپور و عبدالرضا برزگری

* غلامحسین هاشمپور ( ۱۸ ساله )  و عبدالرضا برزگری ( ۱۹ ساله ) .....    امجدیه  - مرداد ۱۳۵۶

============================

 

 اگر همه چیز آنگونه که می بایست  پیش می رفت و اگر فوتبال ایران روی روال مرسوم کشورهای صاحب فوتبال گام بر میداشت , آن وقت این دو ستاره یا شاید بهتر باشد بگوییم دو استعداد ناب فوتبالی  , می بایست تیم ملی  را در جام جهانی ۱۹۸۲ همراهی میکردند .

 غلامحسین هاشمپور و عبدالرضا برزگری هر دو محصول پویایی و سازندگی لیگ جام تخت جمشید هستند که در فاصله زمانی یک ساله , به فوتبال ایران معرفی شدند . ابتدا عبدالرضا برزگری , نگین صنعت نفت در چهارمین دوره جام تخت جمشید که تحت هدایت زنده یاد ها ( پرویز دهداری و منوچهر سالیا ) طلوعی وصف ناپذیر داشت ... افسوس که در آرژانتین ۷۸ , چشمان تیز بین استاد حشمت مهاجرانی عزیز , او را ندید تا پیش چشم جهانیان , هلند و پرو و اسکاتلند را  سورپرایز کنیم . برزگری میتوانست همانند ایرج دانایی فرد ,  برگ برنده و ناشناخته ی دیگر ما باشد . 

 و سپس غلامحسین هاشمپور , کاپیتان تیم ملی جوانان در همان سال  و پرورش یافته مکتب باشگاه راه آهن , تحت تعلیم استادان ( اردشیر لارودی و امیر ابوطالب ) که در فوتبال ایران  هرگز به آنچه که استحقاقش را داشت , دست نیافت . هاشمپور بسیار زود ایران را به مقصد اروپا ترک گفت و آرزوهایش را در سرزمینهای دیگر جستجو کرد . 

 جام جهانی ۸۲ اما هرگز  منتظر ما نماند .... یک کویت خوب و با انگیزه , جای ما پنچه در پنجه بزرگان جهان انداخت تا حسرتی ابدی , نصیب نسل شایسته ما گردد . تنها یک نظر به این دو جوان بسیار توانا و بویژه  فرم بدنی آنها , کافیست که دریابیم در آن سالها , چه گوهر هایی را فوتبال ایران به رایگان از کف داد . دو ستاره ای که در اغاز راه شهرت ,   چنین زیبا و سرپنجه , روبروی یکدیگر  جلوه ای با شکوه  از یک فوتبال غنی و پرمایه را بنمایش میگذارند و همین است  ,  تفاوت جام تخت جمشید با دیگر لیگهای تاریخ فوتبال ایران ......