A+ R A-

تبلیغات

رجیران

حمید درخشان

حمید درخشان

* حمید درخشان ( پرسپولیس ) ..........                        جام تخت جمشید - تیر ماه ۱۳۵۶

==========================

 

* ستاره تمام ناشدنی فوتبال ایران , نگین میانه ی میدان سرخپوشان دهه ۶۰ و طراح و بازیساز تیم ملی  با کمال احترام حمید درخشان عزیز ... حمید درخشان از همان سال ۱۳۵۶ که در رقابتهای جوانان اسیا طلوع کرد تا سال ۱۳۷۳ که کفشهایش آویخت , حضوری تقریبا یکنواخت و کم نوسان را تجربه کرد . بگونه ای که شاید بتوان او را با ثبات ترین هافبک دهه ی ۶۰ و ۷۰ فوتبال ایران دانست که حضورش در میانه میدان ,  تقریبا مترادف با واژه شیرین و دلچسب  قهرمانی بود . 

 مهمترین  دوران حضور حمید درخشان را در باشگاه پرسپولیس را میتوان به دو بخش تقسیم کرد  دوره ی نخست که  حدفاصل سالهای ۱۳۵۶ تا ۱۳۶۴ می باشد  دوران شکوفایی اوست .  با حضور درخشان گویی که , خونی تازه به رگهای  پرسپولیس بحران زده ی جام پنجم تزریق شد . دوندگی و خوشفکری او سبب شد تا سرخپوشان به یکباره از رتبه های میانی جدول جدا گشته و به یک تیم سرسخت , استوار  و  مدعی عنوان قهرمانی تبدیل شوند . پس از انقلاب نیز , حمید درخشان همچنان سرخپوش باقی ماند . ما حصل حضور او در این دوره زمانی فتح جام اسپندی , جام باشگاه های تهران ( ۲ دوره ) , جام حذفی تهران , تورنمنت بین المللی وحدت , .... می باشد . 

 

حمید درخشان

* حمید درخشان عزیز ( ایستاده , فرد نخست از راست ) نگین خط هافبک پرسپولیس ........   شهریور ۱۳۶۳

==============================

 

 بخش دوم حضور او در باشگاه پرسپولیس , در فاصله ی زمانی سالهای ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۳ رقم خورد که  در شرایطی برای پرسپولیس توپ زد که بازوبند کاپیتانی تیم ملی را نیز بر بازوی اش داشت . بهترین روزهای حمید درخشان در این بخش را میتوان در رقابتهای بین المللی جام در جام باشگاه های آسیا جستجو کرد که ماحصل تلاش او و دیگر سرخپوشان کسب یک عنوان  قهرمانی و یک نائب قهرمانی می باشد .

  حمید درخشان  با پایان دوران بازیگری به حرفه ی مربیگری روی آورد و در همان بدو امر نیز ,  روی نیمکت سرخپوشان نشست ... فرآیندی که  بواقع  محصول شرایط بوجود امده ( جدایی علی پروین از فوتبال بخاطر نتایج تیم ملی در جریان مسابقات انتخابی جام جهانی ۱۹۹۴ )  بود . او در همان فصل نخست در لیگ ازادگان فصل ۱۳۷۳   یک تیم خوب و یکدست را  بمیدان فرستاد . تیمی  که همگان , ان را شایسته کسب عنوان قهرمانی میدانستند ... اما مدیر عامل وقت پرسپولیس در اندیشه جذب یک مربی خارجی بود ......